در رابطۀ دوستی علاقۀ درونی را زنده نگه دارید

سمانه حسنی
بنا به ARABIA Blog، علی‌رغم ادعای داستان‌های عاشقانه، هیچ فردی نمی‌تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند. این خود شما هستید که روابط و علایق بیرونی را زنده نگه می‌دارید. در واقع، توقع بیش از حد از شریک زندگی خود می‌تواند فشار ناسالمی را بر رابطه وارد کند. برای تحریک و غنی‌تر کردن رابطه عاشقانه‌تان، […]
در رابطۀ دوستی علاقۀ درونی را زنده نگه داریدبنا به ARABIA Blog، علی‌رغم ادعای داستان‌های عاشقانه، هیچ فردی نمی‌تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند. این خود شما هستید که روابط و علایق بیرونی را زنده نگه می‌دارید. در واقع، توقع بیش از حد از شریک زندگی خود می‌تواند فشار ناسالمی را بر رابطه وارد کند. برای تحریک و غنی‌تر کردن رابطه عاشقانه‌تان، به حفظ هویت خود در خارج از رابطه، حفظ ارتباطات با خانواده و دوستان و حفظ سرگرمی‌ها و علایق‌تان بها بدهید.

صریح و صادق باشید

در یک رابطۀ سالم هر دو طرف صریح و صادقانه ارتباط برقرار می‌کنند. ارتباط خوب بخش کلیدی هر رابطه است. وقتی هر دو نفر بدانند از رابطه چه می‌خواهند و در بیان نیازها، ترس‌ها و خواسته‌های خود احساس راحتی کنند، اعتماد بین‌شان افزایش یافته و پیوند دوستی‌شان تقویت می‌شود.

عاشق شدن در مقابل عاشق ماندن

به نظر می رسد برای اکثر مردم، عاشق شدن چیزی است که اتفاق می‌افتد. این عاشق ماندن یا حفظ آن تجربه "عاشق شدن"  است که به تعهد و تلاش نیاز دارد. یک رابطۀ عاشقانۀ سالم و ایمن می‌تواند به عنوان منبعی مداوم از شادی در زندگی شما باشد، چه در روزهای خوب و چه بد و همه جنبه های رفاه شما را تقویت کند. با برداشتن گام‌هایی برای حفظ یا احیای دوبارۀ تجربه عشق، می‌توانید یک رابطه معنادار ایجاد کنید که برای یک عمر ادامه می‌یابد.

تعهد و توجه نیاز هر رابطه‌ای است

بسیاری از زوج‌ها تنها زمانی روی رابطه خود تمرکز می‌کنند که مشکلات خاص و اجتناب ناپذیری برایشان اتفاق می‌افتد. اما هنگامی که مشکلات حل شد، اغلب توجه خود را به حرفه، فرزندان یا سایر علایق معطوف می‌کنند. اما روابط عاشقانه نیازمند توجه و تعهد مداوم است تا شکوفا شود. تا زمانی که سلامت یک رابطه عاشقانه برای شما مهم باشد، باید توجه و تلاش‌تان را معطوفش کنید. شناسایی و رفع یک مشکل کوچک در رابطه، اغلب می‌تواند از تبدیل شدنش به یک بحران بزرگ، جلوگیری کند.

با هم وقت بگذرانید

متعهد شوید که به طور منظم زمان باکیفیتی را با هم بگذرانید. مهم نیست که چقدر مشغله دارید، هر روز چند دقیقه را به کنار گذاشتن وسایل الکترونیکی خود اختصاص دهید، به چیزی غیر از خودتان  فکر نکنید و واقعاً روی شریک زندگی خود تمرکز کنید و با او ارتباط برقرار کنید. کاری را پیدا کنید که از انجام آن با هم لذت می‌برید. سرگرمی مشترک، کلاس رقص، پیاده‌روی روزانه یا نشستن بر روی کاناپه و صرف یک فنجان قهوه در اول صبح. چیزهای جدیدی را امتحان کنید

چیزهای جدیدی را امتحان کنید

انجام کارهای جدید با هم می تواند راهی سرگرم کننده برای برقراری ارتباط و جذاب نگه داشتن آن باشد. این کار می تواند به سادگی امتحان یک رستوران جدید یا رفتن به یک سفر یک روزه به مکانی باشد که قبلاً نرفته‌اید. روی تفریح ​​با هم تمرکز کنید. زوج‌ها اغلب در مراحل اولیه یک رابطه، سرگرم کننده و بازیگوش هستند. با این حال، گاهی اوقات می‌توان این نگرش بازیگوش را فراموش کرد؛ زیرا چالش‌های زندگی شروع به ایجاد مشکل می‌کند یا رنجش‌های قدیمی دوباره زنده می‌شوند. حفظ حس شوخ طبعی می‌تواند به شما کمک کند تا از دوران سخت گذر کنید، استرس را کاهش دهید و راحت تر با مسائل کنار بیایید. به روش‌های خلاقانه برای غافلگیری شریک زندگی خود فکر کنید، مانند خرید یک شاخه گل یا رزرو غیرمنتظره میزی در رستوران مورد علاقه‌اش. برای دانلود ARABIA Arab Muslim Dating App بر روی لینک های زیر لطفا کلیک کنید:      
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ