مرکز انجام تست hpv رایگان

نادر سیاسی
تست hpv آزمایشی تشخیصی به‌جهت شناسایی ویروس زگیل تناسلی است که درصورت عدم درمان می‌تواند مشکلات زیادی را برای فرد به‌وجود بیاورد. این ویروس انواع مختلفی دارد و بیماری‌های زیادی را از عفونت ساده تا انواع سرطان‌های رحم، واژن، لابیا و مقعد شامل می‌شود. بنابراین مهم است که هرگونه علائم غیرطبیعی و گوشتی‌شکل در ناحیه‌ی تناسلی را جدی […]

تست hpv آزمایشی تشخیصی به‌جهت شناسایی ویروس زگیل تناسلی است که درصورت عدم درمان می‌تواند مشکلات زیادی را برای فرد به‌وجود بیاورد. این ویروس انواع مختلفی دارد و بیماری‌های زیادی را از عفونت ساده تا انواع سرطان‌های رحم، واژن، لابیا و مقعد شامل می‌شود. بنابراین مهم است که هرگونه علائم غیرطبیعی و گوشتی‌شکل در ناحیه‌ی تناسلی را جدی بگیرید و برای انجام آزمایش hpv درخواست دهید . مراکزی در شهر تهران وجود دارند که انجام آزمایش زگیل تناسلی را رایگان انجام می‌دهند. در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید. HPV

اهمیت انجام تست hpv

آزمایش hpv یا زگیل تناسلی تنها و مطمئن‌ترین راه برای آگاهی از ابتلا به این بیماری جنسی است. ویروسی که افراد را به این بیماری دچار می‌کند، پاپیلومای انسانی نام دارد و به‌شدت قابل سرایت است. میزان شیوع آن به‌اندازه‌ای زیاد است که حتی با تماس پوستی و حفاظت‌نشده نیز امکان انتقال آن به سایر نقاط بدن و درگیری با این بیماری وجود دارد. همان‌طورکه از اسم این بیماری مشخص است، باعث بروز زگیل‌هایی کلمی شکل در اطراف مقعد، لابیای واژن، کشاله‌های ران، آلت تناسلی و بیضه‌ها می‌شود. توجه داشته باشید که این بیماری با جوش زدن در این مناطق فرق دارد. درواقع زگیل‌ها گوشت‌های اضافی‌ای هستند که به‌صورت یکجا یا پراکنده در نواحی مختلف بدن پخش می‌شوند. متأسفانه امروزه شاهد افزایش شمار تعداد مبتلایان به HPV هستیم که مهم‌ترین عامل آن عدم آگاهی در خصوص بهداشت و تعدد روابط جنسی است. به همین خاطر توصیه می‌شود که انجام تست hpv را جدی بگیرید.

موارد خطر برای انجام آزمایش hpv

نکته‌ی مهمی که در خصوص ابتلا به زگیل تناسلی باید به آن توجه داشته باشید، این است که این بیماری در هر سنی می‌تواند افراد را درگیر کند؛ اما به‌طور معمول به افراد بین ۳۰ تا ۴۰ سال توصیه می‌شود که به‌منظور تشخیص زودهنگام سرطان‌های مختلف، تست hpv را جدی بگیرند. متأسفانه ویروس پاپیلومای انسانی ویروس به‌شدت مرموزی است و انواع مختلفی هم دارد. طبیعتاً علائم متفاوتی نیز از این بیماری احساس خواهد شد. توصیه می‌شود که به محض مشاهده‌ی علائم زیر، فوراً به پزشک متخصص زنان یا اورولوژی مراجعه کنید:
  • احساس درد در هنگام رابطه‌ی جنسی
  • درد در ناحیه‌ی لگن و رحم
  • ترشحات غیرطبیعی واژن
  • خونریزی غیرعادی
  • بروز عارضه‌های کلم‌مانند
  • بروز ضایعه‌های بدون خارش و قرمزی
  • وجود خون در ادرار
  • خونریزی بعد از رابطه‌ی جنسی
  • احساس وجود توده در واژن
  • احساس برجستگی‌هایی در ناحیه‌ی مقعد و کشاله ران
HPV TEST

روش‌های انجام آزمایش اچ‌پی‌وی

پاپ اسمیر رایج‌ترین روش تست hpv است که می‌تواند تغییرات بدخیم و عفونت‌های ناحیه‌ی تناسلی بانوان را تشخیص دهد. معمولاً این تست به‌صورت سرپایی انجام می‌شود و بسیار راحت است. پزشک با‌ استفاده از وسیله‌ی مخصوصی، از مخاط درون رحم نمونه‌برداری خواهد کرد. درمورد آقایان نیز این آزمایش برای بررسی عفونت در ناحیه‌ی مقعد انجام می‌شود. از دیگر روش‌های رایج تست زگیل تناسلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آزمایش اسید استیک

در این نوع آزمایش، ضایعات مشکوک به اچ‌‌پی‌وی با اسید استیک خیس می‌شوند. این محلول طی ۵ تا ۱۰ دقیقه باعث بروز علائم زگیل تناسلی می‌شود. این روش تشخیصی هم برای مردان و هم برای زنان قابل استفاده است. در‌صورتی‌که نتیجه‌ی تست با این روش مثبت اعلام شود، ممکن است که پزشک برای بررسی دقیق‌تر نوع بیماری، آزمایش پاپ اسمیر را تجویز کند.

آزمایش کولپوسکوپی

کولپوسکوپی یک آزمایش ساده و بدون درد است که در صورت غیرطبیعی بودن نتیجه، آزمایش پاپ اسمیر تجویز می‌شود. انجام این بررسی به پزشک کمک می‌کند تا سرطان یا سلول‌های پیش‌سرطانی در دهانه‌ی رحم، واژن و فرج را شناسایی کند.

بیوپسی و نمونه‌برداری

نمونه‌برداری یکی‌دیگر از روش‌های انجام تست hpv است که در طی آن از بافت‌های مناطق مشکوک نمونه‌برداری خواهد شد. این روش تشخیصی هم برای مردان و هم برای زنان کاربرد دارد. نتایج این نمونه‌برداری شدت بیماری را نشان می‌دهد.

آزمایش‌ مولکولی DNA

این نوع آزمایش زگیل تناسلی بسیار پیشرفته و مدرن است که برای شناسایی ویروس HPV کاربرد دارد. پزشکان با استفاده از روش‌هایی مختلفی، DNA مولکولی ویروس را تشخیص می‌دهند که همگی از حساسیت بالایی برخوردارند. درواقع هر نوع آزمایش تیپ مختلفی از ویروس را شناسایی می‌کند. معمولاً توصیه می‌شود که این تست برای افراد بالای ۳۰ سال انجام شود. HPV تست

بهترین مراکز انجام تست اچ‌پی‌وی رایگان در تهران

با‌توجه به گسترش بیماری زگیل تناسلی، ضرورت وجود مراکز تشخیصی بیش از پیش احساس می‌شود. خوشبختانه آزمایشگاه‌های فراوانی وجود دارند که تست hpv را به‌صورت رایگان انجام می‌دهند. شما می‌توانید پس از تهیه‌‌ی نسخه از پزشک متخصص، به این آزمایشگاه‌ها مراجعه کنید:

آزمایشگاه پاتوبیولوژی عماد

آزمایشگاه عماد آزمایشگاهی تخصصی در مرکز شهر تهران و حوالی خیابان شهید مطهری است که از سال ۸۸ فعالیت خود را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کرده‌است. این آزمایشگاه با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های تشخیص بیماری و پرسنل کاربلد و حرفه‌ای، توانایی انجام آزمایشات تشخیصی HPV با بالاترین دقت را دارد. آزمایشگاه پاتوبیولوژی عماد در خیابان مطهری، خیابان فجر روبه‌روی بیمارستان جم، کوچه نظری، نبش بن‌بست دلفان، پلاک ۱۴ واقع شده‌است. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۸۷۷۰۰۱۱۷-۰۲۱ در تماس باشید.

مرکز مقیمیان

دیگر آزمایشگاه رایگان تشخیص اچ‌پی‌وی، مرکز مقیمیان است که در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی (وزرا)، روبروی سینما آزادی، پلاک ۱۶ واقع شده‌است.

مرکز تشخیصی ناصرنیا

گیشا، خیابان نصر، خیابان ۳۴، بعد از تقاطع اول نادری نیا، نرسیده به خیابان شهید فامیل محمدی، پلاک ۵۵، طبقه اول، آدرس یکی از مراکز تشخیصی تست hpv است.

آزمایشگاه تشخیصی اکبرآباد

برای مراجعه به مرکز تشخیصی اکبر آباد، باید به خیابان نواب، خیابان محبوب مجاز، نرسیده به خیابان ناهید، جنب آموزش و پرورش سابق مراجعه کنید.

مرکز خدمات سلامت جوادیه (برون سپار)

آزمایشگاه تشخیصی جوادیه در تهران‌پارس، انتهای خیابان جشنواره، خیابان زهدی، ابتدای خیابان ملکی، پلاک ۳۷۷ واقع شده‌است که همه‌روزه می‌توانید برای انجام تست اچ‌پی‌وی به این مرکز مراجعه کنید. https://file.tesmino.ir/images/2023/10/images_1697999268_653569a4bbf4f.jpg

درمان اچ‌پی‌وی

اگر جواب تست hpv شما مثبت شده‌است، بهتر است که نگران نباشید و در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید. به یاد داشته باشید که درمان در مراحل اولیه بیماری راحت‌تر است و سریع‌تر انجام می‌شود. همچنین امکان انتقال بیماری به شریک جنسی نیز با رعایت نکاتی ناممکن خواهد شد. نظر شما درباره‌ی تشخیص به‌موقع این بیماری چیست؟
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ