عمر گیاه‌خواری چقدر است؟

مهرناز زاوه
۸۴ درصد کسانی که گیاه‌خواری را شروع می‌کنند، یک‌جایی دوباره به گوشت‌‌خواری برمی‌گردند.

دنبال کردن وگنیسم(رژیم گیاهی کامل) یا گیاه‌خواری مطمئنا برای همه انتخاب جذابی نیست، اما مشخص شده که وگنیسم ممکن است برای بیشتر افراد بهترین گزینه نباشد.
محققان شورای پژوهش‌های انسانی، چندین مطالعه صورت گرفته در این زمینه را کنار هم گذاشتند تا ببینند چند نفر از کسانی که تصمیم گرفتند خوردن گوشت را کنار بگذارند، به انتخابشان ادامه دادند. نتیجه تعجب‌آور این بود که ۸۴ درصد کسانی که گیاه‌خواری را شروع می‌کنند، یک‌جایی دوباره به گوشت‌‌خواری برمی‌گردند.
این پژوهش با ارزیابی پاسخ ۱۱ هزار و ۳۹۹ نفر بالای ۱۷ سال نشان داد که ۲ درصد امریکایی‌ها در حال حاضر خودشان را گیاه‌خوار می‌دانند، درحالی‌که افرادی که پیش از این به‌عنوان گیاه‌خوار شناخته شده بودند ۱۰ درصد بود. مشخص شده که نصف بیشتر تمام گیاه‌خواران ظرف یک سال و یک‌سوم آن‌ها در عرض تنها سه ماه، خوردن گوشت را از سر می‌گیرند.
هر دوی این‌ها به میزان دشواری رژیم غذایی و سخت‌گیری های انتخاب شده بستگی دارند. نزدیک یک‌سوم کسانی که گیاه‌خوار بودند و حالا دیگر نیستند، با شخصی زندگی می‌کردند که او هم گیاه‌خوار بود. بنابراین شاید برخی از انتخاب‌های آنها تحت تاثیر محیط زندگیشان بیشتر از چیزی که واقعا تصمیم داشتند، قرار گرفت.
رژیم غذایی وگان‌ها حتی از رژیم غذایی گیاه‌خواران سنتی هم محدودکننده‌تر است به‌طوری‌که از تمامی محصولات به‌دست آمده از حیوانات ازجمله لبنیات، تخم‌مرغ و تمام عناصر مشتق‌شده از آنها، پرهیز می‌کنند. برخی از وگان‌ها این را حتی از محدوده رژیم غذایی‌شان هم فراتر می‌برند و از پوشیدن چرم و خز هم می‌پرهیزند.
با حذف گوشت از غذاها باید دنبال جایگزینی برای کسب پروتئین باشید. با اینکه امروزه انتخاب‌های بیشتری برای وگان‌ها وجود دارد، باز هم پیدا کردن غذای دلخواه دشوار است. 
در دنبال کردن رژیم غذایی وگانیسم یا گیاه‌خواری، نکات مثبتی هم وجود دارد، اما خوردن گوشت هم مزایای خودش را دارد. بعضی از افراد برای حمایت از حیوانات، وگان بودن را انتخاب می‌کنند و در مقابل بقیه بر این باورند که انسان برای خوردن گوشت آفریده شده است.

(منبع: dailydigest)

مطلب مرتبط:

گیاه‌خواران قلب شان سالم‌تر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ