توقف آزمایش واکسن سینوواک

Shabnam Khesal
  به گزارش بی بی سی، آزمایش بالینی برزیل برای واکسن چینی کووید-19 درپی یک حادثه ناگوار متوقف شده است، بر اساس اظهارات یکی از مقامات بهداشتی این کشور این اتفاق 29 اکتبر رخ داده، اما جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نداده است. واکسن سینوواک یکی از چندین واکسن در مرحله آزمایش نهایی در […]

 

به گزارش بی بی سی، آزمایش بالینی برزیل برای واکسن چینی کووید-19 درپی یک حادثه ناگوار متوقف شده است، بر اساس اظهارات یکی از مقامات بهداشتی این کشور این اتفاق 29 اکتبر رخ داده، اما جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نداده است.

واکسن سینوواک یکی از چندین واکسن در مرحله آزمایش نهایی در سطح جهانی است که چین قبلا استفاده از آن را برای ایمن سازی هزاران نفر به صورت اضطراری استفاده کرده است.

بر اساس داده های جمع آوری شده توسط دانشگاه جان هاپکینز، برزیل یکی از کشورهایی است که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته است، با بیش از 5.6 میلیون مورد تأیید شده رتبه سوم را از نظر بالاترین آمار در جهان پس از ایالات متحده و هند به خود اختصاص داده و نزدیک به 163 هزار  مورد مرگ تاکنون ثبت کرده است.

چرا آزمایش متوقف شد؟

این مقام بهداشتی روز دوشنبه گفت: تصمیم به قطع آزمایش بالینی واکسن کرونا پس از یک حادثه ناگوار جدی گرفته شده، اما نه مشخص کرد که چه اتفاقی افتاده و نه در کجا رخ داده است.

آزمایشات مرحله آخر واکسن سینوواک در اندونزی و ترکیه نیز در حال انجام است، اما هیچ یک از این کشورها تعلیق آزمایش واکسن را تاکنون اعلام نکرده اند.

دیماس کوواس بوتانتان، رئیس موسسه تحقیقات پزشکی واکسن در برزیل به رسانه های محلی گفت: تعلیق این آزمایش در پی مرگ یک فرد رخ داده با این حال با صراحت می گویم مرگ آن شخص مربوط به واکسن نیست.

بوتانتان روز سه شنبه در ساعت 11:00 به وقت محلی (14:00 به وقت گرینویچ) كنفرانس خبری برگزار خواهد كرد.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل در مورد ترجیح خود برای واکسن تولید شده توسط شرکت آسترازنکا صراحتا اظهار داشت و گفته است دولت وی واکسن کووید-19 ساخت چین را خریداری نخواهد کرد.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ