کاربرد لیزر در درمان ریشه دندان

zahra
دکتر امیر امیدفر و دکتر سمیرا پورمحمدیان،جراح دندانپزشک: اگر برای تمیز‌سازی از لیزر استفاده شود، تمام بافت‌های عفونی حذف و ریشه دندان کامل استریل می‌شود. همچنین به‌دلیل نفوذ لیزر در دندان تا عمق زیاد که فراتر از حضور باکتری‌ها در ریشه است، دندان را استریل می‌کند و هیچ باکتریی دیگر نمی‌تواند باقی بماند

دکتر امیر امیدفر و دکتر سمیرا پورمحمدیان،جراح دندانپزشک:

درمان ریشه دندان به این صورت است که ابتدا هر آنچه داخل کانال‌های دندان است را برداشته و ناحیه را تمیز و ضدعفونی می‌کنیم. برای این کار از ابزار ظریف سوزنی شکلی به اسم فایل و محلول‌های شست‌وشودهنده و ضدعفونی‌کننده استفاده می‌شود، زیرا باقی‌ماندن بافت‌های عفونی در این ناحیه ممکن است باعث عفونت مجدد شوند. البته لازم به ذکر است به این نکته اشاره شود که پاکسازی این ناحیه فقط در کانال اصلی قابل انجام است و کانال‌های فرعی را نمی‌توان به‌خوبی تمیز کرد، چراکه باکتری‌ها می‌توانند تا درون کانال‌های فرعی یا جانبی بروند و با درمان ریشه و شست‌وشوهای مکرر پزشک خارج نمی‌شوند. در این مواقع استفاده از لیزر می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

نقش لیزر در درمان ریشه دندان چیست؟

اگر برای تمیز‌سازی از لیزر استفاده شود، تمام بافت‌های عفونی حذف و ریشه دندان کامل استریل می‌شود. همچنین به‌دلیل نفوذ لیزر در دندان تا عمق زیاد که فراتر از حضور باکتری‌ها در ریشه است، دندان را استریل می‌کند و هیچ باکتریی دیگر نمی‌تواند باقی بماند و چنانچه کانال فرعی هم وجود داشته باشد از آنجا که توسط لیزر استریل می‌شود، دردسر‌ساز نخواهد بود. باید به این نکته اشاره شود که درمان ریشه دندان با کمک لیزر با درد بسیار کمی همراه است و طول مدت درمان نسبت به سایر روش‌های گذشته کاهش پیدا می‌کند.

مراحل کار به چه صورت است؟

بعد از یک جلسه عصب‌کشی خوب، تیوپ لیزر را داخل کانال دندان می‌بریم؛ با این کار دیواره‌های داخل ریشه را استریل می‌کنیم و شاخه‌های عصبی کانال‌های فرعی ریشه را می‌سوزانیم که این کار باعث می‌شود کمتر دندان بعد از یک عصب‌کشی خوب و ایده‌آل بالا برود. لازم به ذکر است که اگر بیماری با ریشه عفونی به مطب مراجعه کند و نیاز به عصب‌کشی مجدد داشته باشد، بعد از عصب‌کشی مجدد داخل کانال انتهای ریشه را با لیزر ضدعفونی می‌کنیم و بعد از 6ماه محل عفونت انتهای کانال از بین می‌رود (کیست انتهای کانال) و بیمار می‌تواند مجددا از دندان خود استفاده کند و با این کار عمر دندان بیمار افزایش پیدا می‌کند.

دکتر امیر امیدفر ، جراح دندانپزشک:

دکتر امیر امیدفر، جراح دندانپزشک؛ فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی عمومی از دانشکده دندانپزشکی و عضو انجمن دندانپزشکان عمومی تهران، مستر ایمپلنت‌های دندانی از دانشگاه UCLA، دییپلمات مستر شیپ و فلوشیپ ICOI آمریکا، دیپلمات BILD لیزر از انگلستان و دارای سرتیفیکیت (گواهینامه) لیزراز WCLI ( آکادمی لیزر جهانی) و عضو این آکادمی است.

دکتر سمیرا پورمحمدیان،جراح دندانپزشک:

دکتر سمیرا پورمحمدیان، فارغ التحصیل دانشکده دندانپزشکی آزاد تهران در رشته دندانپزشکی عمومی، عضو انجمن دندانپزشکان عمومی تهران، عضو آکادمی دندانپزشکان زیبایی آمریکا AACD و دیپلمات BILD لیزر از انگلستان است.

شما عزیزان می توانید با شماره تلفن های زیر با دکتر سمیرا پورمحمدیان و دکتر امیر امیدفر در تماس باشید.

02177687108

02177639074

آدرس:‌ سهروردی جنوبی، نرسیده به بهار شیراز، ساختمان بهار، طبقه دوم، واحد 3

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ