واکسن آنفلوانزا از کودکان مقابل کرونا محافظت می کند؟

Shabnam Khesal
تحقیقات جدید نشان می دهد تزریق واکسن آنفلوانزا خطر ابتلا به علائم ویروس کرونا را در کودکان کاهش می دهد. به گزارش تایمز سوفاندیا، ویروس کرونا در کودکان همچنان مورد نگرانی دانشمندان و متخصصان پزشکی است. در حالی که مطالعات نشان داده است كودكان کمتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، اما هنوز كاملا در برابر این بیماری محافظت نمی شوند. بر اساس مطالعه اخیر مشخص شده است كودكانی كه سالانه به آنفلوانزا مبتلا می شوند به احتمال زیاد از علائم ویروس کرونا در امان هستند.
تحقیقات جدید نشان می دهد تزریق واکسن آنفلوانزا خطر ابتلا به علائم ویروس کرونا را در کودکان کاهش می دهد.
به گزارش تایمز سوفاندیا، ویروس کرونا در کودکان همچنان مورد نگرانی دانشمندان و متخصصان پزشکی است. در حالی که مطالعات نشان داده است كودكان کمتر در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، اما هنوز كاملا در برابر این بیماری محافظت نمی شوند. بر اساس مطالعه اخیر مشخص شده است كودكانی كه سالانه به آنفلوانزا مبتلا می شوند به احتمال زیاد از علائم ویروس کرونا در امان هستند.

آیا واکسن آنفلوانزا از کودکان در برابر کرونا محافظت می کند؟

بر اساس مطالعه انجام شده در ایالات متحده به گروهی از 905 کودک مبتلا به کووید مثبت که در سیستم بیمارستان کودکان آرکانزاس پذیرش شدند واکسن فصلی آنفلوانزا تزریق شد. این تحقیق ادعا کرد به دنبال تزریق واکسن به نظر می رسد حدود 29 درصد از کودکان به دنبال عفونت با ویروس کشنده کمتر علائم ویروس کرونا را نشان دادند.
جدا از این، همچنین تیم محققان دریافتند 32 درصد از کودکانی که واکسن آنفلوانزا دریافت کرده اند کمتر در معرض بیماری های تنفسی هستند. متخصصان بر این باورند واکسن های آنفلوانزا از طریق پدیده ای بیولوژیکی به نام “تداخل ویروسی” در کودکان از نظر ایمنی در برابر کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی2 محافظت می کنند. بر اساس اظهارات دکتر انجالی پاتوردان، نویسنده این تحقیق، شناخته شده است رشد یک ویروس می تواند توسط عفونت ویروسی قبلی مهار شود. وی می افزاید: تداخل ویروس حتی وقتی نخستین مهاجم ویروس یک ویروس غیرفعال مانند مورد واکسن آنفلوانزا باشد، ممکن است رخ دهد.

علائم رایج ویروس کرونا در کودکان

بر اساس اعلام موسسه خدمات ملی بهداشت انگلستان، علائم اصلی ویروس کرونا در کودکان شبیه علائمی است که بزرگسالان با آن روبرو هستند. علائم شامل تک سرفه یا مداوم، از دست دادن یا تغییر در حس بویایی و چشایی آنها است. جدا از آن، برخی از آنها علائم سرماخوردگی مانند گلو درد، احتقان یا آبریزش بینی و لرز را تجربه می کنند. با این حال، یکی از علائم قابل توجه در کودکان سندرم التهابی چند سیستمی است که باعث ایجاد التهاب شدید در اندام های مختلف بدن از جمله قلب، ریه ها، رگ های خونی، کلیه ها، دستگاه گوارش، مغز، پوست یا چشم ها می شود. یک کودک مبتلا به کرونا که به سندرم التهاب چند سیستمی نیز مبتلا است، احتمال می رود علائم مختلفی از دمای بالا، بثورات پوستی، درد شکم، اسهال و تنگی نفس را نشان دهد.

چگونه از کودکان در برابر کرونا محافظت کنیم؟

صرف نظر از اینکه کودکان در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند یا خیر آنها باید همیشه در برابر آن محافظت شوند. از اطمینان از زدن ماسک گرفته تا دوری آنها از مکان های شلوغ و سطوح آلوده، به عنوان والدین شما باید وظیفه خود را انجام دهید و از فرزند خود مراقبت کنید. در حالی که ضدعفونی کردن دست های آنها بسیار مهم است به ویژه هنگامی که خارج از خانه هستید، بنابراین سعی کنید شستن دست ها را در اولویت قرار دهید زیرا طبق مطالعات انجام شده ضد عفونی کننده دست می تواند خطر آسیب چشم را در کودکان افزایش دهد.
مترجم: الهه زارعی
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ