وزوز گوش، سوغات جدید کرونا +ویدئو

Shabnam Khesal
  تحقیقات جدید نشان می دهد وزوز گوش مشکل شنوایی رایج در بین افراد ممکن است توسط کووید-19 بدتر شود یا حتی ممکن است در برخی افراد توسط این ویروس ایجاد شود. به گزارش یواس نیوز، افراد مبتلا به وزوز گوش احتمال دارد در ایام کرونا به دلیل تغییر در سبک زندگی که توسط همه […]

 

 

تحقیقات جدید نشان می دهد وزوز گوش مشکل شنوایی رایج در بین افراد ممکن است توسط کووید-19 بدتر شود یا حتی ممکن است در برخی افراد توسط این ویروس ایجاد شود.
به گزارش یواس نیوز، افراد مبتلا به وزوز گوش احتمال دارد در ایام کرونا به دلیل تغییر در سبک زندگی که توسط همه گیری ایجاد شده است شرایط شان تشدید شود.
وزوز گوش شامل درک صدا مانند زنگ زدن در گوش و سر است که با کج خلقی، افسردگی و اضطراب همراه است. لدر بوكز، محقق اصلی این تیم تحقیقاتی از دانشگاه آنگلیا راسكین انگلیس می گوید: یافته های این مطالعه پیچیدگی های مربوط به تجربه وزوز گوش و اینكه هر دو عامل داخلی مانند افزایش اضطراب و احساس تنهایی و عوامل خارجی مانند تغییر در برنامه های روزمره می توانند تأثیر قابل توجهی بر تشدید وضعیت افراد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: علل، علائم، درمان و پیشگیری از وزوز گوش (تینیتوس)

محققان بیش از 3 هزار و صد نفر از 48 کشور را مورد مطالعه قرار دادند که بیشتر آنها از ایالات متحده و انگلستان بودند. آنها دریافتند 40 درصد از افرادی که علائم کووید را داشتند، بدتر شدن وزوز گوش خود را تجربه کردند و برخی دیگر از شرکت کنندگان اذعان داشتند که قبلا وزوز گوش نداشتند و با شروع علائم ویروس کرونا ایجاد شده است.
این مطالعه احتمال می دهد وزوز گوش در گروه علائم طولانی مدت کووید قرار بگیرد. محققان می گویند شرکت کنندگان در این تحقیق افزایش تماس های ویدئویی، محیط های پر سر و صدا در خانه و مصرف بیشتر قهوه و الکل را دلیل افزایش ناراحتی خود می دانند. زنان و افراد زیر 50 سال وزوز گوش خود را به ویژه در طی همه گیری مشکل ساز می دانند.

در ویدئوی زیر انواع صداهای وزوز گوش را که بیماران می شنوند را می توانید گوش دهید:

 

مترجم: الهه زارعی

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ