خدمات پزشکی در منزل تهران

سمانه حسنی
خدمات پزشکی در منزل تهران پزشکی شاخه های زیادی دارد و موقعیت های زیادی برای توسعه دارد که یکی از آنها خدمات پزشکی در منزل است. با ما همراه باشید تا هر آنچه را که باید در مورد خدمات پزشکی در منزل بدانید، به شما بگوییم. خدمات پزشکی در منزل چیست؟ خدمات پزشکی در منزل […]

خدمات پزشکی در منزل تهرانخدمات پزشکی در منزل تهران

پزشکی شاخه های زیادی دارد و موقعیت های زیادی برای توسعه دارد که یکی از آنها خدمات پزشکی در منزل است. با ما همراه باشید تا هر آنچه را که باید در مورد خدمات پزشکی در منزل بدانید، به شما بگوییم. خدمات پزشکی در منزل چیست؟ خدمات پزشکی در منزل یا مشاوره پزشکی در منزل را می توان به عنوان خدمات بهداشتی تعریف کرد که در آن فعالیت پزشکی در منزل بیمار انجام می شود. اهداف اصلی آن ارتقاء و حفظ سلامت و همچنین بازیابی و بازیابی سلامتی بیمار است. مشاوره پزشکی در منزل در آسایش منزل شما و با همان کیفیت مطب انجام می شود.

مراقبت های بهداشتی در منزل چگونه آغاز شد؟

مراقبت های بهداشتی در خانه چیز جدیدی نیست، در واقع، برخلاف آنچه ممکن است فکر کنید، مراقبت در منزل اولین موردی بود که در تاریخ پزشکی وجود داشت و تا زمان ظهور بیمارستان ها هزاران سال ادامه داشت. در زمان های قدیم این پزشکان بودند که به خانه های بیماران می رفتند، اما کمبود پزشک به ویژه در شهرها باعث متمرکز شدن بهداشت در بیمارستان ها شد. اما در سال 1947 در شهر نیویورک، ایالات متحده ، خدمات بهداشتی خانگی به عنوان خدمات سیستم های بهداشتی سازمان یافته، اعم از دولتی و خصوصی وارد شد. آنها با هدف رفع احتقان بخش‌های بیمارستان و فراهم کردن محیطی انسانی‌تر و مطلوب‌تر برای بهبودی سریع‌تر و رضایت‌بخش‌تر به بیماران ایجاد شدند. این بیماری از زمان ظهور به کشورهای مختلف در سراسر جهان گسترش یافته است و با فرا رسیدن این بیماری همه گیر خدمات درمانی در منزل در همه کشورها افزایش یافته است.

چه زمانی درخواست پزشک خانگی بهتر است؟

هنگامی که شما، یکی از اعضای خانواده یا نوزادتان تغییراتی در سلامتی خود دارید و نیاز به بررسی در اسرع وقت دارید و اورژانس نیز در دسترس نیست، می توانید خدمات پزشکی آرین طب  را در خانه درخواست کنید. ایده آل این است که هنگام شروع علائم، در 72 ساعت اول علائم، در خانه درخواست مشاوره پزشکی کنید. و با درخواست یک پزشک متخصص در منزل یا یک پزشک عمومی در منزل می توانیم به موقع به بیماری حمله کنیم و از عوارض احتمالی که نیاز به بستری شدن دارد جلوگیری کنیم.

مزایا و معایب خدمات پزشکی در منزل

خدمات پزشکی در منزل ممکن است دارای مزایا و معایبی باشد که باید هنگام استخدام این خدمات ارزیابی کنید. دانستن این ویژگی ها می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه چیزی برای خانواده شما بهترین است، چه یک پزشک متخصص در خانه یا یک پزشک در مطب .

مزایا

داشتن یک مشاوره پزشکی در منزل مزایای زیادی نسبت به مراجعه به مطب دارد. مزایای اصلی داشتن پزشک در خانه عبارتند از: هنگامی که پزشک به خانه می آید، تصویر بهتری از زندگی روزمره بیمار دارد، بنابراین می تواند یک برنامه سلامت موثرتر طراحی کند. می‌توانید اتاق‌های انتظار و آن ساعت‌های بی‌پایان را فراموش کنید تا پزشک شما را معاینه کند. شما زمان بیشتری برای صحبت با پزشک دارید، بنابراین می توانید علائمی را که ارائه می دهید با جزئیات بیشتری ارائه دهید. شما در زمان و هزینه صرفه جویی می کنید، زیرا نیازی به سفر به مرکز بهداشتی ندارید. از خطرات قرار گرفتن در معرض عوامل عفونی مانند ویروس کرونا جلوگیری می کنید. مشاوره در محیطی مطمئن و امن برای بیمار انجام می شود که سطح استرس و اضطراب ناشی از مراجعه به پزشک را کاهش می دهد.

معایب

هر چیز خوبی بخشی دارد که سودمند نیست، اما خوشبختانه خدمات پزشکی در خانه معایب بسیار کمی دارد: این خدمات معمولاً کمی گرانتر از زمانی است که برای مشاوره در مطب دکتر می روید. دسترسی به تست های تخصصی مانند سی تی اسکن، ام آر آی و غیره محدود است. در صورت درخواست پزشک، باید به بیمارستان مراجعه کنید. نحوه پرداخت ویزیت پزشک در منزل چگونه است؟ میتوانید پرداخت را به صورت نقدی، حواله بانکی یا کارت اعتباری یا نقدی انجام دهید. آیا خطر سرایت کرونا از سوی پزشک وجود دارد؟ ما بر محافظت از سلامت شما و خانواده‌تان تمرکز می‌کنیم، بنابراین پزشکان ما تمام اقدامات ایمنی زیستی لازم برای محافظت از شما را همیشه رعایت می‌کنند. چقدر طول میکشه تا دکتر بیاد؟ در صورت لزوم، پزشکان می توانند در کمتر از یک یا دو ساعت در خانه شما باشند.  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ