جراحی پروستات با لیزر یا آندوسکپیک در تهران + معرفی بهترین جراح

Farnaz babaeian
جراحی پروستات با لیزر یا آندوسکپیک در تهران یا شهرستان یکی از بهترین روش های جراحی پروستات است و تنها توسط اورولوژیست های متبحر انجام می شود. بیماری های مردانه متعددی در رابطه با پروستات وجود دارند که بهترین دکتر جراحی پروستات در تهران یا شهرستان می تواند درمان قطعی بیماری شما را پیشنهاد دهد. […]
جراحی پروستات با لیزر یا آندوسکپیک در تهران یا شهرستان یکی از بهترین روش های جراحی پروستات است و تنها توسط اورولوژیست های متبحر انجام می شود. بیماری های مردانه متعددی در رابطه با پروستات وجود دارند که بهترین دکتر جراحی پروستات در تهران یا شهرستان می تواند درمان قطعی بیماری شما را پیشنهاد دهد. یکی از این بیماری ها بزرگی پروستات است؛ غده پروستات که فقط در مردان وجود دارد، از سنین حدود 40 الی 45 سال شروع به بزرگ شدن می کند. این بزرگ شدن از وزن میکروسکوپیک، تا 100 یا حتی 200 گرم، متغیر است و از نظر دکتر فرشاد ناداری با سابقه بیش از 15 سال درمان موفق بیماری های پروستات درمان قطعی بزرگ شدن پروستات به صورت زیر است:
  1. پروستات زیر 50 گرم: جراحی اندوسکوپیک یا همون TURP که به درمان پروستات با لیزر در تهران و شهرستان هم معروف است.
  2. پروستات بالای 50 گرم: بهترین درمان بزرگی خوش خیم پروستات، جراحی باز پروستات یا همان جراحی پروستاتکتومی است.

جراحی پروستات با لیزر در تهران و شهرستان به چه منظور انجام می شود؟

انجام انواع عمل جراحی پروستات برای برداشتن کامل یا قسمتی از غده پروستات است که به آن پروستاتکتومی می گویند و شایع ترین علت آن، سرطان پروستات یا هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) است. برای سرطان پروستات اصولا عمل رادیکال پروستات پیشنهاد می شود که عمل بسیار سختی است و هر اورولوژیستی آن را انجام نمی دهد زیرا تبحر بالایی برای جلوگیری از عوارض عمل می خواهد. از مهم ترین عوارض این نوع جراحی پروستات، بی اختیاری ادرار با آمار جهانی 10% است که دکتر فرشاد نامداری بیش از یکهزار عمل بدون عارضه پروستات را در کارنامه کاری خود دارند.

هدف از جراحی پروستات با لیزر در تهران یا شهرستان چیست؟

نتیجه و هدف جراحی پروستات با لیزر در تهران یا شهرستان به نوع بیماری بستگی دارد. در جراحی سرطان پروستات، از بین بردن بافت سرطانی و در پروستات حجیم شده، حذف بافت پروستات هدف است. از دید دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص اورولوژی و ناباروری مردان می توان اهداف کلی زیر را برای جراحی پروستات به روش آندوسکوپیک در نظر گرفت:
  • درمان بیماری پروستات
  • حفظ عملکرد جریان ادراری بیمار و تخلیه راحت ادرار
  • برگشت توانایی نعوظ بیمار
  • از بین بردن کامل یا در صورت تاخیر در درمان، کاهش عوارض بیماری
  • رفع کامل یا به حداقل رساندن درد ناشی از بیماری پروستات

پروستات چه زمانی نیاز به جراحی پروستات با لیزر یا آندوسکپیک در تهران یا شهرستان دارد؟

چه زمانی باید به دنبال بهترین دکتر جراحی پروستات در تهران یا شهرستان باشیم؟ دکتر فرشاد نامداری عوارض زیر را لازم به انجام جراحی پروستات به روش آندوسکوپیک یا روش های دیگر می دانند:
  1. احتباس ادراری مقاوم (یکبار سوند گذاشتن و شروع دارو، برداشتن سوند و برگشت احتباس ادراری).
  2. ادرار خونی (هماچوری)
  3. عفونت‌های ادراری مداوم با علت بیماری های پروستات
  4. سنگ مثانه به دلیل بزرگی خوش خیم پروستات
  5. ایجاد حفره‌های بزرگ درون دیواره مثانه (دیورتیکول)
  6. فشار پروستات و ایجاد نارسایی کلیه
  7. علائم شدید مقاوم به درمان دارویی
  8. قطع و وصل شدن ادرار در مردان
  9. بزرگی پروستات در مردان و تکرر ادرار به ویژه در شب بطوری که کنترل ادرار راحت نباشد
  10. اختلال نعوظ

نحوه انجام جراحی پروستات به روش آندوسکوپیک

جراحی پروستات با لیزر در تهران یا شهرستان(TURP) برای برداشتن بخش داخلی غده پروستات بی هوشی عمومی یا بی حسی نخاعی، حدودا یک ساعت زمان می برد. قبل از عمل مثانه تخلیه می شود و پاهای بیمار در رکاب تختی مخصوص قرار می گیرد و در حین عمل ضربان قلب، فشار خون، تنفس و سطح اکسیژن خون بیمار کنترل می شود. بهترین دکتر جراحی پروستات در تهران یا شهرستان ابتدا اسکوپ را توسط لوله‌ای که ادرار را از مثانه به آلت تناسلی منتقل می‌کند (میزراه)، وارد بدن بیمار می‌کند. اسکوپ مجهز به دوربینی بسیار کوچک و یک عدسی چشمی است که اورولوژیست می تواند به محل جراحی دید دقیق تر با بزرگ نمایی بیشتری پیدا کند. سپس جراح با ابزار برش که وارد اسکوپ می ‌کند، بافت اضافی پروستات را تکه تکه می نماید و این تکه ها توسط مایعی به داخل مثانه منتقل می شوند. در پایان جراحی پروستات با لیزر در تهران یا شهرستان، اورولوژیست مثانه را شستشو و تخلیه و با جریان برق انسداد غده پروستات را رفع می نماید. در انتها ممکن است بهترین دکتر جراحی پروستات در تهران یا شهرستان، یک لوله نرم و انعطاف پذیر بنام کاتتر را جهت تخلیه ادرار در مثانه بیمار قرار دهد.

عوارض احتمالی عمل جراحی پروستات به روش آندوسکوپیک (جراحی پروستات با لیزر)

جراحی پروستات با لیزر در تهران یا شهرستان اگر توسط پزشکی بدون تخصص و تبحر لازم انجام شود، می تواند احتمال بروز عوارض را افزایش دهد:
  1. مشکل موقتی در ادرار بعد از چند روز رفع می شود اما در صورت ادامه دار شدن، نیاز به مداخله پزشک است.
  2. عفونت مجاری ادراری
  3. ارگاسم خشک (انتشار مایع منی در حین انزال، به داخل مثانه به جای خروج از آلت تناسلی)
  4. اختلال نعوظ
  5. خونریزی شدید پس از جراحی پروستات به روش آندوسکوپیک
  6. بی اختیاری ادرار
  7. افت سطح سدیم در خون بعلت جذب بیش از حد مایع شستشوی مجرا بنام سندرم (تورپ )
  8. نیاز به درمان مجدد در صورت بهبود نیافتن علائم یا برگشت آنها به مرور زمان
چه زمانی پس از جراحی پروستات با پزشک تماس بگیریم؟
از نظر دکتر فرشاد نامداری، پس از جراحی پروستات با لیزر در تهران و شهرستان در صورت بروز هر کدام از موارد زیر با پزشک معالج تماس بگیرید:
  • عدم توانایی ادرار کردن
  • مشاهده خون یا لخته خون در ادرار
  • اگر ادرار بعد از نوشیدن مایعات زیاد، شفاف نشود.
  • تب بالای 38 درجه سانتی گراد

بهترین دکتر جراحی پروستات در تهران یا شهرستان کیست؟

ما می خواهیم در ادامه و به کمک دکتر فرشاد نامداری در مورد معیارهای مهم انتخاب بهترین دکتر جراحی پروستات در تهران یا شهرستان، به یک جمعبندی کلی برسیم. دکتر نامداری که خود یکی از بهترین پزشکان فوق تخصص اورولوژی و ناباروری مردان در تهران هستند و در این زمینه سابقه ای طولانی و طلایی دارند، موارد زیر را در انتخاب بسیار مهم می دانند:
  • مهارت کافی و علم به روز در زمینه درمان کلیه بیماری های پروستات از جمله جراحی پروستات به روش آندوسکوپیک
  • استفاده از به روز ترین و کارآمدترین تکنیک های جهانی در درمان و جراحی پروستات
  • رفتار و برخورد اخلاقی و اصولی پزشک با بیمار و جلب اعتماد او
  • تعهد پزشک به بیمار در طول درمان و در پیگیری پس از جراحی پروستات با لیزر در تهران یا شهرستان

سخن پایانی

فرقی نمی کند جراحی پروستات با لیزر در تهران یا شهرستان انجام شود مهم اورولوژیستی است که شما به او برای دریافت بهترین درمان پروستات، اعتماد می کنید. همانطور که خواندیم، اگر جراحی پروستات به روش آندوسکوپیک با دقت و مهارت بالا انجام نشود، می تواند عوارض زیادی برای شما ایجاد کند و حتی نیاز به جراحی دوباره پیدا کنید. دکتر فرشاد نامداری فوق تخصص ارولوژی و تیم تخصصی ایشان با تجربه بیش از ۱۵ سال جراحی پروستات، می توانند مشاور شما برای انتخاب بهترین درمان پروستات باشند. جهت آشنایی بیشتر با دکتر فرشاد نامداری به آدرس سایت ایشان به نشانی DrFarshadNamdari.ir مراجعه نمایید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ