آیا لیزر موهای زائد باعث سفیدی واژن می‌شود؟ رفع تیرگی اندام تناسلی

alodoctoradmin
همزمان با افزایش سن، نواحی خصوصی افراد مانند واژن، بیضه‌ها و مقعد تیره می‌شوند. واژن شامل کلیتوریس، لابیای تیره، پرده بکارت و دهانه مجرای ادرار است. تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش هورمون‌های جنسی در دوران بلوغ تولید ملانین (رنگدانه‌های پوست) را تحریک می‌کند و همین باعث تیرگی اندام تناسلی می‌شود. برای رفع تیرگی این ناحیه […]
همزمان با افزایش سن، نواحی خصوصی افراد مانند واژن، بیضه‌ها و مقعد تیره می‌شوند. واژن شامل کلیتوریس، لابیای تیره، پرده بکارت و دهانه مجرای ادرار است. تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش هورمون‌های جنسی در دوران بلوغ تولید ملانین (رنگدانه‌های پوست) را تحریک می‌کند و همین باعث تیرگی اندام تناسلی می‌شود. برای رفع تیرگی این ناحیه راهکارهای مختلفی وجود دارد. در این مقاله به دلایل تیرگی اندام تناسلی و روش‌های برطرف کردن آن می‌پردازیم و توضیح می‌دهیم که آیا لیزر موهای زائد باعث سفیدی واژن می‌شود یا خیر. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

چرا ناحیه تناسلی زنان تیره می‌شود؟ علت تیرگی واژن چیست؟

قبل از اینکه تاثیر لیزر و مراجعه مدام به افراد دارای مدرک لیزر موهای زائد را در سفید شدن پوست بررسی کنیم، بهتر است با دلایل تیرگی واژن آشنایی داشته باشید. تیره شدن واژن، امری طبیعی است و این ناحیه از بدن می‌تواند هر رنگی، از صورتی روشن تا قهوه‌ای تیره داشته باشد. با این حال برخی از دلایل تیره شدن اندام تناسلی عبارتند از:
  • اصطکاک مداوم با لباس و افزایش رطوبت در این ناحیه
  • پوشیدن لباس‌های تنگ و نامناسب
  • افزایش ناگهانی و سریع هورمون استروژن و به تبع آن ترشح ملانین
  • افزایش سن و کاهش ضخامت پوست
  • استفاده مداوم از اپیلاسیون و کرم‌های موبر برای رفع موهای زائد

چگونه واژن را سفید کنیم؟ روش‌های رفع تیرگی اندام تناسلی

در این بخش روش‌های رفع تیرگی اندام تناسلی بانوان را معرفی می‌کنیم و سپس به این موضوع مهم می‌پردازیم که آیا لیزر موهای زائد باعث سفیدی واژن می‌شود یا نه.

تعادل pH واژن را برای رفع تیرگی آن حفظ کنید

واژن پوست حساسی دارد و در نتیجه تغییرات pH، تغییر رنگ می‌دهد. برای حفظ pH طبیعی واژن، فقط از صابون‌های ملایم استفاده کنید و به هیچ عنوان دوش واژینال نگیرید. مرتب مکمل‌های پروبیوتیک بخورید. طی دوران قاعدگی مرتب نوار بهداشتی یا تامپون را عوض کنید و تحت هر شرایطی صرفا رابطه جنسی محافظت‌شده داشته باشید.

از مواد طبیعی برای سفید کردن واژن استفاده کنید

مواد طبیعی به آرامی پوست ناحیه واژن را لایه‌برداری و آن را روشن می‌کنند. ضمن اینکه معمولا (در صورت عدم بروز حساسیت) عارضه جانبی خاصی ندارند. از این مواد برای رفع لکه‌های تیره قسمت داخلی ران و روی پاها نیز می‌توانید استفاده کنید. یکی از راهکارها این است که شکر و روغن زیتون را به مقادیر مساوی با هم مخلوط کرده و هفته‌ای 2 تا 3 بار پوست را با این اسکراب، ماساژ دهید. همچنین آلوئه‌ورا تولید کلاژن را تحریک می‌کند. به مدت 30 دقیقه این ژل را روی پوست تیره بمالید و سپس بشویید.

از محصولات معطر برای واژن استفاده نکنید

برای رفع تیرگی اندام تناسلی، از مصرف کرم‌های سفیدکننده واژن و رفع‌کننده سیاهی که معطر هستند، خودداری کنید. محصولات معطر حاوی ترکیبات شیمیایی هستند که پوست را تحریک می‌کنند. به همین دلیل در دوره کاشت مو نیز تاکید می‌شود که پس از کاشت، از شامپوهای معطر استفاده نشود.

برای رفع تیرگی اندام تناسلی لباس راحت بپوشید

پوشیدن لباس‌های گشاد باعث تهویه مناسب و به تبع آن، کاهش تجمع رطوبت در نواحی واژن و اطراف آن می‌شود. لباس‌های زیر نخی سبک و مطبوع هستند و احتمال بروز عفونت را کاهش می‌دهند. در صورت مشاهده هرگونه علامتی از عفونت سریعا به متخصص مراجعه کنید.

پوست ناحیه تناسلی را به طور مرتب مرطوب کنید

پوست ناحیه تناسلی شما نیز مانند بقیه پوست به مرطوب‌کننده نیاز دارد. به این منظور می‌توانید مرطوب‌کننده را در قسمت داخلی ران یا اطراف فرج بمالید. این کار از خارش و خشکی پوست واژن جلوگیری می‌کند. با این حال، هنگام استفاده از مرطوب‌کننده در ناحیه واژن خود باید بسیار مراقب باشید و از استفاده از هرگونه کرم یا لوسیون نزدیک به واژن خودداری کنید.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث روشن شدن پوست می‌شود؟

در هر جلسه لیزر موهای زائد، صرفا فولیکول‌های مو موردهدف پرتوهای لیزر قرار می‌گیرند. بنابراین ارتباط مستندی بین لیزر موهای زائد و روشن شدن پوست وجود ندارد. با این حال در برخی موارد، انرژی لیزر به جای فولیکول‌های مو توسط رنگدانه‌ها یا ملانین جذب می‌شود. به این ترتیب، رنگ پوست اطراف تغییر کرده و روشن‌تر می‌شود. این اتفاق که تحت عنوان هیپوپیگمانتاسیون پس از التهاب شناخته می‌شود، بیشتر در افرادی رخ می‌دهد که پوست تیره‌رنگی دارند. بنابراین این اتفاق چندان مطلوب نیست و برای به حداقل رساندن خطر روشن شدن پوست‌های تیره، باید به کسانی مراجعه کنید که دوره‌های آموزش آنلاین لیزرهای موی زائد را گذرانده‌اند.

لیزر رفع تیرگی اندام تناسلی چیست؟

برای روشن شدن پوست ناحیه تناسلی، دستگاه‌های لیزر مخصوصی وجود دارد که دقیقا برای این کار طراحی و ساخته شده‌اند. ملانین یا رنگدانه‌های پوست، انرژی این نوع دستگاه‌ها را جذب می‌کنند و در نتیجه جذب این انرژی تجزیه می‌شوند. ملانین تجزیه شده به طور طبیعی از بدن دفع شده و بنابراین پوست روشن می‌شود. به طور کلی این لیزر برای نواحی دارای هیپرپیگمانتاسیون مانند لکه‌های ناشی از افزایش سن، لکه‌های قهوه‌ای ناشی از نور خورشید و ملاسما مورداستفاده قرار می‌گیرد. اما در برخی موارد، با نظارت پزشک متخصص و افراد آموزش دیده برای رفع تیرگی واژن نیز قابل استفاده است.

آموزش کار با انواع دستگاه‌های لیزر در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله به طور خلاصه علل تیره شدن ناحیه تناسلی را گفتیم و همچنین توضیح دادیم چه روش‌هایی برای رفع تیرگی اندام تناسلی وجود دارد. علاوه بر این راهنمایی‌تان کردیم که آیا لیزر موهای زائد باعث سفیدی واژن می‌شود یا خیر. امروزه با توجه به محبوبیت رو به رشد انواع دستگاه‌های لیزر، کسانی که نحوه کار با این دستگاه‌ها را می‌دانند، از درآمد بالایی برخوردار هستند و در واقع اپراتور لیزر بودن یکی از مشاغل پردرآمد محسوب می‌شود. برای ورود به این بازار کار جذاب و سودآور باید در دوره‌های آموزشی مربوطه شرکت کنید و مدرک معتبری دریافت کنید. یکی از معتبرترین آموزشگاه‌ها در این زمینه آکادمی تخصصی مای اسکین است که با سال‌ها تجربه درخشان در این زمینه، متخصصان بسیاری را گرد هم آورده و دوره‌های جامعی برای آموزش کار با دستگاه‌های لیزر و دیگر مداخلات زیبایی و مراقبت‌های پوست و مو برگزار می‌کند. در پایان دوره‌های مای اسکین مدرکی به زیباجویان اعطا می‌شود که با در دست داشتن آن می‌توانند به سادگی وارد بازار کار شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس این آکادمی به نشانی skinhairacademy.ir مراجعه کنید.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ