انواع چایی هایی که به کاهش سریع وزن کمک می کنند

حسام آرین
یک فنجان چای گرم می تواند از زندگی استرس حتی نگرانی درباره سایز کمر را دور کند. این حرف ممکن است باورنکردنی به نظر برسد، اما نوشیدن نوع مناسب چای به شما در سهولت در لاغری و بهبود سوخت وساز بدن کمک می کند.

یک فنجان چای گرم می تواند از زندگی استرس حتی نگرانی درباره سایز کمر را دور کند. این حرف ممکن است باورنکردنی به نظر برسد، اما نوشیدن نوع مناسب چای به شما در سهولت در لاغری و بهبود سوخت وساز بدن کمک می کند.

این واقعیت را نمی توان انکار کرد کاهش وزن بدون تلاش زیاد یک رویا به نظر می رسد، اما تغییر در رژیم غذایی و افزودن برخی از ترکیبات طبیعی چای نه تنها می تواند در از دست دادن چربی های سرسخت کمک کند بلکه باعث بهبود سیستم هضم و متابولیسم بدن طی یک دوره خاص می شود، به گزارش تایمزسوفاندیا در اینجا برخی از انواع چای برای کاهش سریع وزن معرفی می شوند.

چای سبز

متخصصان تغذیه در سراسر جهان نوشیدن چای سبز را به دلیل داشتن ترکیب آنتی اکسیدانی برای کمک به سوزاندن چربی ها از طریق فرآیند ترموژنز توصیه می کنند. وجود کاتچین موجود در چای سبز به تسریع روند چربی سوزی کمک می کند و باعث کاهش جذب لیپیدها در روده می شود. با این حال، رژیم غذایی مناسب و ورزش نیز برای کاهش وزن گزینه های ضروری هستند و افزودن چای سبز به سادگی به روند کاهش وزن کمک می کند.

چای پوئر

پوئر تخمیر شده چای سیاه است. این چای سنتی سرشار از فواید برای سلامتی و خاصیت غنی سازی سلامتی است. بر اساس نتایج یک مطالعه نوشیدن این چای به تنظیم میزان انسولین و به طور طبیعی به کاهش وزن بدن کمک می کند. علاوه بر این، وجود باکتری های سالم در این چای تخمیر شده در بهبودی سلامت روده نقش دارند.

چای رازیانه

رازیانه از دیرباز بخشی از فرهنگ بسیاری از آشپزخانه ها بوده است. رازیانه برای افزودن عطر و طعم به غذاهای لذیذ تا خوشبو کننده دهان به دلیل خواص درمانی و ضدالتهابی آن مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین به عنوان یک ماده فعال در چندین داروی گوارشی استفاده شده و به کاهش نفخ شکم کمک می کند، بنابراین نوشیدن چای رازیانه نه تنها به کاهش نفخ شکم کمک می کند بلکه در بهبود متابولیسم نیز نقش موثری دارد که در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود.

بیشتر بخوانید:درمان تریگر فینگر یا انگشت ماشه ای / علائم و دلایل بروز آن چیست؟

چای گوجی بری

چای گوجی بری مانند توت های تازه و خشک گوجی دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی فراوانی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن، متابولیسم کمک می کند، بنابراین این چای با کاهش چربی شکمی در لاغری و کاهش وزن نقش موثری را ایفا می کند.

چای ترش

یکی دیگر از چای های گل دار که به کاهش وزن کمک می کند گیاه گل گلیس است. از زمان های قدیم این گیاه و گل آن در چندین داروی سنتی مورد استفاده قرار گرفته است. این امر به دلیل وجود ترکیبات آنتوسیانین، فنلیک و فلاونوئیدها است که با کمک به کاهش چربی ژن هایی را که در متابولیسم لیپیدها نقش دارند تنظیم می کند.

چای قاصدک

چای قاصدک به عنوان یک مدر به کاهش احتباس آب در بدن کمک می کند. جدا از آن، این چای گل طبیعی به بهبود متابولیسم و تسریع روند کاهش وزن کمک می کند.

بیشتر بخوانید:قربانیان اصلی طلاق کودکان هستند

چای زنجبیلی

زنجبیل یکی از متداول ترین مواد مورد استفاده به ویژه در دوران کرونا در هر خانوار است. جالب است بدانید چای زنجبیل فقط روش درمانی برای گلودرد نیست بلکه اثرات شگفت انگیزی برای تسکین معده، سوءهاضمه، حالت تهوع دارد و به شما برای کنترل وزن به طور طبیعی کمک می کند. چای زنجبیل همراه با مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها ضمن کمک به کاهش التهاب به راحتی چربی سوزی می کند. این چای را بنوشید و شاهد تغییر ناشی از مصرف آن باشید.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ