خرید و اجاره تخت بیمارستانی و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

حسام آرین
آیا جزو افرادی هستید که به راحتی نمی‌توانید از تخت خارج شوید؟ آیا بیماری در خانه دارید که نیازمند کمک در هنگام جا به جایی است؟ در این مطلب قصد داریم تخت بیمارستانی را معرفی کنیم تا شما با بررسی ویژگی‌های آن بتوانید تصمیم بگیرید که خرید تخت بیمارستانی گزینه مناسبی برای شما است. لطفا […]
آیا جزو افرادی هستید که به راحتی نمی‌توانید از تخت خارج شوید؟ آیا بیماری در خانه دارید که نیازمند کمک در هنگام جا به جایی است؟ در این مطلب قصد داریم تخت بیمارستانی را معرفی کنیم تا شما با بررسی ویژگی‌های آن بتوانید تصمیم بگیرید که خرید تخت بیمارستانی گزینه مناسبی برای شما است. لطفا تا پایان همراه ما باشید.

انواع تخت بیمارستانی

تخت‌های بیمارستانی شرکت پزشک تجهیز را می‌توان به موارد زیر دسته‌بندی کرد: تخت مکانیکی: ساده‌ترین تخت این نوع است که می‌توان با استفاده از اهرم و دستگیره‌ها ارتفاع و بقیه موارد مورد نیاز را تنظیم کرد. تخت نیمه الکترونیکی: همانطور از نام آن پیداست، این نوع تخت هم به صورت دستی قابل تنظیم است و می‌توان بخشی از آن را به صورت الکترونیکی تنظیم نمود. تخت الکترونیکی: اگر به دنبال تنظیم تخت بیمارستانی به صورت کاملا الکترونیکی هستید، این نوع مناسب شماست. البته لازم به ذکر است که تخت‌های بیمارستانی براساس تغییر زاویه نیز دسته‌بندی می‌شوند:
  • تخت تک شکن: این نوع تخت فقط در بخش سر قابل تغییر است و می‌توان زاویه آن را عوض کرد.
  • تخت دو شکن: این نوع تخت را می توان از دو قسمت تنظیم کرد، هم قسمت سر و هم قسمت پا زاویه آن قابل تغییر است.
  • تخت سه شکن: همانطور که حدس می‌زنید این نوع تخت علاوه بر قسمت سر و پا، یک قسمت متحرک دیگر را نیز دارد که در موارد خاص می‌تواند به بیماران کمک کند.

چه زمانی به تخت بیمارستانی احتیاج داریم؟

تخت بیمارستانی معمولا به تجویز پزشک تهیه می‌شود، پس این موضوع بستگی دارد که بیمارتان چه مدت نمی‌تواند به راحتی یک فرد سالم حرکت و استراحت کند. تخت‌های بیمارستانی به دلایل مختلفی همچون دوام بالا، کار کردن بی‌سر و صدا، وزن کم و موارد دیگر فواید بسیاری دارند و مناسب استفاده طولانی مدت بیماران هستند. البته توجه کنید که برای بهبودی بیمار یا حتی جراحی حتما خرید تخت بیمارستانی استاندارد را در دستور کار خود قرار دهید تا دچار مشکلات بیشتری نشوید.

ظرفیت وزنی تخت بیمارستانی چقدر است؟

اگر مشخصات مربوط به تخت را مشاهده کنید می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که این تخت برای شما مناسب است یا خیر. البته باید هنگام بررسی ظرفیت وزن مواردی همچون وزن تشک مواج، ملافه‌ها، کاربر و غیره را حساب کنید.

بیمار چند ساعت می تواند در روز بر روی تخت استراحت کند؟

این موضوع بستگی به نوع تخت شما دارد. اگر کاربر بیشتر از ۱۵ ساعت در روز باید استراحت کند، تخت بیمارستانی الکترونیکی مناسب او می‌باشد. دیگر تخت‌ها برای استفاده کوتاه مدت مناسب هستند و نسبت به نوع الکترونیکی دوام کمتری دارند. البته تمام این موارد بستگی به تشک مواج شما نیز دارد زیرا هر چه بیشتر در تخت حضور داشته باشید، احتمال زخم بستر بیشار می‌شود. پس با انتخاب صحیح تشک مواج سعی کنید موقعیت مناسبی را برای بیمارتان مشخص کنید.

نکاتی پیرامون خرید تخت بیمارستانی

برای خرید تخت بیمارستانی و کرایه وسایل پزشکی مناسب باید به نکات مهمی توجه کرد و در ادامه به چند مورد مهم اشاره خواهیم کرد:

وضعیت فیزیکی کاربر

وضعیت فیزیکی و جسمی بیمار یا همان کاربر اولین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید. همانطور اشاره کردیم، به عنوان مثال اگر بیمار شما طولانی مدت باید در طول روز استراحت کند برخی تخت‌ها مناسب بیمار نیستند و باید به این نکته توجه کرد.

نوع بیماری

نوع بیماری و به طور کلی مدت استفاده بیمار از تخت بیمارستانی می‌تواند قابلیت‌های ابزار مورد نیاز شما را تعیین کند. این موارد تاثیر به سزایی بر بهبودی بیماران و حتی مدت زمان بهبودی دارد. به طور مثال، یک بیمار که مشکل حرکتی دارد نسب به بیماری که استراحت مطلق تجویز شده براش نیازهای متفاوتی دارند.

تعداد شکن ها

هر چه تعداتشکن‌ها بیشتر باشد، امکانات بیشتری در اختیار بیمار و پرستار قرار دارد و میزان راحتی هر دو افزایش می‌یابد. به عبارت دیگر، شکن‌ها میزان انعطاف‌پذیر تخت بیمارستانی را مشخص می‌کنند.

تنظیم ارتفاع

قابلیت تنظیم ارتفاع برای بیمار مهم است که کاهش ارتفاع برای او هنگام سوار شدن بر روی ویلچر اهمیت به سزایی دارد. پس توجه به این قابلیت در هنگام خرید تخت مخصوص بیمار نباید نادیده گرفته شود.

قابلیت های هوشمند تخت

تخت‌های بیمارستانی نیز همگام بقیه وسایل اطرافمان امروزه پیشرفت‌های زیادی کرده‌اند و تکنولوژی‌های جدیدی را به خود دیده اند. این قابلیت‌های هوشمند سبب می‌شود تا راحتی بیشتری را بیمار و حتی پرستار تجربه کند.

سخن پایانی

هنگام خرید و اجاره تخت بیمار باید بودجه‌تان را در نظر بگیرید و سپس برهمین اساس ویژگی‌های آن تخت را بررسی کنید. امکانات، تعداد شکن و موارد دیگر را با توجه به وضعیت و نوع بیمار کنار یکدیگر بچینید تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ