عمل اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟

سمانه حسنی
 اگر می خواهید بدانید عمل اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟ پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا هرآنچه لازم است درمورد شرایط لازم برای اسلیو معده را بدانید. جراحی اسلیو معده از پرطرفدارترین روش های شایع عمل جراحی چاقی به شمار می رود و در این روش جراحی لاغری، بخش بسیاری […]

 اگر می خواهید بدانید عمل اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟ پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا هرآنچه لازم است درمورد شرایط لازم برای اسلیو معده را بدانید. جراحی اسلیو معده از پرطرفدارترین روش های شایع عمل جراحی چاقی به شمار می رود و در این روش جراحی لاغری، بخش بسیاری از معده خارج می شود و معده تقریبا اندازه یک موز کوچک می شود. هدف جراحی اسلیو معده، کوچک شدن معده برای پذیرش و جذب مقدار اندکی از غذا است. به این ترتیب رعایت رژیم لاغری ساده بوده و احساس گرسنگی ایجاد نمی شود. در ادامه می خوانید عمل پرطرفدار اسلیو معده مناسب چه کسانی است...

عمل اسلیو معده چیست و چه مزایایی دارد؟

عمل اسلیو معده چیست و چه مزایایی دارد؟ عمل اسلیو معده که با نام اسلیو گاسترکتومی (Sleeve gastrectomy) نیز نامیده می شود، یک روش جراحی کاهش وزن است که در آن بخش بزرگی از معده در امتداد انحنای بیشتر، به حدود 15 درصد اندازه اصلی خود کاهش می یابد. در جراحی اسلیو معده معمولا از برش های متعددی برای کوچک کردن حجم معده استفاده می شود. کوچک کردن اندازه معده مقدار غذایی را که می‌ توانید مصرف کنید کاهش می دهد. علاوه بر این، باعث تغییرات هورمونی می شود که موجب کاهش وزن می شود. بر اثر عمل اسلیو معده تغییرات هورمونی رخ می دهد که موجب کاهش اضافه وزن، رفع مشکلاتی نظیر فشار خون بالا یا بیماری قلبی می شود. پس از جراحی اسلیو معده، اشتها کاهش می یابد و مقاومت به انسولین بیشتر می شود. فرد کمتر غذا می خورد، زودتر به احساس سیری می رسد. روش آستین معده یا همان اسلیو معده یک عمل جراحی لاغری بدون بازگشت بوده و اضافه وزن و چاقی در صورت رعایت رژیم غذایی سالم، برگشت‌پذیر نیست.  

عمل اسلیو معده مناسب چه کسانی نیست؟

  • پزشک متخصص جراح لاغری برای اینکه بداند عمل اسلیو معده مناسب چه کسانی است و مناسب چه افرادی نیست، ابتدا به محاسبه شاخص بی ام آی بیمار و میزان اضافه وزن می پردازد. زیرا اگر این شاخص عدد بزرگی نباشد، ضرورتی برای عمل اسلیو معده وجود نخواهد داشت. همانطور که می‌دانید روش های بسیار زیاد برای لاغری وجود دارد، روش هایی نظیر لاغری با رژیم غذایی، ورزش، پیکرتراشی و ... از جمله روش های لاغری محسوب می شوند.
  • کسانی که شرایط مناسب برای عمل اسلیو معده را ندارند، می توانند با توجه به شرایط بدنی که دارند و عدم بیماری های خاص نظیر بیماری های قلبی و فشار خون، از داروهای لاغری و چربی سوز به همراه رژیم غذایی لاغری استفاده کنند. در واقع بیماران قلبی، دیابتی و بیماران دارای فشار خون از جمله افرادی هستند که مناسب عمل اسلیو معده می باشند.
  • بنابراین تا اینجا متوجه شدیم که متخصص جراحی لاغری، عمل اسلیو معده را مناسب همه افراد نمی داند. کسانی که معده آنها براثر پرخوری بزرگ شده و حجم بالا دارد، در لیست کسانی هستند که عمل اسلیو معده برای آنها مناسب است.
  • کسانی که باردار هستند در طول دوره حاملگی نمی توانند عمل اسلیو معده انجام دهند، همچنین افراد دارای بیماری های خاص نظیر بیماری مشکلات پلاکت خون و انعقاد خون می باشند برای انجام عمل اسلیو معده مناسب نیستند.

عمل اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟

عمل اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟عمل اسلیو معده از شایع ترین عمل های جراحی لاغری در دنیا محسوب می شود. اما عمل اسلیو معده مناسب چه کسانی است؟ چه کسانی واجد شرایط انجام عمل اسلیو معده هستند؟ از مهمترین دلایل محبوبیت عمل اسلیو معده، عوارض و خطرات بسیار پایین آن است. عوارض جراحی اسلیو معده حدود 2 الی 0 درصد است. اگر جراحی توسط متخصص جراحی لاغری با مدرک فلوشیپ انجام شود، احتمال بروز عوارض بعد از عمل اسلیو معده می تواند به صفر نزدیک شود. علاوه براین اسلیو معده از ارزان‌ترین روش های جراحی لاغری به شمار می رود.
  • جراحی اسلیو معده مناسب کسانی است که دارای اضافه وزن زیاد هستند و به دلیل وزن بالا دارای مشکلات جدی حرکتی و اختلال بارداری و باروری شده اند.
  • این عمل مناسب کسانی است که دارای شاخص توده بدنی (BMI)  از 40 یا بیشتر بوده با مشکلات پزشکی جدی ناشی از وزن، مانند دیابت، بیماری قلبی، بیماری کبدی یا آپنه خواب، یا بیشتر از وزن ایده آل بدن روبرو باشد.
  • بزرگسالان با BMI 40 یا بالاتر. BMI 35 یا بالاتر (چاقی) و حداقل یک بیماری مرتبط با چاقی نظیر دیابت، کمردرد، آپنه خواب، مشکلات مفصلی یا مشکلات دیگر روبرو شده باشند.
  • متخصص جراحی لاغری برای تشخیص اینکه عمل اسلیو معده مناسب چه کسانی است آزمایش‌ها متعددی را تجویز می کند و به بررسی کامل وضعیت جسمانی بیمار می پردازد. بنابراین اگر نزد متخصص جراحی لاغری رفته اید و برای شما انواع آزمایش‌ها را تجویز کرده اند، حتما تمامی آزمایش‌ها را انجام دهید تا بدانید آیا برای عمل اسلیو معده مناسب هستید یا خیر.
  • اگر می خواهید بدانید چه کسانی مناسب عمل اسلیو معده هستند باید بگوییم، افرادی که دارای شاخص ام بی آی بالا و اضافه وزن شدید هسنند مناسب این جراحی لاغری می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسلیو معده می توانید به سایت دکتر موسوی نائینی متخصص جراحی اسلیو معده مراجعه کنید.
  • عمل اسلیو معده مناسب کسانی است که به علت احساس گرسنگی شدید، توانایی رژیم گرفتن ندارند.
  • افراد مبتلا به دیابت نوع II مناسب عمل اسلیو معده هستند و در اکثر موارد پس از جراحی اسلیو معده، باید میزان داروهای مرتبط با بیماری خود را کاهش دهند زیرا به مرور بیماری دیابت کاهش یافته و یا به طور کامل بهبود پیدا می کند.
  • عمل اسلیو معده مناسب کسانی است که می خواهند 50 درصد یا بیشتر از وزن بدنشان را کاهش دهند. این بیماران می توانند انتظار داشته باشند که در طول سه سال، 50٪ یا بیشتر از وزن اضافی خود را از دست خواهند داد.
  • عمل اسلیو معده مناسب کسانی است که مشکل فشار خون، چربی خون بالا و قلب دارند. این افراد بعد از عمل اسلیو معده به علت کاهش وزن، شرایط بهتری را تجربه خواهند کرد و چربی خون به طور چشمگیری کاهش یافته و حتی تقریبا درمان می شود.
  • گاهی اوقات پزشکان و جراحان لاغری برای نوجوانان دارای اضافه وزن که با رژیم های عادی و برنامه های ورزشی سعی در کاهش وزن داشته اند و نتیجه نگرفته اند و سلامت آنها به خطر افتاده است، عمل جراحی را توصیه می کنند.
 

کدام جراح متخصص، مناسب عمل اسلیو معده است؟

دکتر موسوی نائینی متخصص جراحی اسلیو معده در تهران با داشتن مدرک فلوشیپ و لاپاروسکوپی در لیست جاحان متخصص مناسب عمل اسلیو معده است، پیشنهاد می کنیم برای مشاهده نمونه های قبل و بعد از عمل اسلیو معده به سایت دکتر موسوی نائینی مراجعه کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر، تماس حاصل فرمایید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ