ارتباط بین تناسب اندام و سلامت روان

Shabnam Khesal
یک مطالعه گسترده نشان می دهد ارتباط روشنی بین تناسب اندام و سلامت روان وجود دارد. به گزارش مدیکال نیوز، تحقیقات جدید از یک مطالعه بزرگ نشان می دهد بین آمادگی جسمانی کم و خطر بروز علائم افسردگی، اضطراب یا هر دو ارتباط معناداری وجود دارد. این مطالعه که بیش از 150 هزار شرکت کننده […]

یک مطالعه گسترده نشان می دهد ارتباط روشنی بین تناسب اندام و سلامت روان وجود دارد.

به گزارش مدیکال نیوز، تحقیقات جدید از یک مطالعه بزرگ نشان می دهد بین آمادگی جسمانی کم و خطر بروز علائم افسردگی، اضطراب یا هر دو ارتباط معناداری وجود دارد.

این مطالعه که بیش از 150 هزار شرکت کننده را شامل می شود، نشان می دهد سلامت قلب، دستگاه تنفسی و قدرت عضلانی به طور مستقل در سلامت روانی انسان نقش بسزایی دارند.

این تحقیق که در مجله “BMC Medicine” منتشر شده، ممکن است به شما در راهنمایی بالینی در مورد سلامت روان و آمادگی جسمانی کمک کند.

سلامت جسمی و روانی

مشکلات مربوط به سلامت روان درست مانند مسائل مربوط به سلامت جسمی می تواند تاثیر منفی قابل توجهی بر زندگی فرد بگذارد، دو مورد از شایع ترین شرایط سلامت روان اضطراب و افسردگی است.

طبق انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا 18.1 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده در سال گذشته یک اختلال اضطراب را تجربه کرده اند. علاوه بر این، موسسه ملی بهداشت روان خاطرنشان کرد 7.1 درصد از بزرگسالان ایالات متحده یک دوره افسردگی اساسی را تجربه کرده اند.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد فعالیت بدنی می تواند به پیشگیری یا درمان بیماری های روانی کمک کند، با این حال بسیاری از سوالات هنوز نیاز به پاسخ و بررسی بیشتری دارند.

به عنوان مثال محققان برای تعیین کمیت فعالیت بدنی باید از چه اقداماتی استفاده کنند؟ از چه راه هایی می تواند از مشکلات بهداشت روانی جلوگیری کند یا سلامت روانی فرد را بهبود بخشد؟ و آیا می توان ارتباط بین فعالیت بدنی و سلامت روانی بهتر را نشان داد؟

داشتن شواهد دقیق در مورد رابطه بین فعالیت بدنی و سلامت روان و همچنین مکانیزم های اساسی آن مهم است. با استفاده از این اطلاعات پزشکان می توانند راهنمایی های هدفمندتری را به افراد دارای شرایط بهداشت روانی ارائه دهند.

بیشتربخوانید:اهمیت ورزش برای زنان بالای 30 سال

برای شروع پاسخ به برخی از این سوالات تیمی از محققان یک مجموعه از داده بزرگ موجود را تجزیه و تحلیل کردند که به آنها این امکان را می دهد که ارتباط بین آمادگی جسمانی و سلامت روان را بهتر درک کنند.

همبستگی روشن

محققان رابطه معناداری بین آمادگی جسمانی اولیه شرکت کنندگان و سلامت روانی آنها بعد از 7 سال پیدا کردند.

در شرکت کنندگانی که طبقه بندی شده بودند افرادی که دارای تناسب اندام و سلامت دستگاه تنفس و قدرت عضلانی ترکیبی کمی هستند 98 درصد بیشتر در معرض خطر تجربه افسردگی و 60 درصد بیشتر در معرض خطر تجربه اضطراب قرار دارند.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ