6 درمان طبیعی برای مهار پرخوری

Shabnam Khesal
شاید مدت هاست که سعی دارید وزن خود را کاهش دهید ولی به نتیجه مطلوب نمی رسید. خوردن خارج از کنترل اشتباه رایجی است که حتی بسیاری از افرادی که نگران بالا رفتن وزن خود هستند انجام می دهند. همه ما سعی می کنیم که در طول روز مراقب میزان کالری مصرفی خود باشیم، اما […]

شاید مدت هاست که سعی دارید وزن خود را کاهش دهید ولی به نتیجه مطلوب نمی رسید.

خوردن خارج از کنترل اشتباه رایجی است که حتی بسیاری از افرادی که نگران بالا رفتن وزن خود هستند انجام می دهند. همه ما سعی می کنیم که در طول روز مراقب میزان کالری مصرفی خود باشیم، اما این گرسنگی های لعنتی کوچک و ناگهانی بین وعده های اصلی به راحتی برنامه کاهش وزن ما را نقش بر آب می کنند.  برای منحرف نشدن از مسیر کاهش وزن باید از مواد سرشار از فیبر که ما را برای مدت زمان بیشتری سیر نگه می دارد استفاده کنیم. باید در زمان احساس گرسنگی شدید، غذا هایی بخوریم که بصورت طبیعی اشتهای ما را مهار کنند. به این مواد غذایی ، مهارکننده های اشتها گفته می شود.

موادی که اشتهای ما را سرکوب می کنند در واقع گرسنگی ما را مهار کرده و از پر خوری مداوم جلوگیری می کند. با مطالعه این مطلب با 6 ماده طبیعی مهار کننده گرسنگی آشنا می شوید  که با گنجاندن انها در رژیم غذایی خود می توانید در مسیر درست کاهش وزن بمانید.

شنبلیله:

 

شنبلیله گیاهی از خانواده حبوبات است. هندی ها از این دانه های کوچک زرد رنگ برای افزودن عطر و طعم در بسیاری از غذاها  استفاده می کنند. شنبلیله صرفنظر از طعم خوبی که به غذا می دهد خواص دارویی شناخته شده ای نیز دارد.  دانه های شنبلیله  حاوی 45٪ فیبر بوده که عمدتا غیر قابل حل هستند.  این فیبرها روند جذب کربوهیدرات و چربی را در بدن کند کرده و برای مدت طولانی تری به ما احساس سیری می دهد. از سوی دیگر مصرف دانه شنبلیله در کاهش فشار خون مفید است.

روش مصرف برای کاهش وزن: روزی دوبار یک قاشق چای خوری دانه های شنبلیله را جویده و یا یک قاشق چای خوری از آن را در یک لیوان آب از شب تا صبح خیسانده و بعد از بیدار شدن بنوشید.

 

عصاره چای سبز:

عصاره چای سبز یک چربی سوز عالی و مهار کننده اشتها است. این ماده حاوی دو ترکیب اصلی به نام های کافئین و کاتچین است که به روند کاهش وزن کمک می کنند. مطالعات نشان می دهند که کاتچین ها باعث افزایش متابولیسم شده و در نتیجه در کاهش وزن بسیار به ما کمک می کنند.

روش مصرف موثر در کاهش وزن: برای کاهش وزن روزی دوبار یک لیوان چای سبز بنوشید.

بادام درختی

 

مغز ها (خشکبار)  همیشه میان وعده های خوبی برای مهار گرسنگی های بعد از ظهر ما محسوب می شوند. اگر می خواهید از پرخوری افسارگسیخته جلوگیری کنید حتما باید بادام را به عنوان یک راه حل موثر در نظر داشته باشید. بادام سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین E و منیزیم است که با ایجاد احساس سیری به مهار گرسنگی بی موقع شما کمک می کند.

روش مصرف: هنگام گرسنگی چند عدد بادام بخورید.

بیشتربخوانید: کاهش وزن با این 5 ماده غذایی سالم

 

 

زنجبیل:

 

تقریبا همه ما عطر و طعم زنجبیل موجود در چای و غذاهای خود را دوست داریم، اما این گیاه خواص دارویی شگفت انگیزی هم دارد. زنجبیل سیستم گوارشی را تحریک می کند، حالت تهوع را از بین می برد و  اشتهای ما را سرکوب می کند. طبق یک مطالعه کوچک در سال 2012 ،کسانی که زنجبیل را در وعده صبحانه مصرف می کردند حداقل 3 ساعت بعد از غذا احساس سیری داشتند.

روش مصرف: نوشیدن چای و مکمل های حاوی زنجبیل باید زیر نظر پزشک باشد.

بیشتربخوانید:بهترین زمان برای خوردن میوه

چای یربا ماته Yerba mate

 

یربا ماته یک گیاه بومی آمریکای جنوبی بوده که از آن غالباً برای تهیه نوشیدنی به نام   mate ماته استفاده می شود. این نوشیدنی  به داشتن خواص انرژی زا و مهار کننده اشتها مشهور است. چای یربا ماته روند تخلیه معده را کند کرده و باعث جلوگیری از خوردن افسار گسیخته می شود.

روش مصرف: می توانید پودر یربا مات خشک شده  را با ماست و غذاهای دیگر استفاده کرده و یا به صورت دمنوش روزی دوبار بنوشید.

قهوه

به دلیل داشتن کافئین زیاد، معمولا گفته می شود که قهوه برای سلامتی مفید نیست. اما وقتی در مورد کاهش وزن صحبت می کنیم قهوه می تواند بسیار موثر باشد. این نوشیدنی اشتهای ما را کاهش داده، و روند کالری سوزی و تجزیه چربی ها را افزایش می دهد. فراموش نکنیم که قهوه مناسب برای کاهش وزن، قهوه تلخ black coffee است، نه قهوه ای که مملو از شکر و شیر باشد.

روش مصرف: هر روز دو لیوان قهوه تلخ  (200 تا 250 میلی لیتر) بنوشید.

منبع: https://timesofindia.indiatimes.com/life-style/health-fitness/diet/10-zinc-rich-foods-that-can-help-boost-your-immunity/photostory/76342487.cms

مترجم: امیر محمد جواهری

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ