باورتان میشود موج باربی به تابوت صورتی و مراسم کفن ودفن هم رسیده است؟

معصومه صادقیان
اسم خانه رویایی باربی که حتما به گوشتان خورده اما خبر جدید این است که حالا می‌توانید خانه ابدی یا تابوت رویایی باربی هم داشته باشید. فیلم «باربی» گرتا گرویگ الهام‌بخش یک موج فراگیر مد به نام «باربی‌کور» شد و حتی به نایاب شدن رنگ صورتی در جهان منجر شد. حالا حتی موسسات کفن‌ودفن هم […]

اسم خانه رویایی باربی که حتما به گوشتان خورده اما خبر جدید این است که حالا می‌توانید خانه ابدی یا تابوت رویایی باربی هم داشته باشید.

فیلم «باربی» گرتا گرویگ الهام‌بخش یک موج فراگیر مد به نام «باربی‌کور» شد و حتی به نایاب شدن رنگ صورتی در جهان منجر شد. حالا حتی موسسات کفن‌ودفن هم در حال پیوستن به این موج‌اند.
موسسات کفن‌ودفن برای طرفدارانی که امیدوارند عشقشان به عروسک ساخت کارخانه ماتل را با خود به گور ببرند، تابوت‌هایی با حال و هوای باربی ارائه می‌کنند.

در یک ویدیو تبلیغاتی برای این تابوت‌ها آمده است: «این تابوت با رنگ صورتی روشن و خیره‌کننده‌اش نشان‌دهنده جرقه و انرژی لحظات فراموش‌نشدنی‌ زندگی آن‌ها است. یادآور این است که داستان‌های ما شایسته به خاطر سپردن و تجلیل با رنگ و شور و حال‌اند. باشد که این ادای احترام جشنی پر از عشق، رنگ و خاطرات فراموش‌نشدنی باشد.»یک شرکت خدمات کفن‌ودفن به نام «اولیوارس» تابوت «خانه باربی» خود را با این شعار تبلیغ می‌کند: «شما می‌توانید مانند باربی بیارامید.»

آرمیدن در تابوت باربی منحصر به موج فیلم و پیام‌های تبلیغاتی که همه‌جا را گرفته است نیست. سال ۲۰۱۳ هم دختر ۱۴ ساله‌ای که در یک تصادف رانندگی جانش را از دست داد، با تابوت و لباس صورتی به خاک سپرده شد.

خانواده «یاسمین آلسوپ» در همپشایر بریتانیا و بسیاری از دوستان این نوجوان ازدست‌رفته لباس صورتی موردعلاقه او را پوشیدند و تابوت صورتی با کالسکه به کلیسا رسید.

در اغلب کشورهایی که تدفین در تابوت رواج دارد، برای متوفی یا بازماندگان انتخاب رنگ چندانی وجود ندارد اما موسسات کفن‌ودفن در مکزیک، السالوادور و در سراسر آمریکای لاتین تابوت‌هایی با رنگ‌های مد روز ارائه می‌کنند و به مردم این فرصت را می‌دهند برای سفر آخرت مرکبی به رنگ موردعلاقه‌شان داشته باشند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ