راهنمای اشتغال و کاریابی فارغ‌التحصیلان رشته ی پزشکی

منوچهر صدری
یکی از حوزه های تحصیلی که دارای بیشترین میزان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور است، حوزه علوم پزشکی است. با این حال پیدا کردن کار در سریع ترین زمان ممکن، همواره یکی از دغدغه های کارجویان در گرایش های مختلف حوزه پزشکی بوده است. به شکلی که اطلاع از موضوعاتی مانند زمان آزمون های […]
راهنمای اشتغال و کاریابی فارغ‌التحصیلان رشته ی پزشکی

یکی از حوزه های تحصیلی که دارای بیشترین میزان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور است، حوزه علوم پزشکی است. با این حال پیدا کردن کار در سریع ترین زمان ممکن، همواره یکی از دغدغه های کارجویان در گرایش های مختلف حوزه پزشکی بوده است.

به شکلی که اطلاع از موضوعاتی مانند زمان آزمون های استخدامی وزارت بهداشت و جدیدترین آگهی های استخدام پزشک، می تواند روند کاریابی را سرعت بخشد.

در حقیقت اطلاع از تازه ترین آگهی های استخدام پزشک در بازار کار سراسر کشور، یکی از نیازهای اساسی کارجویان حوزه علوم پزشکی است.

در این مقاله به معرفی برخی از گرایش های رشته پزشکی پرداخته و با بررسی بازار کار حوزه علوم پزشکی، به جدیدترین فرصت های استخدامی پزشک در سراسر کشور نگاهی خواهیم انداخت. پس با مطالعه این مقاله همراه ما باشید.

معرفی حوزه پزشکی

پزشکی یکی از رشته های تحصیلی حوزه بهداشت و درمان است که بیشتر با مباحثی مانند زیست شناسی و شیمی سروکار دارد.

هرچند اخذ مدرک تحصیلی دکتری در این حوزه در مقایسه با رشته های تحصیلی حوزه علوم مهندسی به زمان کمتری نیاز دارد، اما گذراندن طرح اجباری به مدت 2 سال جزء ضرورت های موجود در این حرفه است.

داشتن شرایط کاری پراسترس، از دیگر موارد قابل توجه برای تحصیل و کار در یکی از رشته های تحصیلی حوزه علوم پزشکی است.

همچنین دانشجویان رشته های تحصیلی پزشکی برخلاف دانشجویان دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد در سایر رشته ها، نمی توانند به سرعت وارد بازار کار حرفه ای شوند.

این در حالی است که با اخذ مدرک کارشناسی در سایر رشته ها، امکان ورود سریع تر به بازار کار را خواهید داشت.

درنتیجه کسب درآمد مناسب تا قبل از فارغ التحصیلی در رشته پزشکی، امکان پذیر نخواهد بود. با مراجعه به سایت استخدام و کاریابی پزشک در لینک مورداشاره، می توانید آخرین آگهی های استخدامی در حوزه علوم پزشکی را دریافت نمایید.

علاقه مندان به حوزه پزشکی می توانند با گذراندن یک دوره هفت ساله در یکی از رشته های تحصیلی حوزه علوم پزشکی، مدرک تحصیلی دکتری خود را دریافت نمایند.

برای این منظور کافی است تا دفترچه ثبت نام در آزمون سراسری دانشگاه های دولتی و آزاد را دریافت کرده و برای شرکت در این آزمون اقدام نمایید.

با اخذ رتبه قبولی در کنکور سراسری دانشگاه های دولتی، امکان ادامه تحصیل در یکی از رشته های تحصیلی حوزه علوم پزشکی را خواهید داشت.

از گرایش های رشته پزشکی می توان به بیهوشی، پوست، رادیولوژی، جراحی عمومی و نورولوژی اشاره کرد.

ازآنجایی که تعداد قابل توجهی از منابع درسی در حوزه علوم پزشکی به زبان انگلیسی هستند، آشنایی با زبان انگلیسی می تواند کمک فراوانی به دانشجویان حوزه علوم پزشکی نماید.

همچنین داشتن مهارت های ارتباطی مناسب، یکی از ضرورت های فعالیت در حوزه علوم پزشکی است.

فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی پزشکی مانند فارغ التحصیلان رشته فوریت های پزشکی، فیزیوتراپی و دندانپزشکی، با عموم مردم سروکار دارند.

به همین دلیل تقویت مهارت های نرم مانند مهارت های ارتباطی و گوش دادن فعالانه، می تواند در کاریابی و استخدام پزشک، پیشرفت شغلی و انجام درست وظایف و مسئولیت ها تأثیرگذار باشد.

بازار کار رشته های تحصیلی پزشکی

بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی و آزاد، رشته تجربی را به عنوان رشته امتحانی خود در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری انتخاب کرده و برای قبولی در یکی از رشته های تحصیلی علوم پزشکی تلاش می کنند.

در حقیقت امکان کسب درآمد بسیار خوب، رسیدن به یک جایگاه اجتماعی مناسب و تضمین آینده شغلی، جزء مهم ترین دلایل برای ادامه تحصیل و کار در رشته های تحصیلی موجود در حوزه علوم پزشکی هستند.

به دنبال افزایش تقاضا برای تحصیل و کار در حوزه علوم پزشکی، بازار کار این حرفه در کشور با افزایش تعداد فارغ التحصیلان این حوزه مواجه شده است.

از طرف دیگر بسیاری از بیماران ترجیح می دهند برای دریافت تجویز پزشک، به پزشکان متخصص و فوق تخصص مراجعه کنند.

همین موضوع موجب شده است تا بازار کار پزشکان عمومی، با کاهش تقاضا مواجه شود. این در حالی است که هراندازه سطح دانش و تحصیلات پزشک بالاتر و مهارت های فردی وی بیشتر باشد، امکان درآمدزایی بیشتر وجود خواهد داشت.

همچنین درآمد یک پزشک، معمولا با نوع تخصص در حوزه پزشکی و سابقه کاری پزشک در ارتباط است. این در حالی است که آگاهی از فرصت های استخدام پزشک، می تواند موجب ورود سریع تر فارغ التحصیلان به بازار کار رشته شغلی پزشک در کشور شود.

برای کاریابی و آگاهی از جدیدترین فرصت های استخدام پزشک در مناطق مختلف سراسر کشور، پیشنهاد می کنیم به لینک مورداشاره در بخش قبل مراجعه کنید.

در بخش بعدی، به معرفی برخی از جدیدترین فرصت های موجود برای استخدام پزشک در مناطق مختلف کشور می پردازیم.

تازه ترین آگهی های استخدام پزشک در سراسر کشور

یک پزشک می تواند در سازمان های دولتی، بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی مشغول به کار شود.

همچنین امکان تدریس و انجام پژوهش در دانشگا ه ها یا مراکز پژوهشی، برای فارغ التحصیلان حوزه علوم پزشکی وجود خواهد داشت.

در ادامه برخی از جدیدترین فرصت های استخدامی پزشک، آورده شده است.

استخدام پزشک در پالایش و پژوهش خون

مرکز پالایش و پژوهش خون در حوزه تولید داروهای تزریقی بیولوژیک فعالیت دارد.

این سازمان اخیرا آگهی استخدامی خود را برای رشته شغلی پزشک عمومی منتشر کرده است.

انجام معاینات اهداکنندگان و بررسی وضعیت سلامتی آن ها، ازجمله وظایف و مسئولیت های تعریف شده در آگهی استخدامی این سازمان هستند.

استخدام در شرکت آکو باتری

کار در شرکت های دولتی و خصوصی به عنوان پزشک سازمانی، یکی دیگر از روش های درآمدزایی برای پزشکان و متخصصان حوزه علوم پزشکی است.

شرکت آکو باتری در اردبیل یکی از شرکت های معتبر در کشور است که در حوزه تولید باتری های خودرویی و صنعتی فعالیت دارد.

این شرکت خصوصی اخیرا آگهی استخدامی خود را در رشته شغلی پزشک، منتشر کرده است.

آگهی استخدام در رشته شغلی پزشک عمومی

یکی از مراکزی که به استخدام پزشکان نیاز فراوانی دارد، کلینیک زیبایی است. کلینیک زیبایی یکتا در پردیس، اخیرا آگهی استخدامی خود را برای جذب و استخدام فارغ التحصیلان حوزه پزشکی عمومی منتشر کرده است.

از شرایط استخدامی در این مرکز زیبایی می توان به داشتن مدرک تحصیلی دکتری در حوزه پزشکی، داشتن سابقه کاری مرتبط، آشنایی با زبان انگلیسی و آشنایی با کامپیوتر اشاره کرد.

استخدام در بیمارستان پیامبران

این بیمارستان که در تهران واقع شده است، از بین فارغ التحصیلان رشته پزشکی برای کار در رشته شغلی پزشک کودکان دعوت به همکاری کرده است. کار در این مرکز درمانی به شکل پاره وقت و در بخش اورژانس بیمارستان خواهد بود.

استخدام در موسسه خیریه کهریزک

اگر تمایل دارید با یک موسسه خیریه همکاری کنید، می توانید رزومه خود را برای آگهی استخدام آسایشگاه خیریه کهریزک در استان البرز ارسال نمایید. این موسسه به منظور تکمیل نیروی انسانی خود، از بین پزشکان عمومی زن و مرد دعوت به همکاری کرده است.

جمع بندی

رشته شغلی پزشک جزء محبوب ترین رشته های تحصیلی در بین دانشجویان است.

امکان کسب درآمد زیاد و پایدار، تضمین آینده شغلی و دستیابی به جایگاه اجتماعی مناسب، ازجمله مهم ترین دلایل برای تحصیل و کار در این حوزه هستند.

این در حالی است که تعداد بالای فارغ التحصیلان حوزه علوم پزشکی، رقابتی جدی را برای درآمدزایی و پیدا کردن کار در این حوزه ایجاد کرده است.

در این مقاله ضمن بررسی بازار کار رشته شغلی پزشک، به برخی از جدیدترین آگهی های استخدام پزشک در سراسر کشور نگاهی انداختیم.

امیدواریم با در نظرگیری علایق و مهارت های خود در کنار شرایط بازار کار این حرفه، بتوانید بهترین مسیر شغلی را برای خود انتخاب نمایید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ