چگونه در اتوبوس راحت بخوابیم؟

سمانه حسنی
سفر با اتوبوس در مسافت های کوتاه چندان خسته کننده نخواهد بود و با تماشای یک فیلم به زودی تمام می شود. اما در مسافت های طولانی  و سفر های طولانی بیشتر از 5 ساعت مسافران دچار خستگی زیادی می شوند و  فرد در طول مسیر نیاز مند استراحت و خواب می باشد. اما چگونه […]

سفر با اتوبوس در مسافت های کوتاه چندان خسته کننده نخواهد بود و با تماشای یک فیلم به زودی تمام می شود. اما در مسافت های طولانی  و سفر های طولانی بیشتر از 5 ساعت مسافران دچار خستگی زیادی می شوند و  فرد در طول مسیر نیاز مند استراحت و خواب می باشد. اما چگونه می شود در اتوبوس خواب راحتی داشته باشیم؟ در کدام نوع اتوبوس راحت تر می توانیم بخوابیم؟ این که شما با چه نوع اتوبوسی سفر می کنید بر راحتی شما در طول سفر بسیار تاثیرگذار است. سفر با اتوبوس های VIP بسیار راحت تر از سفر با اتوبوس های معمولی است اما چرا؟ معمولا خواب در اتوبوس های معمولی به دلیل شلوغ تر بودن اتوبوس و فاصله کم صندلی ها و احساس کردن بیشتر سرو صدا بسیار سخت تر از خواب در اتوبوس های VIP  خواهد بود.  برای همین توصیه می کنیم در سفر های طولانی حتما  از اتوبوس های  VIP استفاده کنید زیرا در این اتوبوس ها فاصله میان صندلی ها بیشتر از اتوبوس های دیگر است و صندلی آن بیشتر به سمت عقب خم می شود و همین نکات سبب می شود  با راحتی بیشتری در این نوع از اتوبوس ها استراحت کنید. البته برخی از این اتوبوس ها هم صندلی هایی با قابلیت تخت شو دارند که معمولا در سفر های زمینی خارجی مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال برای داشتن یک خواب و راحت در اتوبوس لازم است تا برخی نکات را رعایت کنید.

وسایلی که برای داشتن یک خواب راحت در اتوبوس به آن ها نیاز داریم:

برای داشتن یک خواب راحت در اتوبوس لازم است تا پیش از اغاز سفر برخی وسایل را با خود به همراه ببرید تا در طول سفر بتوانید با ارامش بیشتری استراحت کنید.

پتو مسافرتی:

از مهم ترین وسایلی که در طول سفر با اتوبوس باید با خود به همراه داشته باشید یک پتو مسافرتی سبک و نرم است که بتوانید هنگام خواب از آن استفاده کنید. پتوهای مسافرتی معمولا سبک و نازک هستند و حمل ان ها سخت نخواهد بود. با به همراه داشتن یک پتو مسافرتی می توانید در طول مسیر به راحتی استراحت کنید.

بالشت مسافرتی و بادی

بالشت های مسافرتی انواع مختلفی دارد که بهترین آن نوع بادی این بالشت ها است که در انواع مختلفی وجود دارد. به همراه داشتن یک بالشت مسافرتی یا بادی در طول سفر نجات بخش گردن شما خواهد بود. معمولا در مسافت های طولانی افراد دچار گردن درد شدیدی می شود. از این رو به همراه داشتن بالشت های کوچک برای تکیه دادن گردن جهت استراحت و خواب بسیار کار آمد خواهد بود. پس علاوه بر پتو مسافرتی حتما با خود یک بالشت بادی و مسافرتی کوچک نیز داشته باشید. توصیه می کنیم حتما بالشت مسافرتی شما به شکل C  باشد تا بتوانید به راحتی تمام گردن خود را به ان تکیه داده و خوابی نسبتا خوب را در اتوبوس تجربه کنید. بیشتر خوانید: کدام اتوبوس ها مانیتور دارند؟

دمپایی یا کفش راحتی

پوشیدن کفش راحت جلو باز و صندل درتابستان و یا پوشیدن یک کفش خوب و راحت و گرم در زمستان برای سفر های طولانی با اتوبوس بسیار پر اهمیت است. برای داشتن یک خواب خوب در اتوبوس حتما لازم است تا پاهای تان نیز احساس راحتی بکنند.  برای این که پاهای تان احساس راحتی بیشتر بکنند توصیه می کنیم آن ها را آزاد بگذارید.

چشم بند را فراموش نکنید

داشتن چشم بند برای یک خواب راحت در اتوبوس بسیار مهم است. زیرا ممکن است شما قصد خواب داشته باشید اما مسافران دیگر نه!  و از این رو احتمالا  نور چراغ های اتوبوس شما را ازار بدهد. علاوه بر نور چراغ های اتوبوس در شب، نباید از ورود نور به داخل اتوبوس در روز غافل شد. این در حالی است که گاهی ترجیح مسافران بر آن است تا در هنگام روز به استراحت بپردازند. استفاده از چشم بندر برای داشتن یک خواب خوب بسیار مهم تاثیر گذار است. پس حتما برای یک سفر طولانی با اتوبوس برای جلوگیری از ورود نور خورشید چشم بند خود را فراموش نکنید.

 با خود یک بطری کوچک آب داشته باشید

پیش از خوابیدن در اتوبوس حتما در کنار خود یک بطری کوچک آب معدنی داشته باشید، هنگام خواب در اتوبوس ممکن است که تشنه شوید و به کمی آب نیازمند باشید. قطعا در دسترس بودن آب  می تواند در چنین موقعیت هایی به داد شما برسد. البته توصیه می کنیم که قبل از خواب تنقلات شور میل نکنید تا باعث تشنگی شما نشود، همچنین از مصرف زیاد مایعات خود داری بکنید.

صندلی خود را هوشمندانه انتخاب کنید

یکی از مهم ترین نکات براید داشتن یک خواب راحت در اتوبوس انتخاب صندلی مناسب است. برای داشتن یک خواب خوب توصیه می کنیم که حتما صندلی را انتخاب کنید که در بخش میانی اتوبوس باشد.

صندلی های بخش میانی اتوبوس را از دست ندهید

صندلی های این بخش اتوبوس کمتر صدای بوق و سر وصدای بیرون ماشین را می شنوند و از طرفی رفت و امد دیگر مسافران را نیز کمتر حس می کنند. علاوه بر این، صندلی های بخش میانی چون بر روی چرخ های اتوبوس قرار نگرفته اند نشستن بر روی آن باعث می شود شما کمتر پیج های جاده را احساس کنید.

صندلی های کنار پنجره انتخاب کنید

توصیه می کنیم برای داشتن یک خواب نسبتا راحت صندلی های کنار پنجره را انتخاب کنید. با انتخاب این صندلی ها می توانید راحت تر از استراحت کنید و بالشت و سرخود را به پنجره تکیه دهید. همچنین در طول سفر می توانید با تماشای مناظر مختلف از سفر لذت ببرید. البته لازم به ذکر است که در شب ها و با کاهش دما خوابیدن کنار پنجره باعث می شود تا شما احساس سرمای بیشتری بکنید.

بر روی خوابیدن تمرکز کنید

از مهم ترین کار ها برای داشتن یک خواب طولانی و خوب در طول مسافرت با اتوبوس تمرکز بر روی خواب است. حتما قبل از آغاز سفر چند آهنگ بی کلام زیبا مانند" سکرت گاردن" را دانلود کنید تا هنگام خواب با شنیدن چنین آهنگ های ملایم و زیبایی سرو صدا های اضافی داخل اتوبوس را حذف کنید و خوابی راحت را در اتوبوس تجربه کنید. گوش دادن به کتاب های صوتی نیز می تواند در به خواب رفتن شما کمک کند. علاوه بر این توصیه می کنیم هرگز در اتوبوس کتاب نخوانید، مطالعه کتاب در اتوبوس و اتومبیل در حال حرکت سبب سرگیجه و حالت تهوع می شود.

در سفر با اتوبوس حتما لباس مناسب و راحت بپوشید

برای سفر با اتوبوس مخصوصا در مسافت های طولانی لازم است تا حتما لباس هایی مناسب و راحت بپوشید تا در هنگام خواب اذیت نشوید. پوشیدن لباس های تنگ و خشک قطعا شما در هنگام خواب دچار مشکل می کند. سعی کنید از شلوار های گشاد راحتی و حتی گرمکن های ورزشی استفاده کنید. پوشیدن پیراهن های گشاد و راحت را نیز به شما توصیه می کنیم تا در طول مسیر اذیت نشوید. همچنین اگر خانم هستید توصیه می کنیم برای بستن موهای تان به جای کلیپس از کش مو استفاده کنید تا راحت تر بتوانید سر خود را به صندلی اتوبوس تکیه دهید. اگر موهای تان را پایین و به صورت یک بافت ساده ببندید نیز راحتی شما در طول مسیر بیشتر خواهد بود.

قرص آرامبخش و ضد تهوع را فراموش نکنید

*اگر از آن ادم هایی هستید که در طول سفر با اتوبوس دچار حالت تهوع می شوید حتما قبل از شروع مسافرت از قرص های مخصوص استفاده کنید تا سفری پر از آرامش را تجربه کنید. همچنین با شکم خالی سفر نکنید! زیرا  این حالت سبب سر گیجه و خستگی بیش از حد در طول میسر می شوید. توصیه می کنیم با خوردن تنقلات مقوی خود را سیر نگه دارید و برای جلوگیری از ایجاد حالت تهوع از قرص های مخصوص آن استفاده کنید. * علاوه بر این اگر جزو افرادی هستید که در طول مسافرت و حرکت ماشین نمی توانید خوب استراحت کنید و خوابیدن برای تان بسیار سخت است می توانید از انواع قرص های آرامبخش و خواب آور استفاده کنید. نکته پایانی این که پیش از آغاز سفر حتما به سرویس بهداشتی بروید تا در طول مسیر دچار مشکل نشوید و بتوانید به راحتی استراحت کنید. . در این مطلب سعی ما بر این بود تا تمام نکات مربوط به خواب خوب در اتوبوس را بیان کنیم برای تان سفری توام با آرامش و خواب خوش آرزومند هستیم.                
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ