بهرین روتین مراقبت از پوست خشک

سمانه حسنی
دلایل مختلفی برای خشکی پوست وجود دارد که شامل: عوامل محیطی آب سخت (املاح بالا) ژنتیک شستشوی زیاد قرار گرفتن در معرض محرک‌ها شرایط پزشکی، مانند کم کاری تیروئید یا دیابت علل خشکی پوست را می‌توان به دو دسته داخلی یا خارجی طبقه‌بندی کرد که ساده‌ترین آنها عوامل خارجی هستند. اینها شامل عواملی مانند: رطوبت […]
بهرین روتین مراقبت از پوست خشک

دلایل مختلفی برای خشکی پوست وجود دارد که شامل:

عوامل محیطی آب سخت (املاح بالا) ژنتیک شستشوی زیاد قرار گرفتن در معرض محرک‌ها شرایط پزشکی، مانند کم کاری تیروئید یا دیابت علل خشکی پوست را می‌توان به دو دسته داخلی یا خارجی طبقه‌بندی کرد که ساده‌ترین آنها عوامل خارجی هستند. اینها شامل عواملی مانند: رطوبت عادات حمام کردن استفاده از صابون‌های نامناسب علاوه بر آن‌ها خشکی پوست، پوسته پوسته شدن و ترک خوردن لب‌ها ممکن است به دلیل کمبود ویتامین B باشد. کمبود ویتامین B پوست شما را نسبت به برخی محصولات مراقبت از پوست و نور خورشید حساس‌تر می‌کند.

بهترین روتین مراقبت از پوست صورت برای پوست خشک

در حالی که ممکن است دلایل خشکی پوست متفاوت باشد، هر کسی می‌تواند یک روتین پوستی مناسب پوست خشک داشته باشد که با پوست او سازگار بوده و به بهبود پوست او کمک می‌کند. با خشک شدن پوست، ترک‌هایی روی آن ایجاد شده که می‌تواند عمیق، دردناک و حتی خونریزی داشته باشد. این ترک‌ها به میکروب‌، باکتری‌ و آلودگی‌ها اجازه ورود به پوست را می‌دهند که به طور بالقوه می‌تواند منجر به عفونت پوستی شود. وقتی صحبت از روتین مراقبت از پوست خشک می‌شود، پنج مرحله مهم را در نظر داشته باشید: 1: پوست را با یک پاک کننده آبرسان که به لایه بیرونی پوست آسیب نمی‌زند تمیز کنید. 2: برای بازیابی PH پوست، صورتتان را با یک تونر بدون الکل پاک کنید. 3: مشکلات خاص پوستتان را با سرم‌ها هدف بگیرید. 4: با یک مرطوب کننده مغذی و غیر کومدوژنیک صورتتان را مرطوب کنید تا هیدراتاسیون آن حفظ شود. 5: در مرحله‌ی آخر از ضد آفتاب استفاده کنید تا پوستتان را در برابر اشعه‌های مضر ماوراء بنفش (UV) و  آسیب‌های خورشید حفاظت کنید.

پاک کردن

اولین قدم شما انتخاب یک پاک کننده آبرسان مناسب است. به دنبال یک پاک کننده باشید که آلودگی و چربی را بدون ایجاد اختلال در لایه بیرونی پوست از بین برده و در ترکیبات آن حتما از اسید هیالورونیک استفاده شده باشد تا پوستتان را آبرسانی کند.

تونر

در ترکیبات بسیاری از تونرها از الکل به عنوان ماده اصلی استفاده شده که باعث خشکی پوست می‌شود. به دنبال یک تونر بدون الکل با ترکیبات فعال باشید که سطح pH پوست شما را بازیابی کند.

مشکلات پوستی را هدف قرار دهید

مشکلات پوستی را هدف قرار دهید

این مرحله به هدف قرار دادن نگرانی‌های خاص و مشکلات پوست کمک می‌کند. برای مثال اگر پوست خشکی دارید باید روی هیدراتاسیون با سرم هیالورونیک اسید خالص تمرکز کنید یا چیزی را انتخاب کنید که دیگر مشکلات پوستی مانند چین و چروک، پیگمانتاسیون یا آکنه را هدف قرار دهد.

مرطوب کنید

یک مرطوب کننده خوب فواید سرم را حفظ می‌کند. روزانه از مرطوب کننده‌ای استفاده کنید که برای پوست صورت طراحی شده است.

محافظت در برابر نور خورشید

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب از آسیب اشعه‌های مضر UV به پوست جلوگیری می‌کند.

 بهترین روش مراقبت از پوست خشک دارای آکنه

باور کنید یا نه، حتی زمانی که پوست خشکی دارید هم ممکن است پوستتان آکنه و جوش بزند. چند نکته می‌تواند به شما کمک کند تا  لک‌ها و جوش‌ها را از بین برده و همزمان پوست را آبرسانی کنید: از محصولات سنگین مانند لوسیون‌های روغنی، مرطوب کننده‌ها و کرم‌های ضد آفتاب که بر پایه‌روغن هستند استفاده نکنید. فقط یک بار در روز صورت خود را بشویید. از لایه‌برداری که می‌تواند پوست را خشک کند اجتناب کنید. به یاد داشته باشید که الکل، رنگ‌ها و عطرها ممکن است برای پوست حساس بسیار تحریک کننده باشند. بهتر است به دنبال محصولات غیر کومدون‌زا باشید.

بهترین روتین طبیعی مراقبت از پوست خشک

درمان‌های طبیعی زیادی برای درمان پوست خشک وجود دارد، و برخی از آنها برای پوست صورت عالی هستند. روغن نارگیل نرم کننده‌ای است که می‌تواند در نواحی حساس مانند زیر چشم و اطراف دهان استفاده شود. بلغور جو دوسر یکی دیگر از مواد تسکین دهنده است که می‌تواند به تسکین قرمزی و خارش پوست خشک کمک کند.افزایش مصرف امگا 3 یکی دیگر از راه‌های عالی برای رفع خشکی پوست است.

چه کار‌هایی را انجام ندهم

وقتی پوست خشکی دارید باید به چند نکته توجه داشته باشید که شاید فکرش را نکرده باشید. -در مصرف کافئین زیاده‌روی نکنید -دوش آب گرم یا حمام آب گرم می‌تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد. این می‌تواند باعث تحریک، خشکی و گاهی اوقات حتی آسیب به پوست شما شود. -از محصولات پوستی قوی(خشن با پوست) خودداری کنید برخی از محصولات ممکن است خشکی پوست را بدتر کنند، مانند: لایه بردار‌های شیمیایی محصولات لایه بردار خشن مانند رتینوئیدها اسید گلیکولیک بنزوئیل پراکسید اسید سالیسیلیک الکل عطر مواد نگهدارنده

ضد آفتاب را نادیده نگیرید

از پوست خود در برابر آفتاب سوختگی و آسیب‌های پوستی محافظت کنید که باعث می‌شود پوست خشک و پیر به نظر برسد.

پوستتان را مرطوب کنید

فقط یک بار در روز از مرطوب کننده استفاده نکنید. مطمئن شوید که حتما دو بار به پوستتان مرطوب کننده بمالید.

لایه‌بندی سرم‌ها در روتین مراقبت از پوست خشک:

برخی از مواد موجود در سرم‌های شما، مانند رتینول و هیدروکینون  ممکن است باعث ایجاد حساسیت در پوست شما در مواجهه با اشعه ماوراء بنفش شوند، بنابراین بهتر است که لایه بندی‌ها را در شب انجام دهید. با این کار، شما به محصولات مراقبت از پوست خود اجازه می‌دهید تا به طور موثرتری عمل کنند زیرا بدن شما در زمان خواب خود را ترمیم می‌کند. اما اگر می‌خواهید صبح‌ سرم‌ها را لایه‌بندی کنید، مطمئن شوید که پوستتان را با یک ضد آفتاب که حداقل 50SPF  دارد محافظت کنید. برخی از متخصصان استدلال می‌کنند که پوست شما می‌تواند به طور موثر محصولاتی را که به شکل موضعی استفاده می‌کنید جذب کند، چه صبر کنید چه نکنید، اما باز هم، یک تا دو دقیقه صبر کردن تضمین می‌کند که سرم شما به طور کامل به پوست شما نفوذ کند.

لایه‌بندی سرم‌های پوست ایده‌آل برای پوست خشک

صبح: صبح صورت خود را با شستشوی صورت مخصوص پوست نرمال تا خشک بشویید. از سرم نیاسینامید استفاده کنید تا PH پوست را متعادل کند. از سرم سدیم هیالورونات (آبرسان) استفاده کنید. با یک مرطوب کننده مغذی و غیر کومدوژنیک پوستتان را مرطوب کنید. در مرحله آخر حتما از یک ضد آفتاب با SPF 50 استفاده کنید. بعد از ظهر: از سرم مولتی ویتامین استفاده کنید.  شب: ابتدا صورت خود را با شستشوی صورت مخصوص پوست نرمال تا خشک بشویید. از سرم نیاسینامید (متعادل کننده چربی و PH پوست) از سرم پانتنول (مرطوب کننده) استفاده کنید. از سرم سدیم هیالورونات (آبرسان) استفاده کنید. اگر بالای 30 سال هستید از سرم ویتامین C قوی (آنتی اکسیدان) و یا اگر پوستتان خیلی خشک است یا مستعد چین و چروک است از سرم رتینیل پالمیتات (ضد پیری) استفاده کنید. افراد بالای 20 سال اگر پوست خیلی خشکی داشته باشند می‌توانند از سرم رتینیل پالمیتات استفاده کنند. هفتگی: برای لایه برداری هفته‌ای یک بار (یا 10 روز یکبار) از سرم لایه بردار ملایم AHA-BHA استفاده کنید.

بهترین روتین پوستی با سرم‌ پوست صورت گریفین

این سرم‌ها بر پایه‌ی آب ساخته شده و بسیار سبک و زود جذب هستند درنتیجه کمترین حساسیت را در بین افراد داشته و به راحتی می‌توانید آن‌ها را به علت جذب بالایشان لایه بندی کنید. تنوع بالا سرم‌ها‌ی گریفین به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی سرم مورد نیاز خود را انتخاب کنید.    
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ