خطر خفگی نیمی از کودکان را تهدید می‌کند

نیمی از کودکان در خطر خفگی در خواب هستند چون والدین آن‌ها را در رختخواب‌هایی با لوازم خواب، پتو و بالش غیرایمنی می‌خوابانند.

نیمی از کودکان در خطر خفگی در خواب هستند چون والدین آن‌ها را در رختخواب‌هایی با لوازم خواب، پتو و بالش غیرایمنی می‌خوابانند.
متخصصان اعلام کردند والدین باید بیشتر در این زمینه آگاه باشند چون نتایج یک تحقیق نشان داد بچه‌های زیادی در معرض خطر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد هستند.
خوابیدن با لوازم تختخواب شُل با وسایل نرم خطر خفگی را در کودکان بخصوص آن‌هایی که زیر یک سال سن دارند ایجاد می‌کند.
براساس تحقیقی که آکادمی آمریکایی متخصصان بیماری‌های اطفال، اگرچه استفاده از پتو و دیگر وسایل رختخواب در آمریکا کاهش یافته، اما نوزادان هنوز با خطر بالقوه رختخواب پرخطر می‌خوابند.
متخصصان براساس تحقیق «وضع خوابیدن نوزاد» نوع لوازم رختخوابی را که والدین از ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۰ برای بچه‌های‌شان استاده می‌کردند، بررسی کردند.
پتو، بالاپوش و بالش می‌تواند راه تنفس را مسدود کند و اگر روی سر بچه بیفتند می‌توانند باعث خفگی شوند.
آکادمی آمریکایی متخصصان بیماری‌های اطفال به والدین توصیه می‌کند که کودک را در رختخوابی بدون لوازم شُل یا چیزهای نرم و همین‌طور اسباب‌بازی‌های در آغوش گرفتنی رو یا زیر نوزادان بخوابانند.
این به معنای آن نیست که بچه‌ها باید در خطر سرماخوردگی شبانه باشند. متخصصان پیشنهاد می‌کنند که برای کودکان از ملافه‌ای که به شدت سفت شده با کیسه خواب مخصوص استفاده کنند.
(منبع: دیلی‌میل)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ