این تونیک برای موهای رنگ شده معجزه می کند

sahar.d
موهای رنگ شده بیشتر از موهای معمولی نیاز به مراقبت دارد. در این مطلب تونیک های طبیعی برای محافظت از موهای رنگ شده را به شما معرفی می کنیم.

رنگ کردن موها زیبایی آن ها را چند برابر می کند اما نباید فراموش کنیم که موهای رنگ شده به مراقبت فراوانی احتیاج دارند تا نرمی و لطافت خود را از دست ندهند. محصولات شیمیایی بسیاری برای موهای رنگ شده در بازار موجود است اما ما به شما توصیه می کنیم ازتونیک های گیاهی برای محافظت از موهایتان استفاده کنید. در این مطلب تونیک های گیاهی برای محافظت از موهای رنگ شده معرفی می کنیم.

تونیک آووکادو و عسل

برای تهیه این تونیک به نصف آوکادو رسیده، 1عدد موز رسیده، 1 ق روغن زیتون احتیاج دارید. 

همه این مواد خاصیت نرم کنندگی دارند و وزی و آسیب مو را درمان می کند.

روش تهیه:

داخل کاسه ای آواکادو و موز را له کنید تا کاملاً با هم ترکیب شود روغن زیتون را بیافزایید این ماسک را از ریشه مو بزنید تا کاملاً مو را بپوشاند بگذارید یک ساعت بماند. با شامپوی بدون سولفات و آب سرد مو را بشویید.

یک بار در هفته از این تونیک استفاده کنید. 

تونیک تخم مرغ:

یکی دیگر از مضرات رنگ کردن مو از بین رفتن پروتئین مواست همانطور که میدانیدمو نیاز به پروتئین دارد هنگامی که مو خیس است مثل حریر می شود تنها راه درمان استفاده از ماسک های پروتئینی و مغذی است.

برای تهیه این تونیک به 1عدد تخم مرغ و 2 قاشق غذاخوری مایونز احتیاج دارید.

روش تهیه:

داخل کاسه ای مواد را باهم ترکیب و روی سر بمالید البته نوک موها را فراموش نکنید 45 دقیقه بعد با آب سرد وشامپو بدون سولفات بشویید. 

تخم مرغ حاوی پروتئین است و مو را تغذیه می کند مایونز هم به صاف شدن مو کمک می کند مصرف منظم این ماسک آسیب پروتئینی را درمان می کند.

روغن نارگیل

اگرچه ماسکهای مو برای سلامت مو مفید است اما باید مصرف منظم روغن ها رادر برنامه بگنجانید موها راقبل از خواب روغن مالی کنید و صبح بشویید.
2 تا 3 قاشق روغن نارگیل یا زیتون یا جوجوبا استفاده کنید.

روش استفاده:

روغن را چند ثانیه ای گرم کنید و روی مغز سر ماساژ دهید همینطور روی نوک مو و قسمت های آسیب دیده بمالید و بعد از 45 دقیقه با آب سرد و شامپو بدون سولفات بشویید .

ماسک را 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید. 

روغن ها مورا تغذیه و مرطوب می سازد لایه محافظتی مقابل نور خورشید و گرما ایجاد می کند.

الو دکتر ، چگونه با دارچین موها را روشن کنیم؟

الو دکتر ، توصیه هایی برای کاهش اثرات مضر رنگ مو- قسمت دوم

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ