واکسن ضدسرماخوردگی!

sara66
پاییز فصل بیماری‌های واگیردار است، به‌همین دلیل بهتر است مصرف ویتامینC را در این فصل بالا ببریم. این ویتامین به‌وفور در میوه‌های پاییزی پیدا می‌شود. نارنگی یکی از میوه‌هایی است که می‌توان روی ویتامین‌های آن در این فصل حساب باز کرد. در این شماره 4نوشیدنی ویژه داریم که می‌توانند شما را در برابر بیماری‌های پاییز واکسینه کنند.

نوشیدنی‌هایی که در فصل پاییز رویین‌تن‌تان می‌کنند

واکسن  ضدسرماخوردگی!

الو دکتر: فصل تابستان فصل میوه‌های آبدار است. بدن در این فصل آب زیادی ازدست می‌دهد و با خوردن میوه‌های تابستانی تاحدودی این کمبود آب جبران می‌شود. اما پاییز فصل بیماری‌های واگیردار است، به‌همین دلیل بهتر است مصرف ویتامینC را در این فصل بالا ببریم. این ویتامین به‌وفور در میوه‌های پاییزی پیدا می‌شود. نارنگی یکی از میوه‌هایی است که می‌توان روی ویتامین‌های آن در این فصل حساب باز کرد. در این شماره 4نوشیدنی ویژه داریم که می‌توانند شما را در برابر بیماری‌های پاییز واکسینه کنند.

رزیتا  اشتری

 استخوان‌سازی با نارنگی و توت‌فرنگی

متخصصان معتقدند برای پیشگیری از پوکی استخوان تا می‌توانید نارنگی بخورید. به‌دلیل داشتن مقدار فسفر و کلسیم بالا، نارنگی یکی از میوه‌هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن موثر است. همچنین شیر موجود در این اسموتی در این زمینه نقش بسزایی دارد. این اسموتی می‌تواند یک میان‌وعده خوب برای کودکان و نوجوانان باشد. اگر کودک‌تان از خوردن شیر امتناع نمی‌کند، بهتر است به‌جای بستنی از شیر استفاده کنید. توت‌فرنگی جزء 20میوه پر از آنتی‌اکسیدان و منبعی خوب برای تامین پتاسیم و کلسیم است. 

نارنگی: 2عدد

توت‌فرنگی: 3 تا 4 عدد

بستنی: 2قاشق غذاخوری

وانیلی یا شیر طعم‌دار (شیرموز، شیرتوت‌فرنگی و…)

عسل: یک قاشق مرباخوری

 ضدسرماخوردگی!

این اسموتی سرشار از ویتامینA است. هویج و نارنگی با کمک ویتامینA قادرند از سیستم ایمنی بدن محافظت کنند. برای همین یک روز درمیان می‌توانید یک لیوان از این اسموتی را بنوشید و با خیال راحت در خیابان‌های سرد پاییز قدم بزنید. همچنین هویج کلسترول خون را کم می‌کند. این اسموتی از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری می‌کند، اما به‌دلیل لیموشیرینی که دارد برای درمان گلودرد و تب هم بسیار مفید است. به‌دلیل وجود نارنگی و لیموشیرین این اسموتی سرشار از ویتامینC است.

نارنگی:  2عدد

هویج : یک‌عدد (بهتر است کمی روی پوست هویج را با چاقو بردارید)

شیر بادام:  یک‌دوم فنجان آب لیموترش: به مقدار لازم

عسل: یک قاشق مرباخوری

ادامه این مطلب را می توانید در مجله «سیب سبز» شماره 144 که هم اکنون روی کیوسک است بخوانید. 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
amir

amir

1394-08-11 - 02:17 پاسخ

VAGHEAN MER30