15 ترفند جالب آرایشی و زیبایی برای بانوان

سمانه حسنی
اگر شما فردی مبتدی هستید و درمورد لوازم آرایشی و زیبایی و نحوه استفاده از آنها اطلاعات زیادی ندارید، یا اینکه فردی هستید که سالها در سالن‌های مد و زیبایی مشغول به فعالیت است؛ در هرحال همیشه تکنیک‌ها و ترفندهای جدید وجود دارد که می‌توانید با یادگرفتن آنها کار خود را هنگام زیباسازی و آرایش […]
اگر شما فردی مبتدی هستید و درمورد لوازم آرایشی و زیبایی و نحوه استفاده از آنها اطلاعات زیادی ندارید، یا اینکه فردی هستید که سالها در سالن‌های مد و زیبایی مشغول به فعالیت است؛ در هرحال همیشه تکنیک‌ها و ترفندهای جدید وجود دارد که می‌توانید با یادگرفتن آنها کار خود را هنگام زیباسازی و آرایش راحت‌تر کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، ما در ادامه این گزارش قصد داریم تا برخی از نکات و ترفندهای مورد تایید آرایشگران زیبایی حرفه‌ای را معرفی کنیم. این تکنیک‌های زیبایی به شما کمک می‌کنند تا آرایش خود را طوری جلوه دهید که گویی توسط یک فرد حرفه‌ای انجام شده است. توجه داشته باشید که این نکات به قدری ساده هستند که برای بهره مندی از مزایای آنها نیازی به تغییر کل روال و روتین‌های آرایشی خود ندارید.

استفاده از از وازلین برای مانیکور ناخن

برای اینکه مانیکور خانگی خود را روی ناخن‌هایتان به خوبی نگه دارید (و نه پوست اطراف ناخن)، کمی وازلین در اطراف مرزی که ناخن‌هایتان به پایان می‌رسد و پوستتان شروع می‌شود، بمالید. صبر کنید تا مانیکورتان خشک شود، سپس دست‌هایتان را بشویید – هر لاکی از معمولی ترین گرفته تا بهترین لاک ناخن که روی وازلین قرار بگیرد، بلافاصله شسته می‌شود. استفاده از از وازلین برای مانیکور ناخن

استفاده از شامپوی خشک قبل از خواب

شامپو خشک جزو مواردی است که معمولا افراد، وقتی با مشکلات زمانی مواجه هستند برای سریع‌تر پیش رفتن کارها و تمیزی موهای خود از آن استفاده می‌کنند. اما اگر قبل از رفتن به رختخواب از بطری شامپوی خشک خود استفاده کنید، ممکن است سود بیشتری از بطری شامپوی خشک خود ببرید. زیرا موها هنگام خواب آن را جذب می‌کنند و صبح سرحال به نظر می‌رسند.

روی مچ دست خود به عطر ضربه بزنید

این نکته ساده ماندگاری عطر شما را بسیار طولانی تر می‌کند: برای زدن عطر مچ دست‌ها را به هم مالش ندهید، زیرا این مسئله باعث می شود که عطر سریعتر از بین برود. در عوض، مچ دو دست را به یک دیگر نزدیک کرده و به هم فشار دهید.

برای داشتن ظاهری طبیعی از کانسیلر استفاده کنید

برخلاف تصور عموم، پر کردن زیر چشم با کانسیلر حلقه‌های تیره را از بین نمی‌برد، در واقع، استفاده از پوشش‌های زیاد واقعاً غیرطبیعی به نظر می‌رسد و می‌تواند شما را مسن‌تر نشان دهد. در عوض، از یک لایه نازک و یک کانسیلر شفاف استفاده کنید که رنگ پوست شما را بدون پوشاندن کامل پوست یکدست می‌کند.

خط چشم خود را به سمت پایین بکشید

چشم گربه‌ای همیشه جذاب خواهد بود، اما تغییر این روند و استفاده از مدل خط چشم کره‌ای یا توله سگی هم زیبا بوده و چشم شما را گردتر نشان می‌دهد. برای این روش به جای کشیدن خط چشم در انتها، آن را به سمت پایین به سمت استخوان گونه بکشید تا چشمی گردتر و پهن تر داشته باشید.

ست کردن رژ لب خود با پودر و از طریق دستمال

از لکه زدن، لکه دار شدن یا محو شدن رژ لب خود در طول روز خسته شده اید؟ آن را با پودر نیمه شفاف ست کنید، اما آن را مستقیماً روی لب های خود قرار ندهید. درعوض، دستمال کاغذی را بمالید تا مقدار مناسبی از پودر به لب شما برسد و بقیه مراحل استفاده از رژ لب را دنبال کنید تا رنگ لب شما تا زمانی که ممکن است زیبا بماند. ست کردن رژ لب خود با پودر و از طریق دستمال

استفاده از چند ماسک صورت

در نظر داشته باشید که مراقبت از پوست برای همه به یک شکل نیست؛ بنابراین سفارشی کردن روتین مراقبتی می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین نتایج را برای پوست خود داشته باشید. استفاده از چند ماسک که به‌طور همزمان روی پوست استفاده می‌شود یا به صورت لایه‌ای روی پوست قرار می‌گیرد، میتواند بسیار مفید باشد و مشکلات مختلف پوستی در یک زمان حل کند. به عنوان مثال، اگر ناحیه T چرب اما گونه‌های خشکی دارید، می‌توانید از ماسک آبرسان در طرفین صورت و ماسک زغالی روی پیشانی، بینی و چانه خود استفاده کنید. درست مثل این است که شما در یک اسپا هستید!

پر نشان دادن مژه‌ها

روشی سریع برای عمق بخشیدن به چشم‌ها بدون استفاده از خط چشم: ریمل زدن میباشد. فشار دادن ملایم ریمل رو و زیر مژه‌ها، ظاهری پرتر و تیره تر به آن‌ها می دهد و تقریباً مانند کشیدن خط چشم، اما طبیعی تر از آن است.

انتخاب فرمول رژگونه اختصاصی

فهمیدن اینکه چه نوع رژگونه ای نیاز دارید می تواند به شما کمک کند تا نتایج عالی برای صورت و آرایش روزانه خود داشته باشید. فرمول‌های پودری برای افرادی که منافذ بزرگ‌تری در پوست حود دارند عالی عمل می‌کنند، در حالی که این کرم‌ها ظاهری نرم دارند و ماندگاری بیشتری دارند، ژل‌ها برای درخشندگی و سالم ماندن پوست عالی هستند اما معمولاً قدرت ماندگاری بالایی ندارند. بنابراین باتوجه به نوع پوست و نیاز خود رژگونه را انتخاب کنید.

انتخاب کانسلیر مورد نیاز

زیر چشم خود دایره‌های تیره دارید؟ پف کردگی؟ خطوط ظریف؟ مشکلات زیر چشم هر کس متفاوت است، بنابراین حتماً نگرانی های پوست خود را در نظر بگیرید و بهترین کانسیلر را برای این کار انتخاب کنید.

استفاده از از براق کننده صورت برای هایلایت طبیعی

از هایلایتر معمولی خود خسته شده اید؟ به صورت‌تان درخشندگی بدهید. به جای اینکه صورت خود را کانتور کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی براق کننده منعکس کننده نور را در امتداد بالای استخوان گونه، روی استخوان ابرو و وسط لب خود بزنید. استفاده از از براق کننده صورت برای هایلایت طبیعی

با توجه به فرم صورت خود رژگونه بزنید.

هنگام استفاده از رژگونه، به فرم و ساختار استخوانی صورت خود دقت کنید تا بهترین مدل را برای داشتن جذاب ترین ظاهر انتخاب کنید. به عنوان مثال، رژگونه برای صورت‌های بیضی شکل باید روی استخوان گونه‌ها اعمال شود و به آرامی شقیقه‌ها را پوشش دهد.

در کمترین زمان، ابروهایی مرتب و بدون دردسر داشته باشید.

اگر خیلی دوست دارید ابروهایتان را با مدادهای سنگین، پودرها و ژل‌های سنگین پر کنید، ممکن است بخواهید به جای آن صابون و ژل ابرو را امتحان کنید. اعمال آن فقط 10 ثانیه طول می کشد، ابرو پر می‌شود، پف می‌کند و شکل می‌گیرد؛ در حالی که کاملا طبیعی به نظر می رسد.

درمان ناخن شکسته با چای کیسه ای

برای همه ما این اتفاق افتاده است: درست زمانی که بالاخره ناخن‌های خود را رشد داده‌اید تا سالم، قوی و با طول یکسان باشند، دچار مشکل می‌شوید. اما فوراً به قیچی دست نزنید، استفاده از یک کیسه چای به همراه کمی چسب ناخن بهترین راه حل است. چند دقیقه صبر کنید و می‌بینید که بار دیگر برای لاک زدن به ناخن خود آماده هستید.

استفاده از دیفیوزر (Diffuser) برای موهای فِر

اگر یک دختر مو فرفری هستید، استفاده از سشوار اشتباه بزرگی است، به علاوه اگر از موخوره و آسیب گرما خسته شده اید، وقت آن رسیده است که یک Diffuser را امتحان کنید که جایگزین سشوار است و وز شدن موهای مجعد را که به طور طبیعی در هوا خشک می‌شوند، به حداقل می رساند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ترفندهای آرایشی و آشنایی با بهترین مارک لوازم آرایشی پیشنهاد می‌کنیم مقالات مجله دکتر فارمو را مطالعه کنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ