آیا مخلوط شیر و عسل مفید است؟

حسام آرین
شیر و عسل هر دو دارای مواد مغذی هستند که به دلیل فواید شگفت انگیز برای سلامتی شناخته شده اند. عسل به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضدمیکروبی مشهور است در حالی که شیر منبع غنی پروتئین، کلسیم و اسید لاکتیک به شمار می آید. شیر و عسل مقدس ترین گنجینه های طبیعت هستند، اما آیا فکر می کنید هنگامی که با هم […]

شیر و عسل هر دو دارای مواد مغذی هستند که به دلیل فواید شگفت انگیز برای سلامتی شناخته شده اند. عسل به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضدمیکروبی مشهور است در حالی که شیر منبع غنی پروتئین، کلسیم و اسید لاکتیک به شمار می آید. شیر و عسل مقدس ترین گنجینه های طبیعت هستند، اما آیا فکر می کنید هنگامی که با هم ترکیب می شوند به همان اندازه موثر هستند؟

فواید شیر و عسل برای سلامتی

شیر و عسل یک ترکیب کلاسیک است که نه تنها اثر آرام بخشی دارد بلکه درباره خواص دارویی آن تحقیق زیادی انجام شده است. جایگزینی شکر معمولی با یک قاشق عسل در شیر فواید زیر را برای سلامتی به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: آیا حذف شام در روند لاغری ایده خوبی است؟

شیر و عسل سلامت استخوان را بهبود می بخشد

شیر، یکی از بزرگ ترین منابع کلسیم برای بهبود سلامت استخوان شناخته می شود، همچنین سرشار از پتاسیم، یک ماده مغذی ضروری است که به تنظیم سطح فشار خون کمک می کند.

شیر و عسل برای ریه ها مفید است

نوشیدن شیر با عسل یک درمان موثر برای جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی است. این نوشیدنی گرم باعث از بین رفتن و دفع باکتری ها می شود تا عفونت های دستگاه تنفسی را تسکین دهد، همچنین در صورت ابتلا به گلودرد ترکیب شیر و عسل یک درمان موثر است.

شیر و عسل با عفونت معده مقابله می کند

خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی نوشیدنی شیر و عسل باکتری های ایجاد کننده عفونت در معده را از بین می برد. این نوشیدنی کمک می کند تا باکتری های خوب روده را بازیابی کرده و بهبودی شما را از هر گونه بیماری معده تسریع بخشد.

شیر و عسل کیفیت خواب را بهبود می بخشد

عسل و شیر اثر آرامش بخشی و تسکین دهنده بر مغز دارد، بنابراین نوشیدن شیر و عسل درست قبل از زمان خواب به بهبود کیفیت خواب کمک می کند.

شیر و عسل

اعتقاد بر این است اضافه کردن عسل در یک نوشیدنی گرم آن را سمی می کند. با این حال، این گزاره به طور کامل صحیح نیست بلکه مشکل گرم شدن عسل است. این یک تصور رایج است اضافه کردن عسل به مایعات داغ ماده شیمیایی به نام هیدروکسی‌ متیل‌ فورفورال یا HMF آزاد می کند که ماهیت سرطان زایی دارد. بر اساس مطالعه ای که توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی انجام شده است عسل در صورت گرم شدن هیدروکسی‌ متیل‌ فورفورال تولید می کند که ممکن است به مرور زمان مانند سم عمل کند. بهتر است عسل را به شیر داغ اضافه نکنید و برای این کار شیر را بجوشانید بگذارید 10 دقیقه قبل از افزودن عسل به آن خنک شود.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ