مدیریت مالی کسب و کارتان را در دست بگیرید

نازنین کریمی
اگر شما مدیر یک کسب و کار هستید و رویاهای زیادی نسبت به توسعه آن دارید باید بدانید که معمولا در شروع یک کسب و کار، نوسانات مالی بسیاری از جهات مختلف به سراغ تان می آید. افزایش هزینه نیروهای انسانی و هزینه های تکنولوژی از جمله مواردیست که منجر می شود هر فرد به […]

اگر شما مدیر یک کسب و کار هستید و رویاهای زیادی نسبت به توسعه آن دارید باید بدانید که معمولا در شروع یک کسب و کار، نوسانات مالی بسیاری از جهات مختلف به سراغ تان می آید. افزایش هزینه نیروهای انسانی و هزینه های تکنولوژی از جمله مواردیست که منجر می شود هر فرد به دانش مدیریت مالی نیاز پیدا کند.

همه ی مدیران به خوبی می دانند که ماه‌ ها و سال‌ های اولیه راه اندازی و شروع کار، بیش از هر زمان دیگری با چالش‌ های مربوط به مدیریت مالی مواجه خواهند شد. بنابراین مطالعه این مطلب به شما کمک می کند که در جایگاه یک مدیر بتوانید اموال و سرمایه ای که با هزاران تلاش و زحمت صرف راه اندازی کسب و کارتان کردید و همچنین سود و هزینه های لازم را مدیریت کنید.

اغلب علت موفقیت و یا شکست کسب و کارها وابسته به مهارت هایی است که صاحبان آن ها در مدیریت مالی بکار می برند. نداشتن تجربه در مدیریت امور مالی ممکن است شما را دچار عادات بد مالی کند و باعث شود که کسب و کارتان با ضرر و یا حتی تعطیلی و شکست مواجه شود.

یکی از مهم ترین صاحبان کسب و کارها باید انجام دهند، آموزش دیدن در دوره مدیریت مالی است. آن ها باید مهارت های عالی مورد نیاز را کسب کنند تا بتوانند بر مخاطرات و بحران های مالی غلبه کنند. دوره مدیریت مالی به صاحبان کسب و کارها این امکان را می دهد تا آینده مالی پایداری برای خود رقم بزنند.

دوره مدیریت مالی تنها راه رهایی شما از بحران های پیش رو

از همین امروز اقدام کنید؛ اگر نکات مدیریت مالی را بدانید و آن ها را اجرایی کنید، مطمئنا می توانید فرآیند مدیریت حساب های تان را  یکپارچه و منسجم پیش ببرید. همه به خوبی می دانیم که همیشه مسائل و مشکلاتی در مسیر کسب و کارها وجود دارند که از مهم ترین آن ها مسائل مربوط به امور مالی است. این مشکلات و موانع باید حتما در زمان مقرر حل شوند؛ چرا که در غیر این صورت کسب و کار موجود را با ورشکستگی و پایان فعالیت رو به رو می سازند. بنابراین بهتر است با شرکت در دوره مدیریت مالی که در موسسات معتبر ارائه می شوند، بتوانید برای آینده ی مالی تان برنامه ریزی کنید.

برای آگاهی از مباحث کاربردی و به روز مدیریتی و حسابداری، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با برگزاری دوره مدیریت مالی در کنار شماست. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار با شرکت در این دوره می توانید به خوبی اصول محاسبه هزینه ها را یاد گرفته و به نحوی عمل کنید که دچار کمبود بودجه در زمینه های گوناگون نشوید. دوره مدیریت مالی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با همکاری برترین اساتید کشور برگزار می شود و فراگیران می توانند با اطمینان در دوره مدیریت مالی ثبت نام کنند. خوب است بدانید که با شرکت در دوره مدیریت مالی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان در انتهای دوره به شما مدرک مدیریت مالی معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور اعطا می شود.

فن پردازان شما را با نکات راهبردی در مدیریت مالی آشنا می کند

اگر مدیر بخشی از یک شرکت هستید و یا به عنوان صاحب یک استارتاپ فعالیت می کنید، پس شرکت در دوره آموزش مدیریت مالی موسسه فن پردازان را در لیست کارهایی که باید انجام بدهید، وارد کنید. شما به عنوان یک صاحب کسب و کار می توانید از نکات مدیریت مالی که در این دوره ها آموزش داده می شوند استفاده کرده و به کمک آن ها حتی پیش تر از قبل از مشکلات آگاه شده و از چالش های اولیه مالی گذر کنید. در ادامه به برخی از مواردی اشاره می کنیم که در دوره مدیریت امور مالی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان می آموزید.

آمادگی برای ریسک

شما باید برای انواع خطرات و بحران های مالی احتمالی آماده باشید. به همین خاطر باید با ارزیابی ریسک آشنایی پیدا کنید. ریسک کردن جزئی جدایی ناپذیر از کسب و کارها و روند توسعه شان است. کسب و کارها باید در هنگام مدیریت امور مالی جوانب احتیاط را رعایت کنند و همواره استراتژی های مناسب را در مواقع بحران و خطر از قبل برنامه ریزی کنند.

پس انداز در مواقع فراوانی و هزینه در بحران

اطلاع از حساب دخل و خرج مهمترین رکن در مدیریت مالی‌ است و شما با این آگاهی می توانید از بدهی های پیش ‌بینی‌ نشده پیشگیری کرده و پول لازم برای سرمایه ‌گذاری های آتی کسب ‌و کارتان را تامین نمایید. فراموش نکنید که با پس انداز منابع مالی می توانید ماه های سخت کاری را پشت سر بگذارید.

بازبینی هزینه‌ ها

همه ‌ی هزینه ‌های کسب‌ و کارتان را باید با حواس جمع و دقت فراوان بازبینی کنید. ممکن است تصور کنید که در یک ماه هزینه های بسیاری دارید، اما با بازبینی مجدد آن ها متوجه شوید که اولویت های مالی چه مواردی هستند و هزینه ها را کاهش دهید.

پیش‌ بینی امور مالی‌

درست است که پیش بینی آینده مالی کار سختی است ولی ضرورت آن انکار نشدنیست. با پیش ‌بینی امور مالی ریسک ها را در برنامه کسب ‌و کارتان کاهش می دهید و موانع احتمالی را خنثی می نمایید. در ضمن مراقب بدهی های کسب و کارتان نیز باشید.

داشتن حساب‌ بانکی جداگانه‌ برای کسب ‌و کار

همواره سعی کنید تا پول ناشی از کسب و کارتان با پول شخصی تان ترکیب نشود. ترکیب‌ شدن مبالغ باعث زیان ‌های جبران ناپذیر و مشکلات مالیاتی فراوانی می‌ شوند. جدا کردن پول‌ کسب‌ و کار، محاسبه سود را ساده ‌تر کرده و به شما کمک می‌ کند تا حواستان به سربار های هزینه ‌ای باشد.

صرفه‌ جویی در هزینه ها

هیچ گاه در کسب ‌و کار دچار غرور بیجا نشوید. ممکن است پرداخت هزینه‌ های کاری برایتان راحت باشد ولی فراموش نکنید که غرور زیاد و اعتماد بیش از حد به خود، می تواند شما را دچار اشتباه و غفلت کند. با برنامه ریزی مناسب می توانید حقوق و مزایا را به درستی مدیریت کنید. از هزینه های غیر ضروری خودداری کنید و آن ها را برای مبادا نگه دارید.

از کارشناسان حرفه ای استفاده کنید

و اما در پایان در دوره مدیریت مالی شما به اهمیت برخی مسائل در قبال کسب و کارتان پی می برید. در این راستا کارشناسان حرفه ای موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان در دسترس شما هستند و به شما کمک می‌ کنند تا حساب دقیق درآمد و هزینه ‌هایتان را داشته باشید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ