اگر 95 درصد مردم ماسک بزنند، قرنطینه لازم نیست

Shabnam Khesal
  یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی در یك نشست خبری روز پنجشنبه گفت: اگر همه افراد اقدامات بهداشتی مانند استفاده از ماسك را دنبال كنند، می توان از قرنطینه کشورها جلوگیری کرد. به گزارش سی ان ان، دکتر هانس کلوئه، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا تاکید کرد: قرنطینه کردن باید “آخرین راه […]

 

یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی در یك نشست خبری روز پنجشنبه گفت: اگر همه افراد اقدامات بهداشتی مانند استفاده از ماسك را دنبال كنند، می توان از قرنطینه کشورها جلوگیری کرد.

به گزارش سی ان ان، دکتر هانس کلوئه، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در اروپا تاکید کرد: قرنطینه کردن باید “آخرین راه چاره” باشد و از مردم خواست که برای جلوگیری از مرگ و میر پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: اگر 95 درصد مردم ماسک بزنند به جای 60 درصد فعلی، قرنطینه کردن لازم نیست اگرچه وی افزود: استفاده از ماسک “دارو” نیست و لازم است با سایر اقدامات دیگر ترکیب شود.

کلوئه اذعان داشت: اگر همه ما سهم خود را در مقابله با شیوع ویروس کووید-19 ادا کنیم، قرنطینه قابل پیشگیری است.

وی خاطرنشان کرد: صدها میلیون نفر در حال حاضر در حصر خانگی بسر می برند که این امر به حمایت اقتصادی نیاز دارد و باعث از دست دادن شغل، ایجاد اختلال در خدمات بهداشتی و آسیب های جانبی از نظر بهداشت روان، سومصرف مواد و خشونت جنسیتی می شود، اما محدودیت ها باید به تدریج کاهش یابد.

اروپا باید برای زمستان “هوشیار” بماند

کشورهای اروپایی همچنان با نرخ بالای ابتلا و مرگ روبرو هستند، ایتالیا روز چهارشنبه 753 کشته به ثبت رسانده است که بالاترین رقم روزانه در مقایسه با موج اول محسوب می شود. لهستان پنجشنبه با ثبت 637 مورد برای دومین روز متوالی این تعداد مرگ و میر را ثبت کرد.

کلوئه گفت: هفته گذشته بیش از 29 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در منطقه گزارش شده و هر 17 ثانیه یک نفر در حال مرگ است.

وی افزود: مرگ و میر کووید-19 طی دو هفته گذشته 18 درصد در اروپا افزایش داشته و در حال حاضر روزانه 4 هزار و 500 نفر جان خود را از دست می دهند.

کلوئه اذعان داشت: محدودیت های فعلی در سراسر قاره انجام شده که موارد جدید از هفته گذشته از 2 میلیون به 1.8 میلیون نفر کاهش یافته است.

وی گفت: این یک سیگنال کوچک است، اما با این وجود یک سیگنال محسوب می شود، خبر خوب در مورد دو واکسن هم “افق جدید” را نشان می دهد.

این  مقام افزود: در حالی كه واكسن ها کووید-19 را به طور كامل متوقف نخواهند كرد و به تمام سوالات ما پاسخ نمی دهند، اما امید بزرگی در جنگ با این ویروس هستند.

وی هشدار داد: واکسن ها گلوله نقره ای نیستند زیرا تولید و توزیع آنها به ویژه در ابتدا با محدودیت روبه رو است.

کلوئه گفت: می دانیم دسترسی به واکسن برای زمستان خیلی دیر خواهد بود، بنابراین باید واقعا کنار هم بمانیم و اقدامات طولانی مدت را که می دانیم در حال انجام هم هستند را همچنان ادامه دهیم.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ