معرفی روش های اخذ اقامت تحصیلی کشور آلمان

منوچهر صدری
آلمان یکی از کشورهای محبوب بین متقاضیان تحصیل در خارج می‌باشد. این کشور با فراهم کردن شرایط عالی تحصیلی برای دانشجویان و امکان اجازه کار پس از اتمام تحصیل در آلمان به یکی از مقاصد محبوب مهاجرتی برای مهاجران تبدیل شده است. البته این دو مورد تنها ویژگی‌های کشور آلمان برای تحصیل نیست؛ چرا که […]
آلمان یکی از کشورهای محبوب بین متقاضیان تحصیل در خارج می‌باشد. این کشور با فراهم کردن شرایط عالی تحصیلی برای دانشجویان و امکان اجازه کار پس از اتمام تحصیل در آلمان به یکی از مقاصد محبوب مهاجرتی برای مهاجران تبدیل شده است. البته این دو مورد تنها ویژگی‌های کشور آلمان برای تحصیل نیست؛ چرا که امکان اخذ اقامت آلمان پس از اتمام تحصیل در این کشور نیز وجود دارد و همچنین تحصیل رایگان در این کشور نیز وجود دارد. از طرفی دانشگاه‌های آلمان از نظر کیفیت تحصیلی دارای رتبه‌های بالای جهانی (QS) می‌باشند. همه این موارد سبب محبوبیت کشور آلمان برای متقاضیان تحصیل در اروپا شده است. اقتصادی پویا، امکان اخذ اقامت آلمان و همچنین نرخ بیکاری پایین این کشور نیز به خودی خود در جذب مهاجران به این کشور تأثیر گذار است. اگر شما قصد تحصیل در آلمان را دارید، ما را تا پایان این مقاله همراهی بفرمایید. معرفی روش های اخذ اقامت تحصیلی کشور آلمان

تحصیل در آلمان

آلمان کشوری است در مرکز اروپا که سالانه افراد زیادی برای تحصیل در این کشور به آن مهاجرت می‌کنند. این کشور از نظر کیفیت آموزشی در جایگاه بالایی قرار دارد و توجه زیادی بر نظام آموزشی خود دارد. دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید مدارک تحصیلی قوی و خوبی را ارائه دهند. تحصیل در آلمان به زبان آلمانی رایگان است و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه نیستند. مهاجرت تحصیلی به آلمان در همه رشته‌های دانشگاهی و مقاطع تحصیلی امکان پذیر است. متقاضیان تحصیل در آلمان تنها باید شرایط لازم برای تحصیل در این کشور را داشته باشند تا بتوانند ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنند. گرفتن ویزای تحصیلی آلمان کمی زمان‌بر و مشکل است؛ اما با مراجعه و برقراری تماس با مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد به راحتی موفق به اخذ ویزای این کشور خواهید شد. بیشتر افرادی که به قصد تحصیل وارد کشور آلمان می‌شوند در تلاش‌اند که اقامت این کشور را پس از اتمام تحصیل دریافت کنند. دانشجویان پس از اتمام تحصیلاتشان به راحتی می‌توانند اقامت این کشور را دریافت کنند و از مزایای اقامت آلمان برخوردار شوند.

روش های اخذ اقامت تحصیلی آلمان

روش‌های متعددی برای اخذ اقامت تحصیلی آلمان وجود ندارد؛ چرا که متقاضی تنها با داشتن ویزای تحصیلی و گرفتن پذیرش از دانشگاه‎های این کشور به راحتی می‌تواند اقامت تحصیلی آلمان را به دست آورد. کسانی که قصد مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل را دارند ملزم به گذراندن یک‌سری مراحل و همچنین فراهم کردن یک‌سری مدارک هستند. مدارکی که دانشجویان ملزم به جمع‌آوری و ارائه دادن آن به سفارت کشور آلمان هستند، عبارت است از:
مدرک تحصیلی قبلی ریز نمرات
ارائه مدرک زبان آلمانی برای تحصیل به زبان آلمانی ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل به این زبان
تمکن مالی (11 هزار یورو) پذیرش دانشگاه
مدرک درخواست اخذ اقامت تحصیلی پاسپورت معتبر
عکس پاسپورتی انگیزه نامه (sop)
توصیه نامه پرینت گردش حساب 3 یا 6 ماهه
متقاضیان با ارائه دادن این مدارک می‌‎توانند اقامت تحصیلی آلمان را دریافت نمایند. به طور کلی برای تحصیل در رشته‌های دانشگاهی آلمان نیاز به ارائه همین مدارک است و تنها برای تحصیل پزشکی در این کشور دانشجو باید مدارک دیگری نظیر قبولی در کنکور سراسری ایران را به همراه مدارک دیگری به سفارت این کشور ارائه دهد. روش های اخذ اقامت تحصیلی آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

از آنجایی که تحصیل در آلمان رایگان است، تحصیل پزشکی در این کشور طرفداران زیادی دارد. هزینه‌های تحصیل در رشته‌های پزشکی زیاد است و برخی از علاقه‌مندان به این رشته نمی‌توانند از پس مخارج تحصیلی این رشته بر بیایند. آلمان با فراهم کردن تحصیل رایگان پزشکی در این کشور توجه علاقه‌مندان زیادی را از سراسر دنیا به سمت این کشور جذب کرده است. البته تحصیل پزشکی در این کشور آسان نیست و متقاضی برای این که بتواند از مزایای تحصیل رایگان در این کشور برخوردار شود، باید شرایط خاصی داشته باشد. به عنوان مثال متقاضی برای تحصیل در آلمان به صورت رایگان باید به زبان آلمانی تسلط داشته باشد و مدرک زبان آلمانی داشته باشد. البته این مورد تنها شرایط لازم برای تحصیل در رشته‌های پزشکی آلمان نیست و دانشجو باید مدارک دیگری را نیز ارائه دهد. برای تحصیل پزشکی در آلمان موسسه مهاجرتی میرداماد خدماتی ارائه می‌دهد که به متقاضیان کمک می‌کند به راحتی بتوانند ویزا و سپس اقامت تحصیلی این کشور را دریافت کنند. اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان را دارید، حتماً با مشاورین موسسه میرداماد ارتباط برقرار کنید تا آن‌ها شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

عوامل موثر در گرفتن اقامت تحصیلی آلمان

متقاضیانی که قصد مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل را دارند باید بر روی تهیه یک‌سری مدارک تمرکز بیشتری قرار بدهند؛ چرا که برای سفارت این کشور اهمیت زیادی دارد. جمع‌آوری صحیح این مدارک و ارائه به موقع آن‌ها در گرفتن اقامت تحصیلی آلمان تأثیر زیادی دارد. مدارکی که برای سفارت این کشور اهمیت بیشتری دارد عبارت است از:
اثبات توانایی مالی معدل آخرین مدرک تحصیلی
کارهای پژوهشی رشته تحصیلی
شهر تحصیل سن (برای برخی از رشته‌ها)
گپ تحصیلی

جمع بندی

تحصیل در کشور آلمان به دلیل اینکه مزایای زیادی برای دانشجویان به همراه دارد، متقاضیان زیادی دارد. سالانه افراد زیادی برای تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی و رشته تحصیلی دلخواهشان به کشور آلمان مهاجرت می‌کنند. امکان تحصیل رایگان، مشغول به کار شدن در زمان تحصیل و پس از آن، سطح بالای رفاهی مالی و زندگی و غیره از جمله مواردی است که نظر دانشجویان زیادی را به سمت این کشور جلب کرده است. روش‌های متعدد و خاصی برای گرفتن اقامت تحصیلی آلمان وجود ندارد؛ چرا که دانشجو با گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های این کشور و اخذ ویزای تحصیلی، موفق به گرفتن اقامت تحصیلی آلمان می‌شود. متقاضیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان را دارند، می‌توانند با مشاوران و وکلای حقوقی ما در این باره مشورت کنند تا با شرایط و روش‌های آن آشنا شوند.  
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ