زندگی پر سروصدا و رابطه اش با زوال عقل

Shabnam Khesal
گروه ترجمه/ الهه زارعی : زندگی در محله های پر سر و صدا احتمال دارد خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد. به گزارش نیویورک تایمز، تماس طولانی مدت با صدا ممکن است با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل مرتبط باشد. یک تیم تحقیقاتی پنج هزار و ۲۲۷ […]

زندگی پر سروصدا و رابطه اش با زوال عقل

گروه ترجمه/ الهه زارعی : زندگی در محله های پر سر و صدا احتمال دارد خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.

به گزارش نیویورک تایمز، تماس طولانی مدت با صدا ممکن است با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل مرتبط باشد.

یک تیم تحقیقاتی پنج هزار و ۲۲۷ نفر بالای 65 سال را مورد ارزیابی قرار دادند و شرکت کنندگان را با آزمون های استاندارد جهت یابی، حافظه و زبان مورد آزمایش قرار دادند و سطح سر و صدای روزانه محله های این افراد را نیز طی 5 سال گذشته رصد کردند.

حدود 11 درصد از این افراد به بیماری آلزایمر مبتلا شده بودند و 30 درصد از آنها دارای اختلال شناختی خفیف بودند که در اغلب مواقع این گروه از افراد هم در نهایت از زوال عقل کامل رنج خواهند برد. در این مطالعه طیف متفاوتی از سرو صدا از 51 تا 78 دسی بل بسته به محله نسبتا آرام حومه ای تا محیط شهری نزدیک به یک بزرگراه شلوغ مورد ارزیابی قرار گرفته است.

آنها پس از بررسی میزان تحصیلات، نژاد، استعمال دخانیات، مصرف الکل، میزان آلودگی هوای محله و سایر عوامل دریافتند هر 10 دسی بل افزایش سطح صدا در جامعه با احتمال 36 درصد احتمال اختلال شناختی خفیف و 29 درصد افزایش خطر ابتلا به آلزایمر را به همراه است.

جنیفر ووو، دانشیار اپیدمیولوژی در دانشگاه بوستون و سرپرست این تیم تحقیقاتی اظهار داشت: سر و صدای زیاد همچنین می تواند باعث کمبود خواب، کاهش شنوایی، افزایش ضربان قلب، انقباض رگ های خونی و افزایش فشار خون شود که همه این موارد با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل مرتبط است.

بیشتر بخوانید: مصرف داروي بتا كاروتن مانع از زوال عقل مي شود
ب
یشتر بخوانید: پناه بردن به فضای سبز برای درمان زوال عقل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ