مواد غذایی سالم و محبوب که در واقع ناسالم هستند

حسام آرین
همانطور که اشتیاق به تغییر سبک زندگی سالم در حال افزایش است، انتخاب مواد غذایی سالم نیز به همان اندازه باید مورد توجه قرار بگیرد.

همانطور که اشتیاق به تغییر سبک زندگی سالم در حال افزایش است، انتخاب مواد غذایی سالم نیز به همان اندازه باید مورد توجه قرار بگیرد.

با توجه به اینکه تعداد افراد بیشتری به دنبال مواد غذایی سالم هستند بازار با انواع گزینه های مواد غذایی مناسب و سالم برای رژیم غذایی حسابی سر و صدا کرده است.

از ماست و گرانولای طعم دار گرفته تا نوشابه رژیمی و آب میوه های صنعتی، همه این مواد غذایی در بین افراد علاقه مند به حوزه سلامتی محبوب محبوب هستند، اما آیا در واقع این مواد غذایی سالم هستند؟ به گزارش تایمزسوفاندیا، برای کسب آگاهی ادامه مطلب را بخوانید.

ماست طعم دار

ماست طعم دار ممکن است درمانی برای جوانه های چشایی، اما انتخاب سالمی نیست. این دسرهای میوه ای طعم های متنوعی از توت فرنگی و بلوبری گرفته تا انبه و شکلات دارند.

به منظور طعم دادن به ماست از طعم دهنده های مصنوعی و مقدار زیادی شکر استفاده می شود همین امر این باعث می شود این ماده غذایی به اصطلاح سالم “غذای ناسالم در لباس مبدل” باشد، بنابراین اگر به خوردن ماست طعم دار علاقه مند هستید بهتر است در خانه خودتان به ماست ساده مقداری عسل و میوه های خرد شده اضافه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

گرانولا

اغلب انواع گرانولاها تحت عنوان میان وعده های سالم به بازار عرضه می شوند که می توانند به کاهش وزن کمک کنند. گرانولا به خودی خود یک غلات مغذی است، اما محصولات موجود در بازار حاوی مقدار زیادی شکر هستند که این کار برای خوش طعم شدن آن صورت می گیرد، اما به نوبه خود این قند اضافه باعث ناسالم شدن این ماده غذایی می شود.

برای تهیه گرانولا در خانه بهتر است نوع ساده آن را از بازار خریداری کنید و به آن مقداری آجیل و دانه اضافه کنید.

بیشتر بخوانید:دلایل موهای زائد یا ناخواسته در زنان چیست؟

نوشابه رژیمی

نوشابه رژیمی نوشیدنی اغلب افراد علاقه مند به کاهش وزن است زیرا ادعا می شود فاقد قند و کالری است، اما آیا نوشابه رژیمی واقعا گزینه سالمی است یا این فقط یک تاکتیک بازاریابی است؟ نوشابه رژیمی ترکیبی از قندهای مصنوعی، مواد افزودنی و آب گازدار است.

هیچ ماده مغذی در آن وجود ندارد و باعث کم آبی شدید بدن می شود. به جای قند یک شیرین کننده مصنوعی به نام آسپارتام به نوشابه رژیمی اضافه می شود که تولید سلول های چربی در بدن را افزایش می دهد، بنابراین بهتر است از مصرف انواع نوشیدنی های گازدار و شیرین خودداری کنید.

آب میوه های بسته بندی شده و صنعتی

اگر عادت به نوشیدن آب میوه های بسته بندی شده در وعده صبحانه دارید و فکر می کنید گزینه های سالمی هستند باید واقعیت را بدانید. آب میوه ها برای خوشمزه تر شدن سرشار از قند هستند و برای ماندگاری بیشتر حاوی مواد نگهدارنده هستند.

از سوی دیگر، به بیشتر آب میوه ها طعم و رنگ برای افزایش جذابیت و جلوه زیبایی شان افزوده می شود، بنابراین بهتر است به جای آب میوه بسته بندی شده آب میوه های تازه را انتخاب کنید.

سس سالاد

برای کسانی که رژیم دارند یا سعی می کنند غذای سالم بخورند سالاد آخرین گزینه نجات دهنده است. سالاد ضمن فوق العاده مغذی و سیرکننده بودن به خودی خود یک غذای کامل محسوب می شود، اما اگر انواع مختلفی از سس را به آن اضافه می کنید مراقب باشید زیرا ممکن است باعث ناسالم شدن سالاد شود.

بیشتر سس های سالاد با مایونز و سس های دیگر از این دست درست می شود که به آنها قند و نمک اضافه شده است، بنابراین بهتر است از افزودن سس های ناسالم به سالاد پرهیز کنید و از آن به طبیعی ترین شکل ممکن لذت ببرید.
مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ