انجام ارتودنسی دندان توسط ارتودنتیست

منوچهر صدری
اگر شما قصد انجام ارتودنسی دندان را دارید، حتما میدانید که انجام این کار باید نزد متخصص ارتودنسی انجام گیرد. اما خوب است با این تخصص آشنا شوید و بدانید چه تفاوتی با دندانپزشک عمومی دارد. متخصص ارتودنسی، دندانپزشکی است که با سپری نمودن دوره تخصصی ارتودنسی بعد از دوره عمومی میتواند به درمان مشکلات […]

اگر شما قصد انجام ارتودنسی دندان را دارید، حتما میدانید که انجام این کار باید نزد متخصص ارتودنسی انجام گیرد.

اما خوب است با این تخصص آشنا شوید و بدانید چه تفاوتی با دندانپزشک عمومی دارد.

متخصص ارتودنسی، دندانپزشکی است که با سپری نمودن دوره تخصصی ارتودنسی بعد از دوره عمومی میتواند به درمان مشکلات و ناهنجاری های دندانی و فک بپردازد.

ارتودنتیست ها را میتوان دندانپزشک نام برد اما تنها کمتر از ۲ درصد دندانپزشکان، متخصص ارتودنسی می باشند.

بدانید که برخی از دندانپزشکان اقدام به درمان ارتودنسی و قرار دادن براکت روی دندان بیماران خود می کنند، توجه به این نکته ضروری است که آنها ارتودنتیست نیستند.

متخصص ارتودنسی دارای سواد و مدراک علمی تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری های دندان و فک می باشد و معمولا در عنوان تابلو مطب خود از جراح-دندانپزشک استفاده می کنند.

روش دیگر جهت تشخیص، توجه به عناوین نوشته شده روی تابلو دندانپزشکی است که به وی مراجعه می کنید. واژه متخصص ارتودنسی مختص دندانپزشکی است که تخصص ارتودنسی را طی دوره ای مجزا بعد از دوره دندانپزشکی عمومی در دانشگاههای معتبر کشور گذرانده است.

حال آنکه کلماتی همچون ارتودنسی، زیبایی، عضو انجمن ارتودنسی و... به تنهایی گواهی بر دارا بودن تخصص در این زمینه نمی باشند.

روش دیگر مراجعه به لیست متخصصین ارتودنسی ایران می باشد، به این صورت که در لینک اعضای انجمن می توانید از بودن نام دندانپزشک خود در لیست متخصصین ارتودنسی کشور اطمینان حاصل کنید.

متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که پس از خاتمه دوره ۶ ساله دندانپزشکی عمومی با قبولی در آزمون رزیدنتی با کسب بالاترین نمره ها در قیاس با دیگر رشته های تخصصی، موفق به ورود و گذراندن یک دوره آموزشی که سه سال طول میکشد در زمینه درمان ناهنجاریهای دندانی-فکی شده فعالیت کرده و بجز درمانهای ارتودنسی و ارتوپدی دندانی فکی، درمانهای عمومی نظیر ترمیم، عصب کشی و یا پروتز انجام نمی دهد.

دندانپزشک عمومی با گذراندن دوره ای ۶ ساله و کسب مدرک عمومی قادر به انجام تمامی اعمال دندانپزشکی بجز موارد پیچیده مشکلات دهان و دندان و درمان ناهنحاریهای دندان و فک می باشد.

انجام ارتودنسی دندان توسط ارتودنتیست

قیمت کامپوزیت دندان چگونه است؟

مهم ترین عامل در تفاوت قیمت در کامپوزیت دندان، کیفیت مواد مصرفی یا برند آن است.

برند های متفاوتی برای کامپوزیت وجود دارد که به طور مستقیم بر روی طول عمر و استحکامش موثر است.

از عوامل مهم دستمزد پزشک است. همانطور که می دانید کامپوزیت ونیر ماده ای خمیری شکل است که بر روی دندان قرار میگیرد و بر روی دندان فرم داده شده و به کمک اشعه محکم می شود.

میزان زیبایی و تناسب قرار گرفتن کامپوزیت دندان ، کاملا به تبهر دندانپزشک شما بستگی دارد.

هر چه تجربه دندانپزشک در انجام کامپوزیت شما بیشتر باشد ، دارای زیبایی و فرم بهتری خواهد بود و مسلما دستمزد یک دندانپزشک با یک همکار معمولی خود تفاوت دارد.

لازم به ذکر است در برخی تبلیغات ها قیمت هایی اعلام می شود و شما پس از مراجعه به کلینیک یا مطب آن ها ، هزینه های اضافه تر و بیشتری از شما گرفته می شود و برخی از خدمات را بر روی قیمت درج شده ، برای شما محاسبه نمی کنند.

قبل از مراجعه با کلینیک مورد نظر خود صحبت نمایید و از قیمت های به روز آگاه شوید.

قیمت کامپوزیت دندان چگونه است؟

نحوه ی مراقبت از لمینت دندان چگونه است؟

همانطور که گفته شد لمینت دندان احتیاج به مراقبت دارد و شما بعد از انجام آن باید مراقبت هایی انجام دهید تا دندانتان آسیبی نبیند.

از انجام این موارد میتوان موارد زیر را نام برد:

بعد از انجام لمینت باید مدتی از خوردن نوشیدنی های سرد و یا داغ پرهیز کنید. چون لمینت شما نسبت به این موارد حساسیت دارد و تا برطرف نشدن این حساسیت باید با آن مدارا کنید.

مسواک زدن به طور روزانه را فراموش نکنید و حداقل دوبار در روز این کار را انجام دهید.

استفاده از نخ دندان نیز به سلامت دهان و دندان های شما کمک می کند پس استفاده از آن را به یک عادت تبدیل نمایید.

توصیه دندانپزشکان این است که بعد از انجام لمینت دندان این است که مواد خوراکی رنگی استفاده نکنیم چون استفاده زیاد با گذشت زمان باعث می شود که رنگ دندان شما تغییر کند و این جلوه خوبی نخواهد داشت پس در این مورد رعایت بیشتری داشته باشید.

از خوردن میوه و آجیل نیز اگر بتوانید پرهیز کنید بسیار خوب می شود زیرا ممکن است باعث شود دندان شما بشکند و این برای شما ناخوشایند است و هزینه ترمیم را برای شما باقی می گذارد.

موردی که در اینجا وجود دارد لمینت های سرامیکی را نمی توان ترمیم کرد و این قابلیت را ندارند، تنها کاری که می شود انجام عوض کردن دوباره لمینت و جایگذاری لمینت سالم است.

استفاده از دهانشویه مناسب که توسط پزشک تجویز می شود را نیز جدی بگیرید.

استفاده از دخانیت را به کمترین حالت ممکن برسانید و بعد از آن برای انجام لمینت اقدام نمایید.

هر چندماه یکبار برای چکاپ دندان های خود اقدام کنید تا اگر مشکلی وحود داشت آن را زود برطرف سازید.

اگر عادت دندان قروچه را دارید از انجام لمینت بپرهیزید چون امکان اینکه باعث شکستگی دندان هایتان شود زیاد است.

استفاده از خمیر دندان مناسب تاثیر زیادی در ماندگاری دندان هایتان دارد.

اما نکاتی نیز مهم است که باید به آنها توجه داشته باشید:

لمینت های از جنس سرامیک از قسمت لبه دندان ضعیف هستند و احتمال شکستگی در آن ها زیاد است، پس دقت داشته باشید از دندان های خود برای بازکردن چیزی استفاده نکنید.

اگر بعد از لمینت دندان خود از آن رضایت نداشتید، می توانید با دندانپزشک خود در این باره صحبت نمایید تا تغییرات لازمه را بر دندان شما اعمال نماید.

اگر بعد از انجام احساس بلندی و یا تیزی در دندان های خود حس کردید نگران نباشید به مرور و با خوردن غذا این موضوع رفع خواهد شد و دندان ها همه یکسان می شوند.

موارد دیگری که قطعا دندانپزشک شما آن را به شما خواهد گفت تا با رعایت آن موارد دندان های شما سالم بماند.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

شما برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

دندانپزشکی قلهک
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ