چگونه فردی شوخ و باحال باشیم؟

parya
اگر دوست دارید که در جمع ها و مجالس دوستانه در کانون توجه باشید و به اصطلاح مجلس را به دست بگیرید نگران نباشید، با فنونی که در اینجا به شما آموزش می دهیم به راحتی می توانید این کار را بکنید.

افراد شوخ و باحال در همه جا مرکز توجه هستندو می توانند باعث گرم و دلنشین شدن مجلس شوند. برای اینکه بتوان فردی شوخ و باحال شد نباید بی مهابا رفتار کرد، بلکه باید موقعیت شناس بود و با اصولی که مربوط به این مساله است آشنا بود. حتما می پرسید چگونه فردی شوخ و باحال باشیم؟ پاسخ این سوال را در ادامه ی این مقاله بخوانید.

چندین نکته که قبل از شروع، باید به خاطر بسپارید:

اولین نکته این است که، شوخ طبع بودن مانند یک لباس تک سایز نیست، که تنها به تن بعضی افراد بنشیند. هر کس می تواند به گونه ای مخصوص به خودش، شوخ طبع و با مزه باشد. چیزی که شما را شوخ طبع می کند، تنها منحصر به شما و نوع نگاه و برداشتی است که از دنیای پیرامون خود دارید. به این باور برسید که هر کسی در وجود خود، یک حس شوخ طبعی ذاتی و منحصر به فرد دارد؛ همانطور که یک کودک 4 ماهه می تواند لبخند را به لب اطرافیان خود بنشاند، شما نیز با کسب مهارت های لازم می توانید دنیایی را از خنده روده بر کنید. تنها کاری که در ابتدا باید بکنید این است که، حس شوخ طبعی ذاتی خود را بیرون بکشید:

مواردی که باعث خنده شما می شود را پیدا کنید.

این موارد احتمالا باعث خنده دیگران نیز خواهد شد. به هر حال باید به خاطر داشته که ممکن است همه نتوانند طنز موجود در کلام یا رفتار شما را درک کنند و این کاملا طبیعی است. تمامی موارد بامزه و خنده دار موجود در کتاب ها، فیلم ها، سریال ها، شعر ها، تکه کلام ها، شایعات، برنامه های طنز و غیره را، در ذهن یا روی برگ کاغذی یادداشت کنید.

ببینید چه چیزی در این موارد باعث خنده شما می شود.

اگر می خواهید بامزه و شوخ طبع شوید، باید کمی در این مورد مطالعه و بررسی کنید. خبر خوب این است که، این مطالعات و بررسی ها قرار نیست خسته کننده باشند، بلکه قرار است مفرح باشد و در این بین به شما خوش بگذرد. تنها کافی است وقتی که چیزی بامزه را می بینید یا می شنوید، از خود بپرسید: چرا این مطلب به نظر من بامزه و خنده دار می آید؟ مدام این سوالات را از خود بپرسید و برای آنها به دنبال جواب مناسب باشید. هرچه بیشتر وارد عمق دلایل واقعی این موارد بشوید، احتمال آنکه بتوانید جوک ها، تکه کلام ها و موارد خنده دار مشابه را خودتان خلق کنید، بالا می رود.

کارهای با مزه و خنده دار انجام دهید و از چیزهایی که شما را به خنده وا می دارد لذت ببرید.

مجلات فکاهی بخوانید، جوک های خود را برای کودکان تعریف کنید و دنیای پیرامون خود را با فعالیت های خنده دار و شادی آور پر کنید. ایجاد حس شوخ طبعی، به معنای خندیدن هرچه بیشتر به چیز هایی است که دیگران را نیز به همان اندازه می خنداند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ