از کجا بفهمم چه رنگ مویی بهم میاد ؟

نادر سیاسی
انتخاب رنگ موی مناسب با کیفیت بالا می‌تواند چهره شما را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان دهد. استفاده از رنگ مو، سلیقه‌ای است و به شما کمک می‌کند تا چهره‌ای خاص، متفاوت و جذاب داشته باشید. برای انتخاب بهترین رنگ مو که بتواند چهره شما را جذاب‌تر کند، نیاز است تا رنگ پوست خود را در […]

انتخاب رنگ موی مناسب با کیفیت بالا می‌تواند چهره شما را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان دهد. استفاده از رنگ مو، سلیقه‌ای است و به شما کمک می‌کند تا چهره‌ای خاص، متفاوت و جذاب داشته باشید. برای انتخاب بهترین رنگ مو که بتواند چهره شما را جذاب‌تر کند، نیاز است تا رنگ پوست خود را در نظر بگیرید و متناسب با آن بهترین رنگ مو را برای خود بیابید. انتخاب رنگ مو برای بسیاری از خانم‌ها انتخابی سخت است؛ بنابراین پیش از اقدام به رنگ کردن مو لازم است تا از انواع رنگ مو‌ها و تاثیر آن‌ها بر چهره‌های گوناگون آگاهی داشته باشید. خرید رنگ مو

رنگ پوستتان را بشناسید

اولین مرحله برای انتخاب بهترین رنگ موی مناسب با کیفیت بالا، شناخت رنگ پوست است. افراد از نظر رنگ پوست معمولا در 3 گروه قرار می‌گیرند: گرم، سرد و خنثی. تشخیص دقیق رنگ پوست برای بسیاری از افراد دشوار و گیج‌کننده است؛ به‌همین دلیل در ادامه به ترفند‌هایی برای تشخیص دقیق‌تر رنگ پوست اشاره می‌کنیم.

پیدا کردن رنگ‌های مشخص

اگر پوست روشنی داشته باشید باید بتوانید زمینه زیتونی و صورتی را در صورت خود بیابید. در صورت داشتن پوستی تیره، زمینه طلایی و زرد را در پوست خود مشاهده خواهید کرد. درصورتی‌که هیچ‌کدام از تناژ رنگ‌های زرد و طلایی یا زیتونی و صورتی را در پوست خود پیدا نکردید، احتمالا دارای پوستی خنثی هستید. رگه‌های رنگی موجود در پوست نیز می‌توانند به ‌شما در انتخاب رنگ موهایی که با پوستتان هم‌خوانی دارند، کمک کنند.

کمک گرفتن از چهره‌های مشابه

از دیگر ترفندهای جالبی که به شما در انتخاب رنگ موی مناسب با کیفیت بالا کمک می‌کند، تطبیق حالت چهره، رنگ پوست و چشم‌هایتان با یک فرد مشابه و مشهور است. با بررسی اینکه به کدام هنرپیشه شباهت دارید و الگوبرداری از او می‌توانید رنگ موی مناسب چهره خود را انتخاب کنید.

بررسی رگ‌های مچ دست

رنگ رگ‌های روی مچ دست از بهترین مواردی است که می‌توانید با کمک آن‌ها رنگ موی مناسب با کیفیت خود را انتخاب کنید. اگر دارای رگ‌های آبی و بنفش هستید، احتمالا پوستی سرد و روشن دارید و اگر رگ‌های مچ شما به رنگ سبز است، پوستی گرم و تیره دارید.

بررسی رنگ چشم‌ها

رنگ چشم‌ها از دیگر مواردی هستند که می‌توانند راهنمای شما در انتخاب بهترین رنگ موی با کیفیت باشند. اگر چشمی تیره و دارای رگه‌های طلایی و قهوه‌ای دارید، زمینه پوست شما احتمالا گرم و تیره است. در صورت داشتن چشمانی روشن مانند آبی و سبز نیز می‌توانید به رنگ‌های روشن‌تر برای موهای خود فکر کنید.

توجه به تضادها

گاهی اوقات انتخاب رنگی که در تضاد با رنگ پوست شما باشد می‌تواند جلوه خوبی به چهره شما بدهد. به‌عنوان مثال اگر پوستی تیره دارید می‌توانید از رنگ‌های روشن و سرد استفاده کنید. البته باید به میزان این تضاد نیز توجه کنید. انتخاب رنگ مو مناسب

انواع رنگ مو

امروزه رنگ‌ موها در انواع مختلف به بازار عرضه می‌شوند و افراد می‌توانند با توجه به سلیقه و میزان ماندگاری، رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنند. شما می‌توانید انواع رنگ مو‌ی مناسب با کیفیت بالا را از فروشگاه زیبالون تهیه کنید. در ادامه به انواع رنگ موی مناسب با کیفیت بالا اشاره می‌کنیم.

رنگ موهای گیاهی

رنگ موهای گیاهی از پرطرفدارترین رنگ موها در میان افراد هستند که به‌دلیل نداشتن عوارض زیاد نسبت به رنگ موهای شیمیایی ترجیح داده می‌شوند. این رنگ موی ارزان قیمت تنوع کمتری نسبت به رنگ موهای شیمیایی دارد اما آسیب جدی به ریشه مو وارد نمی‌کند و به‌همین دلیل می‌توان از آن‌ در دوران بارداری نیز استفاده کرد. یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین رنگ موهای طبیعی حنا است که از برگ‌های خشک یک گیاه در شمال آفریقا و خاورمیانه تولید می‌شود. از دیگر رنگ‌های گیاهی می‌توان به logwood و walnut اشاره کرد که برای افرادی که به پارافنیلین دی‌آمین حساس هستند مناسب بوده و در این افراد ایجاد آلرژی نمی‌کنند. رنگ موی سلوم دارای فرمولاسیون خاص 100درصد ارگانیک است که به‌دلیل نداشتن آمونیاک به ساختار مو آسیب وارد نمی‌کند و برای مادران باردار نیز قابل‌استفاده است. رنگ موی سلوم

رنگ‌ موهای متالیک

از جمله رنگ موهای مناسب با کیفیت بالا، می‌توان به رنگ موهای متالیک اشاره کرد که دارای رنگ ماتی هستند و ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر رنگ‌ها دارند. سرعت رنگ‌گرفتن موها با این نوع رنگ از دیگر انواع کمتر است اما همین امر نیز باعث ماندگاری بیشتر این رنگ روی موها می‌شود. رنگ‌کردن مکرر موها با رنگ موهای متالیک باعث می‌شود تا موها به مرور زمان شکننده شوند و آسیب ببینند. دلیل این امر را نیز می‌توان ترکیبات رنگ مو دانست که شامل نمک‌های بیسموت و نیترات نقره است.

رنگ‌های صناعی

رنگ‌های صناعی از جمله رنگ موهای مناسب با کیفیت بالا هستند که خود به 3 دسته موقت، نیمه‌موقت و دائمی تقسیم می‌شوند. این نوع رنگ موها رنگ طبیعی دارند و به‌ همین دلیل دارای محبوبیت زیادی هستند. • رنگ‌های موقت : با استفاده از رنگ‌ موهای موقت می‌توانید رنگی روشن و درخشان به موهای خود بدهید. این رنگ مو با یک بار شامپو زدن از بین می‌رود و بیش از یک هفته دوام نخواهد داشت. از دیگر نکاتی که در استفاده از رنگ‌های موقت باید به آن توجه داشته باشید این است که به‌دلیل دوام پایین این رنگ مو، با استفاده از آنها نمی‌توان تغییر شدیدی در رنگ مو ایجاد کرد. • رنگ‌های نیمه‌موقت : رنگ موهای نیمه‌موقت از جمله رنگ موهایی هستند که می‌توان آن‌ها را پس از چند مرتبه شستشو از بین برد. این رنگ‌ها دارای کاربردی آسان هستند و کمتر از رنگ‌های اکسیداسیون دائمی، ایجاد حساسیت می‌کنند. به‌دلیل اینکه این رنگ موها دارای اثرات دائمی نیستند، نمی‌توانند رنگی روشن‌تر از رنگ اصلی مو ایجاد کنند. خلاف رنگ‌های موقت، این نوع از رنگ مو به لباس و ملحفه مالیده نمی‌شود. • رنگ‌های دائمی : با استفاده از رنگ‌های دائمی می‌توانید رنگ موهای خود را به‌مدت چند ماه تغییر دهید. استفاده بیش از حد از این نوع رنگ مو باعث آسیب به مو و ریزش آن می‌شود. رنگ موی آوایی از جمله رنگ موهای دائمی است که علاوه‌بر نداشتن آمونیاک در ترکیب خود، طیف وسیعی از رنگ‌ها را با ماندگاری بالا برای انواع موها فراهم می‌کند. رنگ موی آوایی

جمع بندی

تنوع و تفاوت امروزه به یکی از جنبه‌های مهم زیبایی تبدیل شده است. افراد سعی دارند با امتحان‌کردن رنگ‌های متفاوت، جلوه‌ای خاص به ظاهر خود بدهند. رنگ مو از مواردی است که تاثیر فراوانی در زیبایی چهره دارد؛ بنابراین انتخاب رنگ موی مناسب با کیفیت بالا می‌تواند اولین قدم برای داشتن چهره‌ای خاص و جذاب باشد. محصولات سلوم و محصولات آوایی از جمله محصولات پرطرفدار در حوزه رنگ مو هستند که با کیفیت بالا و قیمتی مناسب توانسته‌اند رضایت مشتریان به‌دست آورند.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ