آیا بستن سوتین هنگام خواب مضر است؟

حسام آرین
اگر قصه زنان قدیمی را باور کنیم، بستن سینه بند (سوتین) در شب می تواند دریچه ای برای نگرانی های متعدد مربوط به سلامتی باشد که می تواند از رشد پستان جلوگیری کند و حتی باعث سرطان پستان شود، اما طبق نظریه دیگری که کاملا متناقض با گفته های فوق است استفاده از سوتین در شب می تواند از افتادگی پستان […]

اگر قصه زنان قدیمی را باور کنیم، بستن سینه بند (سوتین) در شب می تواند دریچه ای برای نگرانی های متعدد مربوط به سلامتی باشد که می تواند از رشد پستان جلوگیری کند و حتی باعث سرطان پستان شود، اما طبق نظریه دیگری که کاملا متناقض با گفته های فوق است استفاده از سوتین در شب می تواند از افتادگی پستان جلوگیری کند. این دو نظر به قدری با هم متفاوت است که زنان به طور معمول گیج می شوند: آیا باید سوتین بپوشند یا نه؟ به گزارش اوری دی هلث، در این مقاله سعی شده این بحث را یکبار برای همیشه حل و فصل کند.

آیا خوابیدن با سوتین از رشد پستان جلوگیری می کند؟

برخی از زنان خوابیدن با سوتین را کاملا طبیعی می دانند، در حالی که برخی دیگر این کار را بسیار ناراحت کننده توصیف می کنند. آنها فقط صبر می کنند تا آخر روز به خانه برسند تا از بندهای محکم و زیر سیم خلاص شوند، اما برخی فقط به دلیل تصور رایج مبنی بر اینکه ممکن است پوشیدن سوتین در شب مضر باشد آن را حذف می کنند. این ممکن است برای شما تعجب آور باشد، اما هیچ مطالعه یا مدرک پزشکی وجود ندارد که ثابت کند بستن سوتین در شب هنگام خواب برای سلامتی شما مضر است. تنها کاری که باید انجام دهید اجتناب از سفت کردن بندهای آن است زیرا می تواند منجر به تحریک و ناراحتی پوست شود.

بیشتر بخوانید: دمنوش زردچوبه و فواید آن برای سلامتی

آیا خوابیدن با سوتین از افتادگی پستان جلوگیری می کند؟

حال به مفهوم دیگری می رسیم که در آن پوشیدن سوتین می تواند از افتادگی پستان جلوگیری کند. در واقع، افتادگی با افزایش سن طبیعی است و هیچ چیز نمی تواند این روند طبیعت را تغییر دهد. رباط های کوپر، بافت همبند موجود در پستان که به آن شکل می دهد که رباط های تعلیقی نیز نامیده می شوند با گذشت زمان کشیده می شوند و منجر به افتادگی پستان می شوند. جدا از این، اندازه پستان، عادت های ژنتیکی، سبک زندگی و بارداری نیز می تواند در آن نقش بسزایی داشته باشد، بنابراین استفاده از سوتین در شب مانع از این اتفاق نمی شود.
استفاده از سوتین در شب ممکن است به نفع برخی از خانم ها باشد
در صورت فقدان هر نوع شواهد پزشکی یا مطالعه، دشوار است که بگوییم فرد باید شب سوتین بپوشد یا نه. این کاملا به انتخاب شخص بستگی دارد، اما انجام این کار برای افرادی که سینه های سنگین و بزرگی دارند مفید است زیرا برای این گروه از زنان ممکن است به محدود کردن حرکت پستان کمک کند که بیشتر مسئول درد پستان و آشفتگی خواب است. آنها نیازی به استفاده از سوتین تنگ و سفت با سیم هم ندارند بلکه پوشیدن یک سوتین نخی ساده در شب که بسیار راحت تر از نوع سیم دار آن است نیز برای حمایت و خواب آرام کافی و مفید است.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ