چرا متخصصان پوست بر مصرف کرم مرطوب کننده تاکید می‌کنند؟

حسام آرین
سوالی که ممکن است برای خیلی از شما پیش بیاید این است که چرا هر روز باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟ یا چرا متخصصان پوست توصیه می‌کنند که حتما مرطوب کننده جزئی از روتین مراقبت پوست باشد؟ پاسخ این سوالات این است که چون مرطوب کننده فواید بسیاری برای پوست دارد. با ما […]
سوالی که ممکن است برای خیلی از شما پیش بیاید این است که چرا هر روز باید از کرم مرطوب کننده استفاده کنیم؟ یا چرا متخصصان پوست توصیه می‌کنند که حتما مرطوب کننده جزئی از روتین مراقبت پوست باشد؟ پاسخ این سوالات این است که چون مرطوب کننده فواید بسیاری برای پوست دارد. با ما همراه باشید تا مزایای استفاده از این کرم فوق العاده را برایتان بگوییم.

دلیل استفاده از کرم مرطوب کننده چیست؟

مرطوب کننده نام یکی از محصولات مراقبت پوست است که از موادی با پایه روغن تشکیل شده و ترکیبات آن معمولا شامل وازلین، روغن‌های معدنی، امولینت‌‌ها و روغن های گیاهی می‌شود. از روغن‌های گیاهی که در مرطوب کننده استفاده می‌شود، می‌توان روغن جوجوبا و روغن نارگیل را نام برد. کرم مرطوب کننده وقتی استفاده می‌شود، یک لایه روی پوست ایجاد می‌کند که مانع از خروج آب می‌شود. پس می‌توان گفت این محصول سبب کاهش خشکی پوست و افزایش نرمی و لطافت آن خواهد شد.

آیا کرم مرطوب کننده با کرم آبرسان فرق دارد؟

بله، این دو محصول با هم تفاوت دارند. مرطوب‌کننده‌ یک لایه پوششی روی پوست ایجاد می‌کند که از جنس چربی‌های مفید است و مانع تبخیر آب لایه اپیدرم پوست می‌شود. کرم‌ آبرسان دارای ترکیبات آب دوست است که رطوبت را از لایه‌های پایینی و حتی محیط، جذب می‌کند و در نهایت میزان آب لایه اپیدرم پوست را بالا می‌برد. پس هر دو محصول برای پوست لازم بوده و لازم است اول آبرسان زده شود و بعد روی آن از مرطوب کننده استفاده کرد.

مزایای استفاده از کرم مرطوب کننده

یکی از ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راه‌هایی که برای زیبایی و شفافیت پوستتان می‌توانید انجام دهید استفاده مداوم از مرطوب کننده و آبرسان پوست است. مصرف مرطوب کننده برای پوست صورت فواید بسیاری دارد که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم:

جوان سازی پوست و مقابله با چین و چروک

اگر می‌خواهید پوستی صاف و شفاف داشته باشید که چین و چروک روی آن دیده نمی‌شود، باید در روتین مراقبت پوستی خود یک کرم مرطوب کننده هم جای دهید. مرطوب کننده‌ها با ترکیباتی که دارند به ظاهر و بافت داخلی پوست کمک بسیاری خواهند کرد. پس، از استفاده از این محصول به خصوص در روزهای سرد سال غافل نشوید.

مرطوب کردن پوست و درمان خشکی آن

در صورتی که از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده به شکل منظم و مداوم استفاده کنید، دیگر پوستتان خشک و پوسته پوسته نمی‌شود. برخی افراد بعد از اینکه پوست خود را با شوینده صورت شست و شو می‌دهند روی پوست احساس خشکی و کشیدگی می‌کنند. این افراد باید پس از شستن صورت، بلافاصله از مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنند تا پوست خود را از خشکی نجات دهند.

جلوگیری از ایجاد جوش روی پوست صورت

شاید برایتان عجیب باشد اگر بگوییم با مصرف مرطوب کننده روی پوست، از ایجاد جوش جلوگیری خواهید کرد! اما این مسئله درست است و در صورتی که پوستتان را مرطوب نگه دارید، دیگر آکنه و جوش به سراغ شما نخواهد آمد. داستان به این ترتیب است که شما با مرطوب کردن پوست از چرب شدن آن جلوگیری می‌کنید دلیل آن هم این است که پوست شما وقتی خیلی خشک می‌شود، غدد چربی موجود در پوست برای جبران خشکی، چربی اضافی تولید می‌کنند تا با خشکی مقابله کنند. در نتیجه منافذ پوستتان مسدود شده و جوش می‌زنید. پس اگر می‌خواهید جوش نزنید، اجازه ندهید پوستتان خشک شود.

مراقبت از پوست حساس با مرطوب کننده‌های حاوی آرام بخش

برخی افراد هستند که پوست بسیار حساسی دارند و انواع قرمزی، اگزما و لکه‌هایی که با خارش همراه هستند را خیلی تجربه می‌کنند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و این موارد را تا به حال تجربه کرده‌اید، باید از مرطوب کننده‌هایی برای پوستتان استفاده کنید که ترکیبات آرام بخش در آن‌ها به کار رفته است. از جمله ترکیبات آرام بخش می‌توان به ترکیباتی مانند بابونه و آلوئه ورا اشاره کرد.

خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد سرطان

رادیکال‌های آزاد باعث بروز سرطان می‌شوند. از آنجا که کرم مرطوب کننده خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد باعث حذف رادیکال‌های آزاد و پیشگیری از سرطان خواهد شد.

مغذی و تقویت کننده پوست

در کرم‌های مرطوب‌کننده معمولا از مواد مغذی استفاده می‌شود، مانند اسیدهای چرب ضروری، ویتامین‌ها، روغن‌های گیاهی، عصاره‌های گیاهی، آمینو اسیدها و ... در نهایت این ترکیبات مغذی  به تقویت پوست منجر می‌شوند. پیشنهاد مقاله : تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده را بدانیم

ویژگی‌های يک کرم مرطوب کننده ايده آل و باکیفیت

  • یک کرم مرطوب کننده باکیفیت، رنگ و بوی خوبی دارد
  • شکل ظاهری کرم باید شفاف بوده و ظاهری کاملا یکدست داشته باشد
  • بعد از استفاده روی پوست نباید باعث ایجاد حساسيت، آلودگي ميکروبی و قارچی روی صورت شود
  • یک کرم ایده آل و باکیفیت باید قوام و ويسکوزيته لازم را داشته باشد
  • باید قابلیت این را داشته باشد که بعد از شستن صورت به خوبی پاک شود
  • بعد از استفاده نباید حس چربی روی پوست احساس شود
  • پس از استفاده و ماساژ روی پوست، خیلی سریع جذب گردد

خرید کرم مرطوب کننده از مو تن رو

فروشگاه اینترنتی مو تن رو یک فروشگاه معتبر است که بهترین بستر برای خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی شما به حساب می‌آید. از ویژگی‌های مهم این فروشگاه آنلاین می‌توان به اصل بودن کالاها، داشتن گارانتی بازگشت محصول، ارسال سریع محصولات به دست مشتری و ارائه مشاوره تخصصی به مشتریان اشاره کرد. یکی از دسته محصولاتی که در مو تن رو به فروش می‌رسد، محصولات مربوط به مراقبت از پوست صورت است که از میان آن‌ها می‌توان به کرم مرطوب کننده، کرم دور چشم، ماسک صورت، ضد آفتاب، کرم روز و شب و ... اشاره کرد.  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ