چه چیزهایی جذب کلسیم را کاهش می‌دهد

meysam
اگر چندان به رژیم غذایی‌تان اهمیت نمی‌دهید، چندان ورزش نمی‌کنید، استراحت مناسب ندارید یا خواب‌تان منظم نیست و سن‌تان بیشتر از 30 سال است، استخوان‌های‌‌تان در وضعیت هشدار قرار دارد، این یعنی این‌که باید کاملا مراقب سلامت استخوان‌های‌‌تان باشید. چون با این سبک زندگی به زودی دچار پوکی استخوان خواهید شد حتی اگر روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم مکمل مصرف کنید. مصرف کافئین زیاد، وجود نمک زیاد در مواد غذایی و مصرف نوشابه می‌تواند جذب کلسیم را در بدن‌تان به‌شدت کاهش دهد.

مجله سیب سبزاگر چندان به رژیم غذایی‌تان اهمیت نمی‌دهید، چندان ورزش نمی‌کنید، استراحت مناسب ندارید یا خواب‌تان منظم نیست و سن‌تان بیشتر از 30 سال است، استخوان‌های‌‌تان در وضعیت هشدار قرار دارد،  این یعنی این‌که باید کاملا مراقب سلامت استخوان‌های‌‌تان باشید. چون با این سبک زندگی به زودی دچار پوکی استخوان خواهید شد حتی اگر روزانه 1000 میلی‌گرم کلسیم مکمل مصرف کنید.

مصرف کافئین زیاد، وجود نمک زیاد در مواد غذایی و مصرف نوشابه می‌تواند جذب کلسیم را در بدن‌تان به‌شدت کاهش دهد. در دستگاه گوارش کسانی که زیاد قهوه می‌خورند، کلسیم قبل از آن‌که فرصت جذب‌شدن پیدا کند از بدن دفع می‌شود. به همین دلیل به خانم‌ها توصیه می‌شود که با بالارفتن سن، مصرف قهوه‌شان را کمتر کنند و به‌طور عادی هم به همه توصیه می‌شود که بیش از 2 فنجان قهوه در روز مصرف نکنند و بهتر است که به قهوه کمی لاته یا همان شیر غلیظ شده هم اضافه کنند تا کمی کلسیم هم به نوشیدنی ضد‌کلسیمی که می‌نوشند، افزوده شود.


در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:
به غیر از کلسیم، ویتامین D هم روی تراکم استخوان اثر دارد، تاثیر این ویتامین بر جذب کلسیم از دستگاه گوارش و همچنین تحلیل استخوان و ترمیم مجدد آن به حدی است که حتی درصورت وجود کلسیم کافی در بدن هم درصورت نبودن ویتامین D، استخوان‌ها ممکن است دچار نرمی‌ شوند. ویتامین D به غیر از مواد غذایی به نور آفتاب هم احتیاج دارد چون در اثر این نور، پیشسازهای این ویتامین تبدیل به ویتامین D می‌شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ