فواید طلایی زود بیدار شدن

حسام آرین
"صبح زود طلا در دهان خود دارد" تشبیه ای است که شاید شنیده باشید و این اصطلاح برای اینکه بیدار شدن صبح زود مزایایی دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

“صبح زود طلا در دهان خود دارد” تشبیه ای است که شاید شنیده باشید و این اصطلاح برای اینکه بیدار شدن صبح زود مزایایی دارد مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش تایمزسوفاندیا، در زیر فهرستی از دلایل آورده شده است که شما را برای کوک کردن ساعت خود سر ساعت 6 صبح فردا متقاعد می کند.

بهره وری بیشتر

زود بیدار شدن نویدبخش شروع یک روز خوب برای شماست. علاوه بر اینکه به شما زمان بیشتری برای رسیدگی به کارهایتان را می دهد باعث افزایش سرعت شما در انجام کارها نیز می شود.

نتایج مطالعات حاکی از آن است هنگامی که فرد زود از خواب بیدار می شود انرژی بیشتری دارد و برای انجام هر کاری زمان کمتری را مصرف می کند در غیر این صورت زمان بیشتری می برد، همچنین در تصمیم گیری بهتر، برنامه ریزی و دستیابی به اهداف تاثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید:علائم افت قند خون دیابتی و راه های پیشگیری از آن

آمادگی ذهنی

یکی از مزایای بسیار قابل توجه بیدار شدن زودهنگام کاهش سطح استرس است. هنگامی که زود از خواب بلند می شوید نیاز به عجله صبحگاهی برای انجام کارها را از بین می برد. پس از آن می توانید روز خود را با یک یادداشت خوش بینانه شروع کنید و این مثبت اندیشی اغلب در طول روز با شما می ماند.

کیفیت بهتر خواب

افرادی که زود بیدار می شوند به طور قطع شب ها نیز زود می خوابند. زود بیدار شدن چیزی نیست که به طور نامنظم دنبال شود بلکه باید به عنوان یک روال در زندگی شما تثبیت شود یعنی ساعت داخلی بدن با روال خواب جدید سازگار شود.

بیشتر بخوانید:اسراف کارترین مردم دنیا کدامند؟

کسب نمرات بالاتر

در تحقیق انجام شده توسط دانشگاه تگزاس دانش آموزانی که زودتر از خواب بیدار شده بودند در مقایسه با دانش آموزانی که دیرتر از خواب بیدار شده بودند نمرات بهتری در امتحانات کسب کرده بودند، بنابراین محققان زود از خواب بیدار شدن را به افزایش بهره وری و کیفیت خواب پیوند می دهند.

دنیای روشن تر

زود بیدار شدن با مثبت اندیشی به شما احساسات خوب و خوشایندی را القا می کند. نتایج یک تحقیق نشان می دهد افرادی که زود بیدار می شوند نه تنها برای کوتاه مدت بلکه در کل زندگی خوشبخت ترند.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ