خوراکی های مفید برای سلامت چشم

Shabnam Khesal
از زمان همه گیر شدن کرونا و اعمال قرنطینه کار کردن از خانه یا دورکاری چنان در برنامه های روزمره ما نفوذ کرده که همیشه استفاده از یکی از ابزارهای الکترونیکی مانند لپ تاپ، تبلت، تلویزیون یا تلفن های هوشمند با زندگی ما عجین شده و بیشتر زمان روز چشم ما به این صفحه ها […]

از زمان همه گیر شدن کرونا و اعمال قرنطینه کار کردن از خانه یا دورکاری چنان در برنامه های روزمره ما نفوذ کرده که همیشه استفاده از یکی از ابزارهای الکترونیکی مانند لپ تاپ، تبلت، تلویزیون یا تلفن های هوشمند با زندگی ما عجین شده و بیشتر زمان روز چشم ما به این صفحه ها دوخته شده است. با توجه به اینكه بسیاری از شركت ها برنامه های دورکاری را برای 6 تا 8 ماه دیگر و حتی برخی دیگر برای یک تا 2 سال آینده برای کارمندان خود انتخاب کرده اند پس مراقبت از چشمان بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می کند. چشمان ما تحت تاثیر برنامه های شلوغ کاری، الگوی نامنظم خواب، رژیم غذایی ناسالم و تغییر سبک زندگی قرار گرفته است. به گزارش تایمزسوفاندیا، با این حال، غذاهای خاصی وجود دارد که می توانید به طور منظم در رژیم غذایی خود بگنجانید تا طول عمر و سلامت کلی چشمان خود را با آنها تضمین کنید که در ادامه برخی از آنها معرفی شده اند.

حبوبات: حبوبات را در برنامه غذایی خود بگنجانید. لوبیای کلیه، لوبیا چشم بلبلی و عدس منابع خوبی از بیوفلاونوئیدها و زینک هستند که به محافظت از شبکیه کمک کرده و خطر ابتلا به تخریب ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهند.

بیشتربخوانیم:مصرف گوجی بری و چشم هایی که بهتر می بینند!

آجیل و تخمه آفتابگردان: یکی دیگر از منابع عالی برای سلامت چشم آجیل است. پسته، گردو و بادام سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E هستند که سلامت چشم را تقویت می کنند. مطالعات نشان می دهند ویتامین E همراه با سایر مواد مغذی می تواند به آهسته شدن دژنراسیون ماکولای وابسته به سن و جلوگیری از تشدید علائم آن کمک کند.

بیشتربخوانیم:اثرات معجزه آسای میوه ها و سبزی های قرمز رنگ

سبزیجات برگ سبز: خوب، مادران اغلب در تلاش هستند برای تغذیه سالم سبزیجات برگ سبز را به بشقاب غذای فرزندانشان اضافه کنند یکی از دلایل فواید آنها برای سلامت چشم است. سبزیجاتی مانند کلم پیچ، اسفناج و سبزیجات غنی از ویتامین C و E هستند. علاوه بر این، غذای گیاهی دارای مقدار کافی ویتامین A است که خطر ابتلا به بیماری های طولانی مدت چشم را کاهش می دهد.

میوه ها و سبزیجات رنگارنگ: چشم ما با دیدن تصاویر درخشان و رنگارنگ سیگنال های مناسب را به مغز ارسال می کند. غذاهایی مانند هویج، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، توت فرنگی، کدو تنبل و ذرت از منابع عالی ویتامین A و C هستند. این میوه ها و سبزیجات رنگارنگ علاوه بر زیبایی و چشم نوازی خطر بسیاری از بیماری های چشمی را نیز کاهش می دهند.

بیشتربخوانیم:با این خطرات، لیزیک چشم بکنیم یا نه؟

مرکبات: مرکبات و توت ها منابع غنی از ویتامین C برای سلامت چشم مفید هستند. پرتقال، گریپ فروت، لیمو و توت سرشار از ویتامین C هستند که خطر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهند.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ