نکات طلایی برای سم زدایی و کاهش وزن

Shabnam Khesal
هنگامی که بعد از یک دوره پرخوری و زیاده روی در مصرف شیرینی و چربی عذاب وجدان به سراغ تان می آید زمان سم زدایی و شروع دوباره آن فرا می رسد. از غذاهای سرخ شده گرفته تا دسرهای پر از شکر اغلب ما در مصرف بیش از حد این خوراکی ها زیاده روی می […]

هنگامی که بعد از یک دوره پرخوری و زیاده روی در مصرف شیرینی و چربی عذاب وجدان به سراغ تان می آید زمان سم زدایی و شروع دوباره آن فرا می رسد. از غذاهای سرخ شده گرفته تا دسرهای پر از شکر اغلب ما در مصرف بیش از حد این خوراکی ها زیاده روی می کنیم، در حالی که روح و روان مان واقعا از خوردن این غذاها لذت می برد، اما برای وزن، دور کمر و سلامت کلی ما اینگونه نیست.

به گزارش ایندیاتایمز، اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید نخستین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که روش های شدید و سخت هیچ کمکی به شما نمی کند تا وزن خود را به روش سالمی کم کنید و فقط به جسم و روح شما آسیب وارد می کند. گرسنگی کشیدن یا رعایت رژیم های شدید خطر کم خونی، سوتغذیه و ضعف را افزایش می دهد، بنابراین استفاده از این روش ها را حذف کنید.

در اینجا چند استراتژی آسان آورده شده است که هیچ مرحله افراطی ندارد و به شما کمک می کند علاوه بر کاهش وزن فعال و بانشاط هم بمانید.

قند و شکر را حذف کنید

شکر یکی از غذاهایی است که مردم در مصرف آن افراط می کنند و اغلب از میزان مصرف آن طی روز غافل می شون.، مصرف بیش از حد قند یکی از مهم ترین رفتارهای غلط است، بنابراین قطع کامل قند برای مدتی بعد از پرخوری و زیاده روی می تواند به شما در کنترل وزن و حفظ سطح گلوکز خون کمک کند.

 

بیشتر هیدراته شوید

 

هیچ چیزی مانند آب به سم زدایی از بدن کمک نمی کند. مطالعات متعدد ثابت کرده است داشتن حداقل دو لیتر آب در طول روز نه تنها به شما در سوزاندن چربی جمع شده کمک می کند بلکه به دفع سموم نیز کمک می کند. در دوره پاکسازی و سم زدایی داشتن آب کافی به پاکسازی پوست هم کمک می کند.

 

گیاهان رنگارنگ را انتخاب کنید

 

سبزیجات اغلب در وعده های غذایی اغلب ما مورد غفلت قرار می گیرند و فراموش می شوند، اما وقتی صحبت از سم زدایی می شود هیچ چیز با قدرت سبزیجات رنگارنگ برابری نمی کند. بیشتر سبزیجات کالری کمی دارند و سرشار از آب، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند. بنابراین گنجاندن سبزیجات بیشتر در رژیم غذایی روزانه می تواند به شما کمک کند تا برای مدت طولانی تری سیر شوید و ولع خوردن نداشته باشید و به طور کلی و طبیعی به سم زدایی بدن هم کمک می کند. مصرف کافی سبزیجات همچنین با تقویت سیستم ایمنی بدن به شما کمک می کند تا بیماری ها از بین بروند.

صبح آب ولرم با لیمو بنوشید

روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب ولرم با آب لیموترش به مدت حداقل 15 روز آغاز کنید. اگر بخواهید حتی می توانید این عادت سالم را مدت بیشتری ادامه دهید البته در نظر داشته باشید برای سم زدایی هیچ قندی به نوشیدنی اضافه نکنید.

تناسب اندام پیدا کنید

درست است که رژیم غذایی نقش اصلی را برای کاهش وزن بازی می کند، اما از ورزش هم نباید غافل شد. ورزش کردن به راحتی به سوزاندن چربی، عضله سازی و کاهش وزن کمک می کند. ورزش به آزادسازی هورمون اندورفین کمک می کند که باعث بهبود خلق و خو می شود و شما را راضی نگه می دارد و به شما کمک می کند، بنابراین حداقل 30 دقیقه تمرین در روز می تواند ضمن حفظ انگیزه به شما در تناسب اندام کمک کند.

بیشتربخوانید:سم زدایی بدن برای مبارزه با سرطان

از مصرف گوشت قرمز پرهیز کنید

از آنجا که مقدار زیادی شکر، غذای سنگین و فرآوری شده مصرف کرده اید پس وعده های غذایی خود را سبک انتخاب کنید تا برای مدتی سیستم هضم شما آرام شود. به دنبال پروتئین ساده باشید و از گوشت قرمز خودداری کنید زیرا هضم آن دشوار است.

فیبر بیشتری مصرف کنید

فیبر به طور طبیعی به سم زدایی بدن کمک می کند، بنابراین وقتی تصمیم به کاهش وزن  و سم زدایی می گیرید فیبر زیادی به رژیم غذایی خود اضافه کنید. می توانید خیار، هویج، سالاد، جوانه و سبزیجات برگ سبز بیشتری در برنامه غذایی خود بگنجانید.

درست بخوابید

دروهمی با دوستان و خانواده در اواخر شب به روند خواب آسیب وارد می کند، اما مهم است به یاد داشته باشید خواب برای کاهش وزن بسیار حیاتی است. خواب کافی به شما کمک می کند انگیزه خود را برای تمرین روز بعد حفظ کنید. همچنین مطالعات نشان داده است افرادی که به اندازه کافی نمی خوابند اغلب عادت های غذایی ناسالم دارند که می تواند منجر به افزایش وزن شود.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ