چطور این خانم الهام‌بخش کیف برکین شد؟

معصومه صادقیان
افراد کمی حاضرند حقوق یک، دو و حتی سه سال خود را برای یک وسیله شخصی «مصرفی» کنار بگذارند، مگر اینکه پای کیف برکین هرمس وسط باشد،اگرچه افراد مشهور و نخبگان صنعت مد زیادی را می‌بینیم که برکین هرمس به دست گرفته‌اند، اما این محصول همچنان یک کالای لوکس منحصربه‌فرد است، این کیف‌ها برای خرید آنلاین […]

افراد کمی حاضرند حقوق یک، دو و حتی سه سال خود را برای یک وسیله شخصی «مصرفی» کنار بگذارند، مگر اینکه پای کیف برکین هرمس وسط باشد،اگرچه افراد مشهور و نخبگان صنعت مد زیادی را می‌بینیم که برکین هرمس به دست گرفته‌اند، اما این محصول همچنان یک کالای لوکس منحصربه‌فرد است، این کیف‌ها برای خرید آنلاین در دسترس نیستند، و هرمس عمدا وضعیت موجودی آن‌ها را مخفی نگه می‌دارد. اما آن‌ها به خاطر قیمت گزافشان که اغلب به ده‌ها یا حتی صدها هزار دلار می‌رسد، همیشه توجه رسانه‌ها را به خود جلب می‌کنند
«جین برکین»، بازیگر و خواننده‌ای که الهام‌بخش این کیف محبوب و نمادین بود، هفته گذشته در ۷۶ سالگی و پس از تقریبا شش دهه فعالیت حرفه‌ای درگذشت.

برکین در سال ۲۰۲۰ به «کریستین امان‌پور»، خبرنگار سی‌ان‌ان، گفت که پس از افزایش شهرت کیف‌، به این فکر می‌‌کرد که آیا ممکن است به چیزی تبدیل شود که به‌جای فیلم‌ها یا آهنگ موفق «Je T’aime… Moi Non Plus»، مردم او را با آن به یاد بیاورند.

او به شوخی ادامه داد خدا من را بیامرزد وقتی بمیرم، مردم احتمالا فقط در مورد کیف صحبت خواهند کرد

چطور جین برکین الهام‌بخش کیف برکین شد؟
کیف برکین با کفی پهن و مسطح، لبه‌برگردان و دسته‌های کوتاه، از نیاز این بازیگر به‌عنوان مادر سه فرزند به یک کیف جادار زاده شد،برکین در سال ۱۹۸۴ با ژان لوئی دوما، رئیس وقت هرمس، در پروازی به لندن هم‌سفر شد. برکین به امان پور گفت که در خلال صحبت‌هایشان او به دوما گفت که کیفی «نصف اندازه چمدانش» می‌خواهد،برکین در ادامه تعریف می‌کند که دوما از او خواسته است طرحی از کیف موردنظرش را بکشد و او روی یکی از کیسه‌های مخصوص تهوع در هواپیما، آن را کشیده است،کیف تولید شد و به پیشنهاد دوما به نام برکین نام‌گذاری شد. طبق گزارش‌ها، جین برکین هر سال حق امتیازی که هرمس به او می‌پردازد را به سازمان‌های خیریه اهدا می‌کند،اگرچه اغلب اوقات این بازیگر با کیف همنام خودش شکار عکاسان می‌شد، اما معروف است که او برخلاف بسیاری دیگر که برکین خود را در قفسه نگه می‌دارند، در آن واحد فقط از یکی از آن‌ها استفاده می‌کرد تا مستعمل شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ