رژیم غارنشینی را برای سلامتی دریابید

Shabnam Khesal
هندی ها معمولا یک الگوی 3 وعده غذا را در روز دنبال می کنند که شامل صبحانه، ناهار و شام است و اغلب هر سه وعده غذایی سنگین و پر کالری هستند که برای سلامتی توصیه نمی شود. بنابراین هندی ها افرادی هستند که با اتخاذ رژیم غذایی غارنشینی که ماهیت محدودی از استفاده از […]

هندی ها معمولا یک الگوی 3 وعده غذا را در روز دنبال می کنند که شامل صبحانه، ناهار و شام است و اغلب هر سه وعده غذایی سنگین و پر کالری هستند که برای سلامتی توصیه نمی شود. بنابراین هندی ها افرادی هستند که با اتخاذ رژیم غذایی غارنشینی که ماهیت محدودی از استفاده از مواد غذایی دارد بسیار سود می برند. رژیم پالئو یک رژیم غذایی باستانی است که به عنوان رژیم غارنشین نیز شناخته می شود، از مزایای احتمالی پالئو می توان به مدیریت دیابت، سلامت قلب و بهبود سییتم ایمنی بدن اشاره کرد.

به گزارش ایندیاتایمز، این رژیم محدودیت ها و بایدها و نبایدهای دارد که با رعایت آن می توان علاوه بر کاهش وزن سلامت بدن را نیز تضمین کرد.

حبوبات و لوبیا

از آنجا که مردان باستان از کشت و کار سررشته ای نداشته اند و لوبیا در آن زمان در دسترس نبوده در رژیم غذایی پالئو محدود شده است. لوبیا سرشار از اسید فیتیک است که می تواند باعث مشکلات در زمینه سلامتی شود. انواع لوبیاها از جمله لوبیای سیاه، عدس، نخود فرنگی، نخود، لوبیای سویا، بادام زمینی و مونگ کاملا در این رژیم محدود شده است.

دانه ها

غلات سرشار از کربوهیدرات هستند، علاوه براین دانه های موجود در این روزها بسیار هیبریدی و فرآوری شده هستند. بنابراین، رژیم پالئو شما را از داشتن هر نوع دانه ای چه برنج، چه باجرا و چه جو دوسر محدود می کند. ماکارونی، شربت ذرت، نان قهوه ای نیز از غلات گرفته می شود، بنابراین مجاز نیستند.

بیشتربخوانید:کاهش وزن با این 5 ماده غذایی سالم

بیشتربخوانید:رژیم غذایی سالم

مواد فرآوری شده

هر چیزی که پردازش شود استفاده از آن در این رژیم محدود است. باید با پیتزا، همبرگر، هات داگ، کیک، ویفر، کلوچه، ماکارونی، چیپس، کلوچه، آب نبات، آب میوه و حتی سس خداحافظی کنید. هر چیزی که طبیعی نباشد در رژیم غذایی غارنشینی جایی ندارد.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ