8 نکته کلیدی که دانشجویان پزشکی باید بدانند

نادر سیاسی
نکاتی مهمی که دانشجویان پزشکی باید بدانند تحصیل در رشته پزشکی نیازمند تلاش زیادی است. اخبار زیادی در مورد عملکرد، شرایط روحی و مشکلات دانشجویان پزشکی به گوش می‌رسد. احتمالا زندگی دانشجویان پزشکی با این مسائل گره خورده است. همچنین نکاتی مهمی وجود دارد که دانشجویان پزشکی بهتر است قبل از فارغ‌التحصیل شدن در مورد […]

نکاتی مهمی که دانشجویان پزشکی باید بدانند

تحصیل در رشته پزشکی نیازمند تلاش زیادی است. اخبار زیادی در مورد عملکرد، شرایط روحی و مشکلات دانشجویان پزشکی به گوش می‌رسد. احتمالا زندگی دانشجویان پزشکی با این مسائل گره خورده است. همچنین نکاتی مهمی وجود دارد که دانشجویان پزشکی بهتر است قبل از فارغ‌التحصیل شدن در مورد آن‌ها بدانند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم چند نکته کلیدی که دانشجویان پزشکی باید بدانند را برای شما بیان کنیم. بنابراین با ما همراه باشید.

 

بررسی 8 نکته مهم برای دانشجویان پزشکی

پزشکان مسیر سختی را برای دست‌یابی به شغل و جایگاه خود طی می‌کنند. گاهی مسیری که آمده‌اند را با سهل‌انگاری می‌گذرانند و به جزییات و نکات ریزی که وجود دارد، توجه نمی‌کنند. به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم مهمترین نکاتی که دانشجویان پزشکی باید به خاطر بسپارند را برای شما بیان کنیم تا در حین تحصیل یا بعد از فارغ‌التحصیلی به همه چیز مسلط باشند.

 

1.     استفاده از آموزش‌هایتان در زندگی روزمره

آموزش‌های پزشکی را در زندگی روزمره به کار ببرید.

هنگام مطالعه فقط برای اخذ نمره قبولی در آن درس تلاش نکنید. چرا که در صورت دریافت نمره قبولی، باز هم تلاش شما بی‌فایده است. کنجکاوی خود را در مورد مباحثی که می‌آموزید بالا ببرید و سعی کنید نمود‌های آن را در زندگی خود بیابید. به خاطر داشته باشید شما در آینده قرار است به عنوان یک پزشک فعالیت کنید، بنابراین آموزش شما مادام العمر است و باید به صورت پایه‌ای همه چیز را بیاموزید.

 

2.     کار کردن در رشته پزشکی تعطیلات ندارد

به خاطر داشته باشید با انتخاب رشته پزشکی شما رسما وارد حوزه‌ای شده‌اید که یک روز تعطیل می‌تواند، تاثیر بسیار زیادی در رویه کاری شما داشته باشد. دانشجویان پزشکی باید دائما در حال مطالعه و تحقیق در مورد دانش‌های جدید و روز دنیا باشند. به عبارتی تعطیلات یک فرصت مناسب برای مطالعه بیشتر دانشجویان پزشکی است.

 

3.     پیمودن دوره تحصیل طولانی و مسیری سخت

باید بدانید که با قبولی در رشته پزشکی کار شما تمام نمی‌شود و تازه اول مسیری سخت و دشوار هستید. دوره تحصیل دانشجویان پزشکی 7 سال طول می‌کشد و در این مدت باید دائما مطالب جدیدی را بیاموزند و بتوانند آموخته‌های خود را طبقه بندی کنند تا در مسیر صحیح حرکت نمایند.

 

4.     روابط عمومی بالا و ارتباط دوستانه با افراد

برقراری ارتباط دوستانه با سایر افراد

احتمالا دانشجویان پزشکی سال‌های قبل کنکور را به مطالعه مشغول بوده‌اند و با شروع تحصیل در دانشگاه هم وقت زیادی برای ارتباط گرفتن با سایرین پیدا نمی‌کنند. اما یکی از نکاتی که باید همواره به آن توجه داشته باشید این است که، باید بتوانید با سایر افراد با توجه به موقعیتی که درآن قرار دارند ارتباط برقرار کنید و مکالمه را به شیوه صحیحی جلو ببرید. پزشکانی که توانایی ارتباط برقرار کردن با بیماران را ندارند با مشکلات زیادی رو به رو خواهند شد.

 

5.     پایان کارورزی و دریافت کد نظام وظیفه

با گذراندن هفت سال تحصیلی و به پایان رساندن دوره‌های کاروزی مختلف، دانشجویان پزشکی باید برای دریافت کد نظام پزشکی اقدام نمایند. در واقع با دریافت این کد دانشجویان رسما وارد محیط کار حرفه‌ای خود می‌شوند و باید با هوشیاری و آگاهی تمام به فعالیت بپردازند.

 

6.     خرید بیمه مسئولیت پزشکان برای دریافت کد نظام پزشکی

احتمالا می‌دانید که بر اساس قوانین نظام پزشکی دانشجویانی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند باید قبل از درخواست کد نظام پزشکی، حتما بیمه مسئولیت پزشکان را خریداری نمایند. بدون تهیه بیمه مسئولیت پزشکان امکان دریافت کد نظام پزشکی برای دانشجویان میسر نیست.

 

7.     بیمه مسئولیت پزشکان و رهایی از پرداخت خسارات غیر عمدی

بیمه مسئولیت پزشکان یکی از زیر مجموعه‌های بیمه مسئولیت حرفه‌ای است. این بیمه‌نامه متعهد می‌شود که خسارات غیرعمدی پزشکان و پیراپزشکان را که به دلیل خطا، عدم آگاهی، نداشتن مهارت کافی و قصور پزشکی اتفاق می‌افتد را بر اساس قوانین موجود و تا سقف تعهدش جبران نماید. بیمه مسئولیت پزشکان یکی از بیمه‌های کاربردی برای دانشجویانی است که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند، چرا که احتمال خطا و قصور پزشکی در این افراد بیش از سایرین است. بنابراین نظام پزشکی خرید این بیمه را برای دریافت کد نظام پزشکی اجباری کرده است.

 

8.     پوشش‌های بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان

دانشجویان پزشکی باید در مورد پوشش‌های بیمه مسئولیت پزشکان اطلاع داشته باشند و با علم به این موضوع حتی در سال‌های بعد هم برای خرید این بیمه اقدام نمایند. بیمه مسئولیت پزشکان وظیفه جبران خسارت پزشکان را در مواردی مانند نقص عضو بیمار، فوت و پرداخت هزینه‌های درمانی به عهده می‌گیرد.

 

8 نکته مهم برای دانشجویان پزشکی

در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین نکاتی را که تمام دانشجویان پزشکی باید بدانند را برای شما بیان کنیم. اهمیت به جزییات آموزشی و تاکید بر دست یابی به علم روز در این حوزه برای تمام دانشجویان پزشکی واجب است. در کنار این‌ها برخورداری از یک بیمه مسئولیت حرفه‌ای به نام بیمه مسئولیت پزشکان بر اساس قوانین نظام پزشکی برای تمام فارغ التحصیلان پزشکی الزامی است. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برای شما دانشجویان عزیز مفید واقع شده باشد.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ