استراتژی منطقه ای ژاپن برای مقابله با کرونا

Shabnam Khesal
بر اساس اظهارات یک کارشناس، ژاپن برای جلوگیری از افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در زمستان به استراتژی منطقه ای نیاز دارد. با افزایش دوباره موارد ابتلا به ویروس کووید-19 در ژاپن یک متخصص که نقش مشاور دولت را در این زمینه هم ایفا می کند، گفت: مناطق باید روش های محلی را برای مقابله […]

بر اساس اظهارات یک کارشناس، ژاپن برای جلوگیری از افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در زمستان به استراتژی منطقه ای نیاز دارد.

با افزایش دوباره موارد ابتلا به ویروس کووید-19 در ژاپن یک متخصص که نقش مشاور دولت را در این زمینه هم ایفا می کند، گفت: مناطق باید روش های محلی را برای مقابله با افزایش احتمالی ابتلا در زمستان در پیش بگیرند.

موارد روزانه ابتلا در جزیره شمالی هوکایدو به تازگی به بالاترین رکورد رسیده است در حالی که توکیو برای نخستین بار از ماه آگوست از مرز 300 ابتلا در روز عبور کرد.

هیتوشی اوشیتانی، استاد دانشگاه توهوکو گفت: عوامل و فاکتورهای ابتلا متفاوت است و نیاز به توجه متمرکز دارد چراکه هیچ راه حل واحدی برای کل کشور وجود ندارد. پیشنهاد می کنیم رویکردی مبتنی بر ریسک در هر استان داشته باشیم، باید نظارت دقیق تری بر فاکتورها و عوامل انجام شود.

اوشیتانی، مشاور دولت افزود: ابتلا در هوکایدو در اطراف مناطق تفریحی متمرکز است، در حالی که در اوساکا اطراف خانه های سالمندان و بیمارستان ها تجمع بیماری زیاد است.

وی خاطر نشان کرد: باید مدتی با ویروس زندگی کنیم، اما مطمئن نیستم که این برای ماه ها طول خواهد کشید یا سال ها.

ژاپن با بیش از 108 هزار مبتلا و هزار و 840 مرگ بیماری همه گیر را بهتر از اغلب کشورهای توسعه یافته پشت سر گذاشته است.

دولت متعهد شده است واکسیناسیون رایگان برای همه مردم را تا اواسط سال 2021 انجام دهد و منابع تامین بودجه نامزدهای اصلی واکسن از جمله واکسن تولید شده توسط شرکت فایزر تامین شده است.

مترجم:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ