فیلیپین به دنبال واکسن کرونای چین و روسیه

Shabnam Khesal
فیلیپین به دنبال تهیه 50 میلیون دوز واکسن کووید- 19 برای سال آینده است. به گزارش رویترز، یک مقام ارشد گروه ویژه مقابله با ویروس کرونا گفت: فیلیپین قصد دارد 50 میلیون دوز واکسن کووید-19 را تهیه کند تا حداقل یک چهارم جمعیت آن در سال آینده واکسینه شود. کارلیتو گالوز، ژنرال سابق مسئول اجرای […]

فیلیپین به دنبال تهیه 50 میلیون دوز واکسن کووید- 19 برای سال آینده است.

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد گروه ویژه مقابله با ویروس کرونا گفت: فیلیپین قصد دارد 50 میلیون دوز واکسن کووید-19 را تهیه کند تا حداقل یک چهارم جمعیت آن در سال آینده واکسینه شود.

کارلیتو گالوز، ژنرال سابق مسئول اجرای استراتژی کشور برای مبارزه با ویروس کرونا روز دوشنبه گفت: با چندین سفارتخانه در مورد توافق احتمالی دولت برای خرید واکسن ها تماس گرفته شده است.

البته او به نام کشورها اشاره ای نکرد، با این حال رودریگو روآ دوترته، رئیس جمهور فیلیپین بارها گفته است ترجیح می دهد کشورش واکسن های کووید-19 خود را از چین یا روسیه تهیه کند.

گالوز در یک جلسه مطبوعاتی اذعان داشت: مقامات همچنین در حال بررسی معاملات دو و چند جانبه واکسن بودند از جمله پیوستن به پروژه جهانی واکسن سازمان بهداشت جهانی معروف به “کوواکس” بوده است.

وی افزود: دولت 17 واکسن را برای ایمنی، اثربخشی و مقرون به صرفه بودن مورد ارزیابی قرار می دهد.

دوترته گفت: بودجه لازم برای خرید واکسن را دارد، اما برای واکسیناسیون کل جمعیت فیلیپین بودجه بیشتری لازم است.

فیلیپین با بیش از 108 میلیون نفر جمعیت و بیشترین تعداد آلودگی به ویروس کرونا در آسیا هم مکانی مناسب برای آزمایشات بالینی و هم بازار بزرگی برای تولیدکنندگان واکسن جهانی محسوب می شود.

گالوز عنوان کرد: واکسن ها می توانند از ماه مه تا ژوئیه شروع به کار کنند زیرا عمده تامین آن ممکن است تا پایان سال 2021 یا اوایل سال 2022 طول بکشد.

وی گفت: فیلیپین همچنین در حال مذاکره برای دستیابی به حداقل 3 تا 5 میلیون دوز واکسن از شرکت آسترازنکا دومین شرکت داروسازی بزرگ انگلیس است.

ترجمه:الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ