علائم خطرناک کرونا را بشناسید

حسام آرین
با شروع ویروس کرونا، علائم ویروس کووید-19 همچنان در حال افزایش است و زندگی میلیون ها انسان را مختل می کند. سویه های جدید و جهش یافته ویروس کرونا بر مشکلات افزوده و انتقال سریع تر ویروس را تسهیل کرده است. در حالی که برخی از علائم خفیف و در خانه قابل درمان است، اما علائم خاصی از ویروس کووید-19 وجود […]

با شروع ویروس کرونا، علائم ویروس کووید-19 همچنان در حال افزایش است و زندگی میلیون ها انسان را مختل می کند. سویه های جدید و جهش یافته ویروس کرونا بر مشکلات افزوده و انتقال سریع تر ویروس را تسهیل کرده است. در حالی که برخی از علائم خفیف و در خانه قابل درمان است، اما علائم خاصی از ویروس کووید-19 وجود دارد که عواقب مهلکی دارد و باید به سرعت درمان شود.

علائم عفونت شدید کووید-19

جدا از سه علامت کلاسیک کرونا یعنی تب، سرفه خشک و خستگی علائم شدید دیگری از “کرونا ویروس سندرم حاد تنفسی 2″ وجود دارد که می تواند تهدید کننده زندگی باشد و باید تحت نظر پزشک معالجه شود. دکتر لوک پراتسیدس، پزشک اصلی در کلینیک بهداشت مردان نومان 3 علامت کرونا را که می تواند کشنده باشد مطرح کرده است.

تنگی نفس

بر اساس اظهارات دکتر پراتسیدس، بهترین سنجش اینکه علائم کووید در حال بدتر شدن است تشدید تنگی نفس و میزان توانایی انجام فعالیت های روزمره، حمام کردن، لباس پوشیدن، پخت و پز، حرکت از پله ها و بین اتاق ها در خانه است. وی پایش اکسیژن در منزل را پیشنهاد می کند، همچنین از بیماران می خواهد که برای همان موارد به پزشک مراجعه کند. عدم توانایی تشکیل یک جمله یا کامل کردن جمله بدون مکث برای نفس کشیدن یا استراحت نیز به عنوان علامت احتمالی عفونت شدید کرونا شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: کلروتیازید چه دارویی است؟ / نحوه استفاده و عوارض آن را بشناسید

سرگیجه یا بیهوشی ناگهانی

بر اساس اظهارات دکتر بعلاوه، اگر فرد به دلیل علائم اصلی کرونا دچار سرگیجه یا بیهوش شود این امر می تواند حیاتی یا جدی باشد. وی توضیح می دهد: این علائم به این معنی است که شما اکسیژن کافی دریافت نمی کنید و سندرم دیسترس حاد تنفسی را تجربه می کنید که یک وضعیت تهدید کننده زندگی که با التهاب شدید ریه مشخص می شود. وی می افزاید: حتی با کرونای شدید اگر به سرعت در بیمارستان تحت درمان قرار بگیرید احتمال زنده ماندن و بهبودی خواهید داشت.

علائم خفیف یا شایع کرونا

علاوه بر علائم شدید کرونا شایع ترین علائم نیز همان هستند. در اینجا برخی از علائم کلاسیک کرونا وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.
تب
سرفه خشک
گلو درد
آبریزش و گرفتگی بینی
خستگی
از دست دادن حس بویایی و چشایی

درمان و پیشگیری

وقتی صحبت از ویروس کرونا می شود مهم است که نخست خود را از ابتلا به ویروس کشنده پیشگیری کنید نه اینکه به فکر روش های درمان آن باشید. شما باید در مناطق شلوغ ضمن رعایت فاصله اجتماعی همیشه ماسک بزنید. دستان خود را همیشه بشویید یا تمیز کنید و سطوح مکرر لمس شده را ضد عفونی کنید. جدا از آن، در صورت بروز علائم کرونا نخست باید آزمایش خود را برای همین مورد انجام داده و خود را قرنطینه کنید تا زمانی که آزمایش ویروس منفی باشد در این وضعیت مایعات زیادی بنوشید و به رژیم غذایی سالم متوسل شوید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ