منابع غذایی غنی از امگا 3 برای تقویت سیستم ایمنی بدن

حسام آرین
هنگام صحبت از تقویت سیستم ایمنی بدن امگا 3 به عنوان یکی از مواد مغذی است که غالبا نادیده گرفته می شود، اما یکی از اجزای مهم یک رژیم غذایی سالم و متعادل محسوب می شود.

هنگام صحبت از تقویت سیستم ایمنی بدن امگا 3 به عنوان یکی از مواد مغذی است که غالبا نادیده گرفته می شود، اما یکی از اجزای مهم یک رژیم غذایی سالم و متعادل محسوب می شود.

اسید چرب امگا 3 کالری خوبی برای بدن فراهم می کند، به بدن انرژی می دهد، به تقویت عملکرد قلب، بهبود سلامت روانشناختی، افزایش ظرفیت ریه، مبارزه با التهاب و کمک به پاسخ ایمنی بهتر همراه با بهبود سیستم غدد درون ریز کمک می کند. 3 نوع اسید امگا از جمله آلفا لینولنیک اسید (ALA)، ایکوزاپنتانوییک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) وجود دارد.

چربی های متنوعی برای تولید در بدن وجود دارد. امگا 3 به عنوان یک اسید چرب ضروری باید مستقیم از منابع غذایی دریافت شود، بنابراین گنجاندن مواد غذایی غنی از امگا 3 در برنامه غذایی خود گزینه بسیار مهمی است. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چند منبع غذایی معمول امگا 3 معرفی می شوند:

دانه ها

تخم کتان و دانه های چیا حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 3 هستند، همچنین این دانه های سرشار از آهن، منیزیم و فیبر در مبارزه با کلسترول بالا کمک کرده و در برابر رادیکال های آزاد مضر تولید شده در فرآیند های متابولیک از شما محافظت می کنند.

گردو

گردو غنی از اسیدهای چرب امگا 3 برای سلامت قلب گزینه مفیدی محسوب می شود و در کاهش اشتها معجزه می کند، همچنین گردو دارای چربی های اشباع نشده است که باعث بهبود سطح قند خون، سطح کلسترول و خواص ضدالتهابی می شود.

بیشتر بخوانید:مرگ زودرس با بیش از 55 ساعت کار در هفته

ماهی

در صورت گوشتخوار بودن ماهی منبع عالی برای تامین امگا 3 محسوب می شود. اکثر انواع ماهی ها مانند قزل آلا و خال مخالی حاوی مقدار زیادی امگا 3 هستند.

این ماهی ها سرشار از پروتئین و منیزیم هستند که می تواند به بهبود عضلات کمک کرده و خطر بیماری های قلبی را کاهش دهند.

علاوه بر این، این ماهی ها ویتامین B12، D و سلنیوم را برای بدن فراهم می کنند، بنابراین در ایجاد ایمنی و بهبود سلامت روان نقش بسزایی ایفا می کنند.

دانه های سویا

سویا جدا از تامین امگا 3 برای بدن به عنوان منبع خوبی از فیبر و پروتئین شناخته می شود. مصرف دانه های سویا ضمن کمک به کاهش بیماری های قلبی سلامت این عضو از بدن را نیز بهبود می بخشد.

بلوبری

بلوبری با کالری کم سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان های موجود در بلوبری باعث کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی، کاهش سطح کلسترول LDL و فشار خون می شوند.

در حالی که مکمل های امگا 3 بدون نسخه نیز در دسترس هستند اما دریافت آن از منابع طبیعی گزینه بهتری است، بنابراین به منابع طبیعی چسبیده و از مزایای مفید آن بهره مند شوید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ