پتویی که مشکل بی خوابی را حل می کند!

Shabnam Khesal
بر اساس نتایج یک تحقیق در سوئد پتوهای دارای وزن می توانند از شدت بی خوابی بکاهند. به گزارش ساینس دیلی، پتوهای وزن دار یک مداخله ایمن و موثر در درمان بی خوابی محسوب می شوند زیرا بیماران مبتلا به بی خوابی هنگام خواب با پتوهای سنگین از بهبود خواب و خواب آلودگی کمتری در […]

پتو

بر اساس نتایج یک تحقیق در سوئد پتوهای دارای وزن می توانند از شدت بی خوابی بکاهند.

به گزارش ساینس دیلی، پتوهای وزن دار یک مداخله ایمن و موثر در درمان بی خوابی محسوب می شوند زیرا بیماران مبتلا به بی خوابی هنگام خواب با پتوهای سنگین از بهبود خواب و خواب آلودگی کمتری در روز برخوردار بودند.

نتایج مطالعه نشان می دهد شرکت کنندگان با استفاده از پتو وزن دار به مدت چهار هفته به طور قابل توجهی از شدت بی خوابی، علائم خستگی، افسردگی و اضطراب شان کاسته شده و از خواب بهتر و سطح فعالیت روزانه بالاتری بهره مند شدند.

محقق اصلی این تیم گفت: توضیح پیشنهادی برای اثر آرام بخش و تقویت کننده فشار پتو، فشاری است که پتوی وزن دار به نقاط مختلف بدن وارد می کند و باعث تحریک عضلات و مفاصل مانند ماساژ می شود. لمس یا ماساژ یک نیاز اساسی است که آرامش و راحتی فرد را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید:علل و علائم بی خوابی چیست و چگونه میتوان آن را درمان کرد؟

دکتر ماتس آلدر، روانپزشک مشاور در بخش علوم اعصاب بالینی در انستیتوی کارولینسکا در استکهلم، سوئد اذعان داشت: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تحریک فشار عمیق تحریک پاراسمپاتیک سیستم عصبی خودمختار را افزایش می دهد و همزمان تحریک سمپاتیک را کاهش می دهد که می تواند علت اثر آرام بخشی باشد.

این مطالعه در مجله پزشکی بالینی خواب منتشر شده است، که در آن 120 بزرگسال (68 درصد زن، 32 درصد مرد) که قبلا از بی خوابی بالینی و یک اختلال روانپزشکی همزمان مانند اختلال افسردگی اساسی، اختلال دو قطبی، اختلال بیش فعالی با کمبود توجه یا اختلال اضطراب عمومی رنج می بردند مورد ارزیابی قرار گرفتند که میانگین سنی آنها نیز حدود 40 سال بود. از این گروه تحقیقاتی خواسته شده که تأثیر سطوح خواب و تختخواب را نیز بر کیفیت خواب بسنجند.

ترجمه:الهه زارعی

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ