صفر تا صد ثبت تغییرات شرکت با الی ثبت

سمانه حسنی
ممکن است یک شرکت به دلایل مختلفی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، نیاز به یکسری تغییرات داشته باشد که طبیعتاً باید هر گونه تغییر انجام شده در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد. در واقع ثبت تغییرات شرکت موضوع با اهمیتی است که بسیاری از مدیران شرکت‌ها کوچک‌ترین اطلاعاتی از آن ندارند و این موضوع باعث […]
ثبت تغییرات شرکت ممکن است یک شرکت به دلایل مختلفی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم، نیاز به یکسری تغییرات داشته باشد که طبیعتاً باید هر گونه تغییر انجام شده در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسددر واقع ثبت تغییرات شرکت موضوع با اهمیتی است که بسیاری از مدیران شرکت‌ها کوچک‌ترین اطلاعاتی از آن ندارند و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در آینده خواهد شد.

به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم درباره‌ی جزئیات تغییرات شرکت صحبت کنیم و با توجه به اینکه همه‌ی شرکت‌ها فردا روزی با ثبت تغییرات شرکت مواجه می‌شوند، لذا کسب اطلاعات در این خصوص ضروری خواهد بودحال اگر مدیرعامل یک شرکت هستید و می‌خواهید درباره‌ی ماهیت تغییرات شرکت بدانید تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

موارد با اهمیت در ثبت تغییرات شرکت

در شرکت‌ها بسیاری از تغییرات انجام شده به ثبت مجدد در اداره ثبت شرکت‌ها نیاز دارند اما از طرفی ممکن است بعضی از موارد در قالب تغییرات به هیچ گونه ثبت دوباره‌ای احتیاج نداشته باشنداینکه از تغییراتی که مستلزم ثبت مجدد هستند، اطلاع داشته باشید، موضوع با اهمیتی است که همه‌ی مدیران باید به آن توجه کنندحال ما در ادامه به مهم‌ترین مواردی که نیاز به ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکت‌ها دارند، می‌پردازیم:

  • تغییرات در اساسنامهدر اساسنامه شرکت‌ها، موضوعات مختلفی مطرح شده است که مهم‌ترین آنها ثبت اسم شرکت، موضوع فعالیت، زمان شروع به کار، تعداد شعبه‌های شرکت، مبلغ سرمایه و مواردی از این دست هستند که پر واضح است چنانچه تغییراتی در هر کدام از این موارد ایجاد شود، نیاز به ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها خواهد داشت.

  • انحلال شرکتاز جمله مواردی که نیاز به ثبت تغییرات شرکت دارد، مربوط به بحث انحلال شرکت استاینکه دلیل انحلال شرکت چه موردی است حائز اهمیت نیست و به طور حتم این موضوع باید به اطلاع مراجع ذی‌صلاح برسدضمناً اگر منحل شدن شرکتی به دلیل اتمام دوره‌ی فعالیتش باشد نیز باید در اداره مربوطه به ثبت برسد.

  • تغییرات در تعداد شرکااگر شرکتی به هر دلیلی تغییراتی را در تعداد شرکا ایجاد کند، باید مراتب را به اداره ثبت شرکت‌ها اطلاع دهدگفتنی است که کم یا زیاد شدن شرکا ملاک نیست و کوچک‌ترین تغییر بلافاصله باید به ثبت برسداگر در این زمینه راهنمایی می‌خواهید حتماً با مشاوران الی ثبت در تماس باشید.

  • تغییرات مدیران و سمت‌هااحتمال اینکه در شرکت‌ها مدیران به دلایل منطقی و غیرمنطقی تغییر پیدا کنند، وجود دارد که در صورت رخ دادن این موارد نیاز است که در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت برسدحتی اگر در شرکت‌ها تغییرات در سمت‌ها نیز انجام شده باشد، باز هم نیاز به ثبت مجدد در اداره ثبت خواهد بودبنابراین مدیران شرکت‌ها یا هیئت مدیره حتما این موضوع را باید در نظر داشته باشند.

البته ناگفته نماند که ممکن است بسیاری از دیگر موارد وجو داشته باشد که شرکت‌ها را به ثبت تغییرات شرکت مجاب کند که اگر در این خصوص اطلاعات بیشتری می‌خواهید توصیه می‌کنیم که از مشاوران تخصصی موسسه الی ثبت مشورت بگیرید تا به طور کامل به علت‌‌ها و نحوه‌ی ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکت‌ها تسلط پیدا کنید.

/ثبت-تغییرات-شرکت/https://elisabt.ir

نحوه‌ی ثبت تغییرات شرکت

نحوه‌ی ثبت تغییرات شرکت

ثبت برند، ثبت شرکت و از همه مهم‌تر ثبت تغییرات یک شرکت نیاز به در نظر گرفتن روش‌های بخصوص است که ما در ادامه قصد داریم به طور خلاصه به آنها بپردازیم:

  1. بکارگیری از مجمع عمومی سالیانهدر این روش باید مجمع عمومی سالیانه تشکیل شود که این مورد نیز معمولاً هر سال یک بار اتفاق می‌افتددر این مجمع در خصوص مسائل و تغییرات شرکت بحث شده و چنانچه اگر نیاز به تغییرات در شرکت باشد به تصویب خواهد رسید و سپس به اطلاع اداره ثبت شرکت‌ها خواهد رسید.
  2. بکارگیری از هیئت مدیرههر نوع تغییری که در شرکت انجام شود پس از به تصویب رسیدن بوسیله‌ی هیئت مدیره قابل اجرا بوده و سپس تغییرات مدنظر به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال شده و به ثبت مجدد خواهد رسیدگفتنی است که اگر در این مورد سوال یا ابهامی داشتید می‌توانید از مشاوران الی ثبت بهره‌مند شوید.
  3. بکارگیری از مجمع عمومی فوق العادهدر این مجمع که سهامداران عمده نیز شرکت دارند هر نوع تغییری که در شرکت نیاز باشد، در نظر گرفته می‌شود و سپس با رای اکثریت به تصویب خواهد رسید و در این صورت نیاز به ثبت در اداره شرکت‌ها خواهد داشتاین روش ثبت تغییرات شرکت فوق العاده دارای اهمیت است که باید از جزئیات آن اطلاع داشته باشید.
/ثبت-شرکت/https://elisabt.ir

مدارک مورد نیاز برای ثبت تغییرات

مدارک در نظر گرفته شده برای ثبت تغییرات یک شرکت، احتمالاً به نسبت نوع تغییری که در جریان است، متفاوت خواهد بودضمن اینکه هر نوع تغییری که قرار است به ثبت برسد قبل از آن باید به رسمیت شناخته شود که برای این منظور نیاز به کسب موافقت اعضای هیئت مدیره استحال با توجه به این موارد می‌توان به عناوین زیر بعنوان اصلی‌ترین مدارک در زمان ثبت تغییرات اشاره کرد:

  • در نظر گرفتن جلسه به منظور آماده سازی صورتجلسه و تعیین نوع تغییرات مورد نیاز.

  • ارائه مدارک شناسایی کلیه سهامداران عدم نیاز به اصل مدارک).

  • آماده‌سازی و ارائه اساسنامه شرکت که البته کپی آن کافی است.

  • آماده سازی و ارائه کپی روزنامه آگهی درج آخرین تغییرات شرکت.

  • حضور همه شرکا و سهامداران؛ اگر شرکت منحل شده باشد.

گفتنی است که احتمال تغییرات در قوانین برای این بخش وجود دارد که بهتر است قبل از هر گونه اقدام از مشاوران یک موسسه ثبت تغییرات شرکت ابهامات و سوالات‌تان را برطرف کنیدبرای این منظور استفاده از کارشناسان تیم تخصصی الی ثبت را پیشنهاد می‌دهیم چرا که به طور کامل بر این موضوعات اشراف کامل دارند.

مراحل ثبت تغییرات یک شرکت

مراحل ثبت تغییرات یک شرکت

مدیران مجموعه‌ها و شرکت‌ها چنانچه به روال اداری ثبت تغییرات تسلط نداشته باشند، بدون شک نمی‌توانند از پس آن به طور کامل بربیایند لذا توصیه می‌کنیم که اگر نمی‌خواهید درگیر رفت و آمدهای خسته کننده ثبت تغییرات شوید، کافی است که از متخصصان امر در این خصوص استفاده کنیدبا این حال به طور کلی از مراحل زیر بعنوان اصلی‌ترین موارد به جهت ثبت تغییرات شرکت نام برده می‌شود:

  1. ارائه صورتجلسه مجمع که باید که باید به امضا همه‌ی شرکا رسیده باشد.
  2. آماده سازی مجوز از سازمان‌های مربوطه برای فعالیت.
  3. مراجعه به سایت اداره ثبت شرکت‌ها.
  4. آماده سازی فرم و کلیه مدارک خواسته شده در سایت معرفی شده.
  5. آپلود کلیه مدارک در سایت عنوان شده.
  6. ارسال همه مدارک به دفتر اداره ثبت شرکت‌ها که باید با پست انجام شود.
  7. پرداخت هزینه‌های مشخص شده به جهت دریافت آگهی تغییرات شرکت.
  8. پرداخت هزینه درج آگهی ثبت تغییرات شرکت در روزنامه رسمی.
  9. اطلاع به عموم با استفاده از آگهی پس از پایان کلیه مراحل.

پر واضح است که احتمالاً روند انجام این کار از یک تا چند روز متفاوت است که مسلماً این موضوع به تسلط شما در انجام کارهای اداری ثبت تغییرات ارتباط خواهد داشتالبته با استفاده از تیم تخصصی الی ثبت به راحتی می‌توانید کلیه امور ثبت تغییرات را بدون دردسر و در بازه‌ی زمانی کوتاه در نظر بگیرید که صدالبته هزینه‌های کمتری نیز بر جای خواهد گذاشت.

اخذ رتبه بندی برای شرکت‌

بررسی اخذ رتبه بندی برای شرکت‌ها

همه‌ی شرکت‌ها نیاز به پیشرفت دارند که برای این منظور می‌توانند به کسب رتبه بندی اقدام کننددر واقع این رتبه بندی معیاری برای بهبود شرایط یک شرکت استاما اینکه به چه نحو می‌توان به این رتبه بندی دست یافت دغدغه‌ای است که بیشتر مدیران شرکت‌ها با آن مواجه هستندبرای این منظور کافی است که از مشاوران الی ثبت درخواست کمک کنیداز قابلیت‌هایی که این رتبه بندی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد می‌توان به اختصاص یافتن کارهای دولتی اشاره کرد.

ضمناً توجه داشته باشید که برای ثبت تغییرات شرکت باید هزینه‌ای برای اخذ رتبه لحاظ شود تا شرکت مدنظر امکان قرارگیری در رتبه بندی را داشته باشدحال برای اینکه بتوانید به این مهم دست یابید کافی است با مشاوران الی ثبت در ارتباط باشید چرا که برای دریافت رتبه و رتبه بندی تجارت فوق العاده‌ای دارند.

ثبت تغییرات شرکت با موسسه الی ثبت

حال اگر نیاز به انجام روال اداری ثبت تغییرات شرکت دارید و اگر نمی‌توانید به شخصه آن را انجام دهید پر واضح است که باید از یک شرکت یا موسسه معتبر در این زمینه بهره‌مند شوید که شرکت الی ثبت در حال حاضر از بهترین موسسات در این زمینه است که می‌توانید روی آن حساب باز کنیدعلاوه بر این موضوع الی ثبت خدماتی مانند ثبت برند و ثبت شرکت را نیز به علاقه‌مندان ارائه می‌دهد که در صورت لزوم فقط کافی است که با مشاوران این مجموعه گفتگو کنید.

گفتنی است که از مزیت‌های استفاده از تیم تخصصی الی ثبت می‌توان به انجام روال اداری موارد عنوان شده کوتاه مدت اشاره کرد که البته با هزینه‌های مناسب همراه خواهد بودحال برای اینکه بتوانید از کلیه خدمات تیم تخصصی الی ثبت استفاده کنید کافی است که از راه‌های ارتباطی قرار داده شده در انتهای مقاله بهره ببرید.

https://elisabt.ir

02126710646

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ