سمعک نامرئی خوب، چه ویژگی هایی دارد

سمانه حسنی
با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، سمعک هایی هوشمند با اندازه کوچک تر به دنیای تجهیزات شنوایی معرفی شدند. برخی از مدل های سمعک با توجه به اندازه کوچکی که دارند، به راحتی دیده نمی­شوند و به عبارتی دیگر تقریباً نامرئی هستند. سمعک های نامرئی مناسب افرادی هستند که مایل نیستند سمعک آنها در معرض […]
سمعک نامرئی خوب، چه ویژگی هایی دارد با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، سمعک هایی هوشمند با اندازه کوچک تر به دنیای تجهیزات شنوایی معرفی شدند. برخی از مدل های سمعک با توجه به اندازه کوچکی که دارند، به راحتی دیده نمی­شوند و به عبارتی دیگر تقریباً نامرئی هستند. سمعک های نامرئی مناسب افرادی هستند که مایل نیستند سمعک آنها در معرض دید باشد. ما در ادامه درباره این مدل بیشتر صحبت خواهیم کرد. پس اگر قصد خرید سمعک نامرئی را دارید، تا پایان مقاله، با ما همراه باشید.

سمعک نامرئی چه انواعی دارد؟

در حال حاضر کوچکترین سمعک های موجود در بازار مدل های نامرئی هستند که توسط شرکت های مختلفی تولید و عرضه شده اند. به طور کل سمعک های نامرئی به دو نوع سفارشی و از پیش ساخته تقسیم بندی می­شوند. در سمعک های نامرئی سفارشی لازم است که از مجرای گوش بیمار، قالبگیری انجام شود. این نوع از سمعک ها بر اساس شکل و اندازه مجرای گوش فرد ساخته می­شوند. در سمعک های نامرئی از پیش ساخته، نیازی به قالبگیری نیست و دستگاه به صورت آماده قابل خریداری است. در نتیجه پس از شنوایی سنجی، به راحتی می­توان یک مدل را انتخاب کرد و از فوت وقت جلوگیری نمود. این نوع سمعک بر اساس میانگین اندازه کانال گوش افراد ساخته شده که مدل های مختلف آن توسط کمپانی های بزرگ تولیدکننده به بازار عرضه شده است. شما جهت خرید سمعک نامرئی باید بسته به شکل و اندازه کانال گوش خود، یک مدل را انتخاب نمایید.

چه کسانی نمی­توانند از سمعک های نامرئی استفاده نمایند؟

اکثر افراد کم شنوا می­توانند این نوع سمعک را انتخاب نمایند اما ممکن است وجود شرایطی باعث شود برخی بیماران نتوانند از سمعک نامرئی استفاده کنند. این نوع از سمعک در عمق مجرای گوش قرار می­گیرد. بنابراین یا باید به صورت سفارشی آن را تهیه کرد یا در صورت وجود مدل از پیش ساخته مناسب، از سمعک های نامرئی آماده استفاده نمود. در رده سنی کودکان به دلیل رشد و تغییر شکل مجرای گوش استفاده از سمعک های نامرئی توصیه نمی­شود. همین موضوع باعث شده سمعک های نامرئی برای این گروه سنی مناسب نباشد. همچنین این امکان وجود دارد افرادی که مجرای گوش کوچک و باریکی دارند، نتوانند از این نوع سمعک اسفاده نمایند. در سالمندان و افرادی که جرم گوش زیادی دارند، معمولاً سمعک نامرئی تجویز نمی­شود. دلیل آن هم این است که سمعک نامرئی در این گروه از افراد به میزان بیشتری در معرض جرم گوش قرار می­گیرد. در نتیجه جرم گوش به داخل قطعات سمعک رفته و عملکرد آن را مختل می­کند. سمعک نامرئی معمولاً برای کم شنوایی های خفیف تا متوسط مناسب اند. در صورتی که افت شنوایی شما از نوع شدید و عمیق است، بهتر است از مدل های پشت گوشی استفاده نمایید. سمعک های نامرئی نیز مانند سایر محصولات یکسری مزایا و معایب دارند که در ادامه به این موارد اشاره می­کنیم:

مزایای سمعک نامرئی

  • در معرض دید نبودن سمعک به دلیل اندازه بسیار کوچک آن
  • وضوح بهتر صدا به دلیل نزدیکی به پرده گوش
  • وجود سوت و فیدبک کمتر
  • مصرف باتری کمتر نسبت به سایر مدل ها
  • تاثیر نداشتن نویز باد در عملکرد سمعک
  • قابل استفاده در محیط های صوتی مختلف
مزایای سمعک نامرئی

معایب سمعک نامرئی

  • پوشش ندادن کم شنوایی های شدید و عمیق
  • گران تر بودن نسبت به سایر قیمت ها
  • عدم عملکرد مناسب در بیمارانی با عفونت و جرم زیاد در گوش
  • عدم وجود قابلیت وایرلس(اتصال بی سیم) در اکثر مدل ها

 ویژگی های سمعک نامرئی خوب

تکنولوژی، اولین مورد مهمی است که باعث می­شود یک سمعک نامرئی عملکرد خوبی داشته باشد. هر چه سال ساخت یک سمعک جدیدترین باشد، فناوری به کار رفته در آن جدیدترین است. بدنه مقاوم سمعک نیز یک ویژگی مثبت است. یک بدنه باکیفیت از ورود جرم گوش به داخل قطعات سمعک نامرئی جلوگیری کرده و سبب می­شود عمر سمعک طولانی تر باشد. برند های زیمنس، اتیکن، ویدکس، فوناک و ریساند از جمله برند های معتبری هستند که سمعک های نامرئی خوبی را به بازار عرضه کرده اند. خرید سمعک نامرئی این کمپانی ها یا سایر برند های معتبر، گزینه ای مناسبی جهت رفع مشکلات شنوایی شما به حساب می­آید.

سمعک نامرئی زیمنس

زیمنس آلمان، یکی از پرطرفدارترین برندها در حوزه تجهیزات شنوایی و سمعک است. سمعک Insio Nx از مدل های نامرئی جدید زیمنس است که کیفیت بالایی دارد. درک گفتار عالی و ارتباط دوگوشی از ویژگی های این سمعک است. علاوه بر آن، مدل Insio Primax زیمنس نیز گروه سمعک های داخل گوشی متنوعی را در بر می­گیرد. CIC، ITC، ITE و IIC مدل های داخل گوشی هستند که در پنج سطح عملکردی مختلف به بازار عرضه شده اند.

سمعک نامرئی اتیکن

کمپانی اتیکن نیز از شرکت های پیشرو در تولید سمعک های هوشمند به شمار می ­آید. سمعک نامرئی اینتیگا اتیکن متناسب با اندازه مجرای گوش، در عمق مجرا قرار می­گیرد. این مدل سمعکی خودکار و هوشمند است که صدای طبیعی و واضحی دارد. فناوری به کار رفته در سمعک باعث شده کیفیت صدا بسیار بالا باشد. میزان مصرف باتری نیز در مدل نامرئی Intiga I IIC کمتر شده است.

سمعک نامرئی ریساند

شرکت دانمارکی ریساند نیز محصولات نامرئی به بازار عرضه کرده که کیفیت قابل قبولی دارند. Linx 3D ریساند یک مدل نامرئی است که در سه رده کیفیتی مختلف ارائه شده است. پوشش نانو بدنه آن باعث شده سمعک عمر طولانی تری داشته باشد و در برابر ترشحات گوش دوام بیشتری از خود نشان دهد. فناوری های کاهش نویز به کار رفته در این سمعک هوشمند نیز بسیار کارآمد عمل می­کنند.

سمعک نامرئی فوناک

فوناک نیز از برند های معتبری است که سمعک های نامرئی با عملکرد فوق العاده ای را به بازار عرضه کرده است. در سمعک های نسل پردازشی Belong مدل های IIC وجود دارند که مشکلات شنیداری بیماران را در محیط های صوتی مختلف برطرف می­کند. Vitro B – Titanium و Vitro V – Nano دو مدل نامرئی فوناک هستند که صدای واضحی را برای کاربر سمعک فراهم می­کنند.

سمعک نامرئی ویدکس

سمعک های Menu و Mind از محصولات نامرئی کمپانی ویدکس به شمار می­آیند. به طور کلی سمعک های ویدکس به قدرت و حجم بالای صدا شناخته شده اند که این ویژگی ها شامل این دو مدل نیز می­شوند. کیفیت و وضوح بالای درک گفتار باعث شده کاربران در هنگام استفاده از این سمعک ها مشکلی نداشته باشند و در مکالمات و گفت­وگو های خود، بسیار عالی عمل کنند.

خرید سمعک نامرئی

برای خرید سمعک نامرئی باید به یک متخصص شنوایی شناس مراجعه کنید که سمعک مناسب شما تجویز شود. همچنین ممکن است درجه افت شنوایی شما زیاد باشد و نتوانید از این مدل استفاده کنید. بنابراین قبل از خرید سمعک نامرئی باید تست های شنوایی سنجی را انجام دهید. پس از انجام آزمایشات شنوایی مختلف، شنوایی شناس نتایج را بررسی کرده و سمعک مناسب را تجویز می­کند. پس از قالبگیری و آماده شده سمعک، نوبت تنظیم آن است. بهتر است تنظیم سمعک با دستگاه های جدید صورت بگیرد تا عملکرد آن در برطرف کردن مشکلات شنوایی مطلوب باشد. برای خرید سمعک نامرئی بهتر است به مراکز شنوایی و یا کلینیک های معتبر مراجعه کنید. کلینیک سمعک آلفا با 24 سال سابقه، یکی از معتبرترین مراکز شنوایی در تهران است که خدمات شنوایی باکیفیتی را ارائه می­کند. تمامی مراحل تجویز سمعک و همچنین تست ها و آزمایشات شنوایی مختلف بزرگسالان، نوزادان و کودکان، توسط پرسنل باتجربه کلینیک سمعک آلفا  صورت می­گیرد. همچنین تنظیم انواع سمعک با جدیدترین دستگاه تنظیمی انجام می­شود. برای دریافت نوبت و یا هرگونه اطلاعات بیشتر با کارشناسان کلینیک سمعک آلفا تماس بگیرید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ