5 روش بازیابی خود پس از یک روز سخت کاری

حسام آرین
نیاز به ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی شما وجود دارد. در حالی که بسیاری از ما آرزو می‌کنیم یک تجربه آرام و بدون استرس داشته باشیم. ولیکن برخی از ما در نتیجه کار دچار استرس می‌شویم. در پایان روز، کار باید انجام شود. حتی اگر چاره‌ای جز پیروی از دستورالعمل‌های اداری نداشته باشید، […]
نیاز به ایجاد تعادل بین کار و زندگی شخصی شما وجود دارد. در حالی که بسیاری از ما آرزو می‌کنیم یک تجربه آرام و بدون استرس داشته باشیم. ولیکن برخی از ما در نتیجه کار دچار استرس می‌شویم. در پایان روز، کار باید انجام شود. حتی اگر چاره‌ای جز پیروی از دستورالعمل‌های اداری نداشته باشید، حتی می‌تواند وضعیت بدتر باشد. اگر روز سختی را در دفتر کار خود سپری می‌کنید، در اینجا چند روش عالی برای بازیابی خود بعد از یک روز سخت در محل کار بیان شده است.
  • به سرگرمی مورد علاقه خود بپردازید

غیرقابل انکار است که هر کس یک کاری را دوست دارد که انجام دهد. این می‌تواند یک فعالیت در محیط داخلی مانند خواندن کتاب، یک برنامه ترجیحی در تلویزیون، یک بازی ویدیویی یا یک فعالیت در فضای باز مانند پیاده‌روی یا ورزش باشد. یک سرگرمی می‌تواند به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید زیرا ذهن شما را از تجربه استرس‌زایی که در کار داشته‌اید، دور می‌کند. هنگام انتخاب مطلبی  برای خواندن، از انتخاب قطعه‌ای که احتمالاً کسل کننده باشد اجتناب کنید. می‌توانید یک برنامه انگیزشی یا کمدی را از تلویزیون یا به صورت آنلاین تماشا کنید. توصیه می‌کنم قدم بزنید زیرا می‌توانید با طبیعت ارتباط برقرار کنید. هنگام قدم زدن، به خود اجازه دهید تا افكار و وجودتان، فقط با آنچه در اطراف شما اتفاق می‌افتد ارتباط برقرار كند. این احساس به شما کمک می‌کند تا از انرژی منفی خلاص شوید و احساس بهتری در خانه خواهید داشت. پیاده‌روی می‌تواند تا یک ساعت طول بکشد.
  • دوش و ماساژ بگیرید

ثابت شده است که دوش گرفتن یکی از مؤثرترین راه‌های آرامش پس از گذراندن یک روز طاقت فرسا در محل کار است. یک حمام گرم همیشه جادو بوده است، اما همچنین لازم به ذکر است که کسانی هستند که دوش آب سرد را به دوش آب گرم ترجیح می‌دهند. هر رایحه اضافی که منجر به آرامش می‌شود را در نظر بگیرید. در اطراف خود شمع‌های معطر روشن کنید. وارد وان شوید و نمک‌ها و روغن ماساژ خوشبو را به حمام خود اضافه نمائید. در حین انجام این کار، مراقبه کنید و عضلات بدن‌تان را شل کنید. افزودن نرم کننده به آن باعث می‌شود که سرحال باشید. ماساژ بدن بعد از استحمام بسیار توصیه می‌شود. می‌توانید یکی از آن‌ها را در سالن ماساژ یا خانه انجام دهید. اگر بدانید که دقیقاً به چه چیزی نیاز دارید، خلاص شدن از انرژی منفی بسیار راحت تر خواهد بود. شایان ذکر است که بسیاری از اوقات ما از سلامت خود چشم پوشی می‌کنیم. چیزی که ما نمی‌دانیم این واقعیت است که ماساژ می‌تواند به بهبود سلامت عمومی کمک کند. و با تسکین بیماری‌های مفصلی همراه است. فقط کافی است روی تخت ماساژ خود را رها کنید و اجازه دهید درد و خستگی تان از بین رود. و اگر بدانید ماساژ تا چه اندازه می‌تواند باعث سبکی بدن‌تان شود هیچ‌گاه آن را از برنامه زندگی خود حذف نخواهید کرد.
  • تمرین کردن

راه دیگر سالم ورزش کردن است. فرقی نمی‌کند که در خانه یک مجموعه تناسب اندام را برای خود فراهم سازید و یا در خارج از خانه خود تمرین کنید. شایان ذکر است که برای داشتن بهترین نتیجه در هنگام تمرین به لباس و کفش راحتی نیاز دارید. آهسته دویدن، توصیه شده‌ترین فعالیت ورزشی است زیرا تمام عضلات بدن را درگیر می‌کند. اگر به ورزشگاه می‌روید، از تردمیل استفاده کنید. یک ساعت از این ورزش برای بهتر شدن شما کافی است. علاوه بر این، تعریق باعث از بین رفتن آب و نمک‌های معدنی اضافی و همچنین سلامت عمومی شما خواهد شد.
  • با دیگری صحبت کردن

صحبت با دیگری یکی از کارآمدترین راه‌ها برای رفع استرس است. اگر شخص یا افراد مورد علاقه‌ای دارید که می‌توانید احساسات خود را با آن‌ها شریک شوید، دور هم جمع شدن چندان ایده بدی نیست. مواردی وجود دارد که شما نیازی به گفتن چیزی ندارید زیرا صحبت با شخصی که شما را می‌فهمد بلافاصله شما را از بار خستگی خلاص می‌کند. صحبت یا گذراندن وقت با یک عزیز به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را تغییر دهید و از این رو برای خود روحیه بهتری ایجاد کنید. اگر متاهل هستید، تماس فیزیکی شما را از تمام استرس‌ و دلواپسی‌ها خلاص می‌کند. تماس بدنی بدن را تحریک می‌کند تا هورمون‌های آرامش را آزاد کند. گاهی اوقات در آغوش گرفتن و یا گرفتن دست یکدیگر باعث فریب می شود. شما همچنین می‌توانید عاشقانه باشید زیرا این نیز برای رابطه شما سالم است. پس کافی است با خرید تخت ماساژ و روغن ماساژ جنسی برای همیشه پس از یک روز پر دردسر، شبی عاشقانه را برای خود و شریک زندگی‌تان رقم بزنید.
  • یک وعده غذایی دلخواه بخورید

داشتن یک وعده غذایی مورد علاقه خود پس از یک روز طولانی در محل کار، راحتی خواهد داشت. به هر حال، این وعده غذایی مورد علاقه شما است زیرا باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید غذای کامل میل کنید یا طعم دسر خود را می‌خواهید. بستنی همیشه به خصوص برای خانم‌ها جادو کرده است. اگر یک نوشیدنی دوست دارید، یک لیوان از آن حال شما را بهتر می‌کند. شما این امکان را دارید که غذا را در خانه تهیه کنید یا آن را از فروشگاه مورد نظر خود سفارش دهید. متناوباً، می توانید به دنبال بهترین غذاهایی باشید که استرس را از بین می‌برند و بهترین گزینه را برای شما انتخاب می‌کنند. سرانجام، باید به برخی از موسیقی‌ها گوش دهید، زیرا همه راه‌های ذکر شده در بالا، نحوه استراحت پس از یک روز سخت کاری را بیان می‌کند. سبک زندگی سالم به شما کمک می‌کند تا بهتر با استرس کنار بیایید. داشتن روابط سالم همچنین به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را از مشکلات روز به عشق و خنده‌های موجود تغییر دهید. فرقی نمی‌کند که مرتباً ورزش می‌کنید یا گهگاه. اگر گهگاه این کار را انجام می‌دهید، حتماً کمی تمرین کنید زیرا فشار آوردن منجر به فشار در عضلات و مفاصل می‌شود. این موارد فقط اگر به مشکل اضافه نشوند می‌توانند احساس بدتری در شما ایجاد کنند. به یاد داشته باشید بعد از کار چیز خوشمزه‌ای بگیرید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
رها

رها

1400-04-29 - 12:03 پاسخ

مطلب خوبی بود. سپاسگزارم بابت مقاله خوبتون