مرگ زودرس با بیش از 55 ساعت کار در هفته

حسام آرین
چندین مطالعه نشان می دهند افراد طی بیماری همه گیر کرونا ساعات بیشتری را به کار اختصاص می دهند سندرم "همیشه آنلاین" فقط به استرس کلی فرد می افزاید. افراد در طول بیماری کار می کنند، وعده های کمتری می خورند در واقع بیشتر هنگام کار کردن غذا می خورند.

چندین مطالعه نشان می دهند افراد طی بیماری همه گیر کرونا ساعات بیشتری را به کار اختصاص می دهند سندرم “همیشه آنلاین” فقط به استرس کلی فرد می افزاید. افراد در طول بیماری کار می کنند، وعده های کمتری می خورند در واقع بیشتر هنگام کار کردن غذا می خورند.

بر اساس گزارش اخیری که سازمان بهداشت جهانی به اشتراک گذاشت افرادی که ساعات بیشتری کار می کنند بیشتر در معرض خطر بیماری ایسکمیک قلب و سکته مغزی قرار دارند.

این برای افرادی که 55 ساعت در هفته یا بیش از آن کار می کنند در مقایسه با افرادی که بین 35 تا 40 ساعت در هفته کار می کنند قابل استفاده است.

بیشتر بخوانید:آبله میمون چیست؟ / علائم و درمان آن را بشناسید

ساعات طولانی کار یک خطر جدی برای سلامتی محسوب می شود و تحقیقات نشان می دهند با افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی مانند بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی نیز مرتبط است.

دلایل احتمالی افزایش خطر مرتبط با طولانی تر شدن ساعات کار عبارتند از اختصاص زمان کمتر برای ورزش یا فعالیت بدنی که خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد، همچنین ساعت نامنظم کاری به معنای زمان بندی نامنظم برای خوردن غذا و عادات غذایی ناسالم و سطوح بالاتر استرس ذهنی است که عامل خطر احتمالی برای حمله قلبی و سکته مغزی به شمار می آیند.

علاوه بر این، ساعت های طولانی کار حدود یک سوم از کل برآورد بیماری مربوط به کار را تشکیل می دهند و به عنوان یک عامل خطر نسبتا جدید برای بیماری های شغلی در نظر گرفته شده است. عوامل فوق طی اپیدمی کنونی کووید-19 تشدید شده اند با توجه به اینکه افراد زیادی در خانه به صورت دورکار مشغول به انجام وظایف خود هستند.

در دورکاری مرز بین خانه و محل کار نامشخص است و هیچ زمان مشخصی برای کار رسمی وجود ندارد. انتظار می رود کارمندان حتی در ساعات غیراداری نیز پاسخگوی تلفن و تماس های مسئولین خود باشند، همچنین با افزایش تعداد اخراجی ها در طول این بحران کار پرسنل باقیمانده بیش از حد سنگین شده است، بنابراین همراه با دلایل مربوط به کرونا به خودی خود ساعات طولانی تر کار منجر به افزایش بیماری های قلبی می شود.
بسیاری از افراد خیلی دیر متوجه می شوند که خود را به طور کامل وقف کار کرده اند و نمی توانند روی هر چیز دیگری که به زندگی آنها معنا می بخشد تمرکز کنند، بنابراین قبل از اینکه بار شغلی شروع به کاهش بهره وری و افت سلامت شما شود راه هایی را برای ورزش، تغذیه بهتر و مرخصی پیدا کنید.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ